Tarikh : | 28 Mac 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:10-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2H |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 1.Pencapaian Kendiri |
Tajuk : | Unit 1.Kecemerlangan Diri |
Hasil Pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menghuraikan ciri-ciri kecemerlangan diri. 2.Mengamalkan budaya ilmu untuk kemajuan diri. 3.Membuat refleksi untuk kejayaan diri. |
Aktiviti : | Membuat latihan. |
ABM : | Buku Teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menyatakan ciri-ciri kecemerlangan diri. 2.Membuat latihan yang diberikan. |
Tarikh : | 28 Mac 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 4:35-5:45 ptg |
Tingkatan : | 1D |
Matapelajaran : | Sejarah |
Aktiviti : | Pelajar membuat ujian bulanan. |
Refleksi : | Semua pelajar membuat ujian bulanan. |
Tarikh : | 28 Mac 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 5:45-6:20 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 7 Johor Menegakkan Semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka. |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menceritakan usaha-usaha Sultan Mahmud Shah menegakkan semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka. 2.Menjelaskan pengasasan kerajaan Johor. 3.Memahami kegemilangan kerajaan Johor sebagai pusat perdagangan dan persuratan Melayu. 4.Menerangkan faktor kemerosotan kerajaan Johor. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Berbangga dengan kemampuan Johor mewarisi kegemilangan Melaka. 2.Berbangga dengan warisan seni. 3.Kekayaan dan kemakmuran Negara menjadi kebanggaan bersama. 4.Menghargai warisan karya agung bangsa kita. 5.Perbincangan:Faktor yang membawa kemerosotan Johor. 6.Kepentingan perpaduan untuk kestabilan Negara |
Aktiviti : | Perbincangan, mengumpul fakta, menyusun fakta, soal jawab. |
Nilai : | Tanggungjawab, kegigihan, bersyukur, ikhlas, bangga, berdisiplin. |
ABM : | Buku teks, peta Tanah Melayu. |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menceritakan usaha-usaha Sultan Mahmud Shah menegakkan semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka. 2.Menjelaskan pengasasan kerajaan Johor. 3.Memahami kegemilangan kerajaan Johor sebagai pusat perdagangan dan persuratan Melayu. 4.Menerangkan faktor kemerosotan kerajaan Johor. |
Tarikh : | 29 Mac 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 7 Johor Menegakkan Semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka. |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menceritakan usaha-usaha Sultan Mahmud Shah menegakkan semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka. 2.Menjelaskan pengasasan kerajaan Johor. 3.Memahami kegemilangan kerajaan Johor sebagai pusat perdagangan dan persuratan Melayu. 4.Menerangkan faktor kemerosotan kerajaan Johor. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Berbangga dengan kemampuan Johor mewarisi kegemilangan Melaka. 2.Berbangga dengan warisan seni. 3.Kekayaan dan kemakmuran Negara menjadi kebanggaan bersama. 4.Menghargai warisan karya agung bangsa kita. 5.Perbincangan:Faktor yang membawa kemerosotan Johor. 6.Kepentingan perpaduan untuk kestabilan Negara |
Aktiviti : | Perbincangan, mengumpul fakta, menyusun fakta, soal jawab. |
Nilai : | Tanggungjawab, kegigihan, bersyukur, ikhlas, bangga, berdisiplin. |
ABM : | Buku teks, peta Tanah Melayu. |
Refleksi : | Pelajar membuat latihan |
Tarikh : | 29 Mac 2011 | |
Hari : | Selasa | |
Waktu : | 3:25-4:35ptg | |
Tingkatan : | 2A | |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan | |
Tema : | 1.Pencapaian Kendiri | |
Tajuk : | Unit 1.Kecemerlangan Diri | |
Hasil Pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menghuraikan ciri-ciri kecemerlangan diri. 2.Mengamalkan budaya ilmu untuk kemajuan diri. 3.Membuat refleksi untuk kejayaan diri. | |
Aktiviti : | Penerangan, soal jawab, membuat latihan. | |
ABM : | Buku Teks | |
Refleksi : | Pelajar membuat latihan | |
Tarikh : | 29 Mac 2011 | |
Hari : | Selasa | |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg | |
Tingkatan : | 1D | |
Matapelajaran : | Sejarah | |
Aktiviti : | Menyemak kertas soalan ujian bulanan bersama pelajar | |
Refleksi : | Menyemak kertas soalan ujian bulanan bersama pelajar.Semua pelajar terlibat. |
Tarikh : | 30 Mac 2011 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 12:50-2:00 ptg |
Tingkatan : | 2N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 3.Hidup bermasyarakat |
Tajuk : | Unit 3.Menghormati hak orang lain |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini pelajar dapat: 1.Menjelaskan kepentingan menghormati hak orang lain. 2.Menghormati hak orang lain. 3.Menghargai amalan menghormati hak orang lain. |
Aktiviti : | Pelajar membuat latihan |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menjelaskan kepentingan menghormati hak orang lain. 2.Menghargai amalan menghormati hak orang lain. |
Date : | 30 Mac 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Wednesday |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.2 Types of Computers |
Learning Outcomes: | 1.2.1 Identify the types of computers: -Supercomputers -Mainframe -Mini Computers -Work Station 1.2.2 Define different types of computers |
Activities : | 1.Explain the different types of computers |
Reflection : | Students know the different types of computers. |
Tarikh : | 31 Mac 2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 4:00-5:10 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 8 Kerajaan Negeri-negeri Melayu |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Mengumpul maklumat tentang asal usul nama, pembentukan kerajaan, keistimewaan serta keunikan kerajaan Melayu yang tua dan kerajaan Melayu yang baru. |
Kemahiran belajar /KBKK : | Perbincangan |
Aktiviti : | Penerangan,soal jawab |
Nilai : | 1.Bersyukur dengan bumi kita yang bertuah. 2.Berbangga dengan hasil bumi Negara. 3.Bersifat kreatif dan sentiasa ingin mencuba tanpa berputus asa. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Mengumpul maklumat tentang asal usul nama, pembentukan kerajaan, keistimewaan serta keunikan kerajaan Melayu yang tua dan kerajaan Melayu yang baru. |
Date : | 31 Mac 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Thursday |
Class : | 1B |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.2 Types of Computers |
Learning Outcomes: | 1.2.1 Identify the types of computers: -Supercomputers -Mainframe -Mini Computers -Work Station 1.2.2 Define different types of computers |
Activities : | 1.Explain the different types of computers |
Reflection : | Students know the different types of computers. |
Tarikh : | 1 April 2011 |
Hari : | Jumaat |
Waktu : | 3:10-3:45 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Aktiviti : | Menyemak kertas soalan ujian bulanan bersama pelajar |
Refleksi : | Menyemak kertas soalan ujian bulanan bersama pelajar.Semua pelajar terlibat. |
Date : | 1 April 2011 |
Time : | 4:00-5:10 pm |
Day : | Thursday |
Class : | 1L |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.2 Types of Computers |
Learning Outcomes: | 1.2.1 Identify the types of computers: -Supercomputers -Mainframe -Mini Computers -Work Station 1.2.2 Define different types of computers |
Activities : | 1.Explain the different types of computers |
Reflection : | Students know the different types of computers. |
No comments:
Post a Comment
b