Friday, April 29, 2011

WEEK 15

25 April 2011(Isnin)-Cuti Peristiwa

Tarikh : 

26 April 2011 

Hari : 

Selasa

Waktu : 

2:00-3:10 ptg

Tingkatan : 

1C

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk : 

Bab 9 Warisan Kesultanan Melayu 

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Memahami sistem pemerintahan dan pentadbiran negeri-negeri

Melayu.

2.Menghuraikan Undang-undang Adat dan Undang-undang Bertulis

dalam sistem perundangan negeri-negeri Melayu.

3.Menerangkan kegiatan ekonomi di negeri-negeri Melayu.

4.Memerihalkan kegiatan sosiobudaya masyarakat Melayu

tradisional. 

Kemahiran belajar:

/KBKK 

1.Berbangga dengan kewujudan dan kemakmuran negeri-negeri

Melayu.

2.Bergangga dengan lambang dan warisan sejarah negeri-negeri

Melayu.

3.Kepelbagian warisan menjadi kebanggaan.

4.Tertib dan berperaturan.

5.Pencirian kajian gambar:Pelabuhan Riau 

Aktiviti : 

1.Mengumpul fakta.

2.Menyusun dan mengumpul maklumat.

3.Perbincangan.

4.Sembangsaran.

5.Main peranan

6.Soal jawab.

7.Menyusun dan mengumpul maklumat 

Nilai : 

1.Berbangga dengan warisan Negara.

2.Menghargai sistem perundangan tradisi.

3.Kegigihan

4.Usaha

5.Menghargai dan mengamalkan dan tradisi budaya bangsa.

6.Sentiasa bersatu padu dalam sesebuah masyarakat.

7.Semangat memajukan ekonomi Negara 

ABM : 

Buku teks 

Refleksi : 

Pada akhir bab ini pelajar dapat:

1.Memahami sistem pemerintahan dan pentadbiran negeri-negeri

Melayu.

2.Menghuraikan Undang-undang Adat dan Undang-undang Bertulis

Dalam sistem perundangan negeri-negeri Melayu.

3.Menerangkan kegiatan ekonomi di negeri-negeri Melayu.

4.Memerihalkan kegiatan sosiobudaya masyarakat Melayu

tradisional. 


 

Tarikh : 

26 April 2011 

Hari : 

Selasa 

Waktu : 

3:25-3:45 ptg

Tingkatan : 

2A 

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema :

2.Hubungan Kekeluargaan 

Tajuk : 

Unit 2.Perpaduan dalam keluarga 

Hasil Pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga.

2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. 

Aktiviti : 

Penerangan, soal jawab, membuat latihan. 

ABM : 

Buku Teks 

Refleksi : 

Pelajar dapat:

1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga.

2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. 


 

Tarikh : 

26 April 2011 

Hari : 

Selasa 

Waktu : 

5:10-6:20 ptg 

Tingkatan :

1D 

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk : 

Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara 

Objektif : 

Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat:

1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut.

3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria

dan maritim. 

Kemahiran belajar/:

KBKK 

1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal

Aktiviti : 

1.Membuat latihan

Nilai : 

Bersyukur 

ABM : 

Buku teks 

Refleksi : 

1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Pelajar membuat latihan. 


 

Tarikh : 

26 April 2011

Hari : 

Rabu 

Waktu : 

12:50-2:00 ptg

Tingkatan : 

2N 

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema : 

3.Hidup Bermasyarakat 

Tajuk : 

Unit 4.Pemupukan Semangat Kekitaan 

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan.

2.Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat.

3.Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan

dengan kesejahteraan masyarakat. 

Aktiviti :

Membuat latihan. 

ABM : 

Buku teks 

Refleksi : 

Pelajar membuat latihan yang diberi 


 

Date : 

26 April 2011

Time : 

3:25-4:35 pm

Day : 

Wednesday

Class : 

1I

Subject :

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

Computer hardware

2 Computer Parts & Components

2.1 Overview of Computer System

Learning Outcomes: 

2.1.1.Identify min components in the computer system:

-Monitor

-Keyboard

-Speaker

-Mouse

-System unit

-Printer

2.1.2 State the functions of the main components in the computer

system.

  1. Explain briefly the data processing cycle of a computer system:

    -Input

    -Proccess

    -Output

    -Storage

Activities : 

Showing the main components of the computer system and explain briefly the data processing cycle of a computer system.

Reflection : 

Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Date : 

26 April 2011

Time : 

5:10-6:20 pm

Day : 

Wednesday

Class : 

1H

Subject :

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

Computer hardware

2 Computer Parts & Components

2.1 Overview of Computer System

Learning Outcomes: 

2.1.1.Identify min components in the computer system:

-Monitor

-Keyboard

-Speaker

-Mouse

-System unit

-Printer

2.1.2 State the functions of the main components in the computer

system.

  1. Explain briefly the data processing cycle of a computer system:

    -Input

    -Proccess

    -Output

    -Storage

Activities : 

Showing the main components of the computer system and explain briefly the data processing cycle of a computer system.

Reflection : 

Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Date : 

28April 2011

Time : 

5:10-6:20 pm 

Day : 

Thursday 

Class : 

1B

Subject :

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

Computer hardware

2 Computer Parts & Components

2.1 Overview of Computer System

Learning Outcomes: 

2.1.1.Identify min components in the computer system:

-Monitor

-Keyboard

-Speaker

-Mouse

-System unit

-Printer

2.1.2 State the functions of the main components in the computer

system.

  1. Explain briefly the data processing cycle of a computer system:

    -Input

    -Proccess

    -Output

    -Storage

Activities : 

Showing the main components of the computer system and explain briefly the data processing cycle of a computer system.

Reflection : 

Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Tarikh : 

29 April 2011

Hari : 

Jumaat 

Waktu : 

3:10-3:45 ptg

Tingkatan : 

1J

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk : 

Bab 10 Sarawak 

Objektif : 

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menerangkan latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan

sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sarawak. 

Kemahiran belajar :

/KBKK 

Menceritakan cara hidup dan budaya kumpulan etnik di Sarawak

dan Sabah. 

Aktiviti : 

Perbincangan, soal jawab.

Nilai : 

Berbangga, tolong-menolong, bersyukur, gigih, ketabahan. 

ABM : 

Buku teks 

Refleksi : 

Pelajar dapat:

1.Menerangkan latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan

sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sarawak. 


 

Date : 

29 April 2011

Time : 

4:00-5:10 pm

Day : 

Friday

Class : 

1L

Subject :

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

Computer hardware

2 Computer Parts & Components

2.1 Overview of Computer System

Learning Outcomes: 

2.1.1.Identify min components in the computer system:

-Monitor

-Keyboard

-Speaker

-Mouse

-System unit

-Printer

2.1.2 State the functions of the main components in the computer

system.

  1. Explain briefly the data processing cycle of a computer system:

    -Input

    -Proccess

    -Output

    -Storage

Activities : 

Showing the main components of the computer system and explain briefly the data processing cycle of a computer system.

Reflection : 

Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle.


 


 


 


 


 


 

No comments:

Post a Comment

b