25 April 2011(Isnin)-Cuti Peristiwa
Tarikh : | 26 April 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 9 Warisan Kesultanan Melayu |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Memahami sistem pemerintahan dan pentadbiran negeri-negeri Melayu. 2.Menghuraikan Undang-undang Adat dan Undang-undang Bertulis dalam sistem perundangan negeri-negeri Melayu. 3.Menerangkan kegiatan ekonomi di negeri-negeri Melayu. 4.Memerihalkan kegiatan sosiobudaya masyarakat Melayu tradisional. |
Kemahiran belajar: /KBKK | 1.Berbangga dengan kewujudan dan kemakmuran negeri-negeri Melayu. 2.Bergangga dengan lambang dan warisan sejarah negeri-negeri Melayu. 3.Kepelbagian warisan menjadi kebanggaan. 4.Tertib dan berperaturan. 5.Pencirian kajian gambar:Pelabuhan Riau |
Aktiviti : | 1.Mengumpul fakta. 2.Menyusun dan mengumpul maklumat. 3.Perbincangan. 4.Sembangsaran. 5.Main peranan 6.Soal jawab. 7.Menyusun dan mengumpul maklumat |
Nilai : | 1.Berbangga dengan warisan Negara. 2.Menghargai sistem perundangan tradisi. 3.Kegigihan 4.Usaha 5.Menghargai dan mengamalkan dan tradisi budaya bangsa. 6.Sentiasa bersatu padu dalam sesebuah masyarakat. 7.Semangat memajukan ekonomi Negara |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pada akhir bab ini pelajar dapat: 1.Memahami sistem pemerintahan dan pentadbiran negeri-negeri Melayu. 2.Menghuraikan Undang-undang Adat dan Undang-undang Bertulis Dalam sistem perundangan negeri-negeri Melayu. 3.Menerangkan kegiatan ekonomi di negeri-negeri Melayu. 4.Memerihalkan kegiatan sosiobudaya masyarakat Melayu tradisional. |
Tarikh : | 26 April 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 3:25-3:45 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 2.Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk : | Unit 2.Perpaduan dalam keluarga |
Hasil Pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. |
Aktiviti : | Penerangan, soal jawab, membuat latihan. |
ABM : | Buku Teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. |
Tarikh : | 26 April 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 1D |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara |
Objektif : | Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat: 1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut. 3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria dan maritim. |
Kemahiran belajar/: KBKK | 1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal |
Aktiviti : | 1.Membuat latihan |
Nilai : | Bersyukur |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | 1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Pelajar membuat latihan. |
Tarikh : | 26 April 2011 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 12:50-2:00 ptg |
Tingkatan : | 2N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 3.Hidup Bermasyarakat |
Tajuk : | Unit 4.Pemupukan Semangat Kekitaan |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan. 2.Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat. 3.Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan dengan kesejahteraan masyarakat. |
Aktiviti : | Membuat latihan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar membuat latihan yang diberi |
Date : | 26 April 2011 |
Time : | 3:25-4:35 pm |
Day : | Wednesday |
Class : | 1I |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 2 Computer Parts & Components 2.1 Overview of Computer System |
Learning Outcomes: | 2.1.1.Identify min components in the computer system: -Monitor -Keyboard -Speaker -Mouse -System unit -Printer 2.1.2 State the functions of the main components in the computer system.
|
Activities : | Showing the main components of the computer system and explain briefly the data processing cycle of a computer system. |
Reflection : | Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle. |
Date : | 26 April 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Wednesday |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 2 Computer Parts & Components 2.1 Overview of Computer System |
Learning Outcomes: | 2.1.1.Identify min components in the computer system: -Monitor -Keyboard -Speaker -Mouse -System unit -Printer 2.1.2 State the functions of the main components in the computer system.
|
Activities : | Showing the main components of the computer system and explain briefly the data processing cycle of a computer system. |
Reflection : | Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle. |
Date : | 28April 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Thursday |
Class : | 1B |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 2 Computer Parts & Components 2.1 Overview of Computer System |
Learning Outcomes: | 2.1.1.Identify min components in the computer system: -Monitor -Keyboard -Speaker -Mouse -System unit -Printer 2.1.2 State the functions of the main components in the computer system.
|
Activities : | Showing the main components of the computer system and explain briefly the data processing cycle of a computer system. |
Reflection : | Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle. |
Tarikh : | 29 April 2011 |
Hari : | Jumaat |
Waktu : | 3:10-3:45 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 10 Sarawak |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menerangkan latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sarawak. |
Kemahiran belajar : /KBKK | Menceritakan cara hidup dan budaya kumpulan etnik di Sarawak dan Sabah. |
Aktiviti : | Perbincangan, soal jawab. |
Nilai : | Berbangga, tolong-menolong, bersyukur, gigih, ketabahan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sarawak. |
Date : | 29 April 2011 |
Time : | 4:00-5:10 pm |
Day : | Friday |
Class : | 1L |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 2 Computer Parts & Components 2.1 Overview of Computer System |
Learning Outcomes: | 2.1.1.Identify min components in the computer system: -Monitor -Keyboard -Speaker -Mouse -System unit -Printer 2.1.2 State the functions of the main components in the computer system.
|
Activities : | Showing the main components of the computer system and explain briefly the data processing cycle of a computer system. |
Reflection : | Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle. |
No comments:
Post a Comment
b