Saturday, January 26, 2013

MINGGU 4

Tarikh :

21 Januari 2013

Hari :

Khamis

Masa :

4:40-5:50 ptg

Matapelajaran :

Pendidikan Moral

Tingkatan :

3D

Bidang : pembelajaran

Bidang pembelajaran 1:Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

Nilai :

1.2 Amanah

Sikap bertanggungjawab yang boleh

menimbulkan kepercayaan dan keyakinan

orang lain.

Tajuk :

Unit 2 Amanah

Objektif / :

Hasil pembelajaran

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Memahami kepentingan menguruskan alam secara

bertanggungjawab.

2.Bersyukur dengan keindahan alam anugerah Tuhan.

3.Menguruskan alam dengan bijaksana.

Teknik :

Guru memberi penerangan, memberi nota dan latihan.

Aktiviti :

Pelajar membuat latihan.

BBM :

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% pelajar dapat:

1.Memahami kepentingan menguruskan alam secara

bertanggungjawab.

2.Bersyukur dengan keindahan alam anugerah Tuhan.

3.Menguruskan alam dengan bijaksana.


 

Tarikh :

21 Januari 2012

Hari :

Isnin

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

2A

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

2.Hubungan Kekeluargaan

Tajuk :

Unit 2.Perpaduan dalam keluarga

Hasil Pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga.

2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

3.Menghargai perpaduan dalam keluarga.

Aktiviti :

Penerangan dan menyalin nota.

ABM :

Buku Teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% pelajar dapat:

1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga.

2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

3.Menghargai perpaduan dalam keluarga.

4.Menyalin nota yang diberi.


 

Tarikh : 

21 Januari 2012

Hari :

Isnin

Waktu : 

3:25-4:35 ptg 

Tingkatan :

3F

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 1:Pencapaian Kendiri 

Tajuk :

Unit 1:Pilihan Kerjaya

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, pelajar:

1.Mengetahui peluang-peluang kerjaya yang ada di dalam

dan di luar Negara.

2.Berupaya memilih kerjaya yang terbaik untuk diri.

3.Mempunyai keyakinan diri untuk meneroka kerjaya

yang diminati.

Aktiviti : 

Guru memberi penerangan, pelajar mendengar dan menyalin nota.

ABM : 

Buku teks 

Refleksi :

Lebih 80% pelajar:

1.Mengetahui peluang-peluang kerjaya yang ada di dalam

dan di luar Negara.

2.Berupaya memilih kerjaya yang terbaik untuk diri.

3.Mempunyai keyakinan diri untuk meneroka kerjaya

yang diminati.


 

Tarikh :

22 Januari 2013

Hari :

Selasa

Masa :

2:00-3:10 ptg

Matapelajaran :

Pendidikan Moral

Tingkatan :

3D

Bidang : pembelajaran

Bidang pembelajaran 1:Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

Nilai :

1.3 Harga Diri

Keupayaan dan keyakinan diri agar

mampu memulia dan menjaga maruah

diri dalam kehidupan.

Tajuk :

Unit 3 Harga Diriku Maruah Hidupku

Objektif / :

Hasil pembelajaran

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Mengenal pasti amalan menjaga maruah dan harga diri.

2.Menyedari kepentingan menjaga maruah dan harga diri.

3.Mempraktikkan cara hidup sihat demi maruah dan harga diri.

Teknik :

Guru memberi penerangan, dan memberi nota.

Aktiviti :

Pelajar mendengar dan menyalin nota.

BBM :

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% pelajar dapat:

1.Mengenal pasti amalan menjaga maruah dan harga diri.

2.Menyedari kepentingan menjaga maruah dan harga diri.

3.Mempraktikkan cara hidup sihat demi maruah dan harga diri.


 

Tarikh :

22 Januari 2012

Hari :

Selasa

Waktu :

3:10 -4:35ptg

Tingkatan :

2G

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

2.Hubungan Kekeluargaan

Tajuk :

Unit 2.Perpaduan dalam keluarga

Hasil Pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga.

2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

3.Menghargai perpaduan dalam keluarga.

Aktiviti :

Penerangan dan menyalin nota.

ABM :

Buku Teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% pelajar dapat:

1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga.

2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

3.Menghargai perpaduan dalam keluarga.


 

Tarikh :

22 Januari 2012

Hari :

Selasa

Waktu :

3:10 -4:35ptg

Tingkatan :

2G

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

2.Hubungan Kekeluargaan

Tajuk :

Unit 2.Perpaduan dalam keluarga

Hasil Pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga.

2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

3.Menghargai perpaduan dalam keluarga.

Aktiviti :

Penerangan dan menyalin nota.

ABM :

Buku Teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% pelajar dapat:

1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga.

2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

3.Menghargai perpaduan dalam keluarga.


 

Tarikh :

22 Januari 2012

Hari :

Selasa

Waktu :

5:10-6:20ptg

Tingkatan :

2J

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

2.Hubungan Kekeluargaan

Tajuk :

Unit 2.Perpaduan dalam keluarga

Hasil Pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga.

2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

3.Menghargai perpaduan dalam keluarga.

Aktiviti :

Penerangan dan menyalin nota.

ABM :

Buku Teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% pelajar dapat:

1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga.

2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

3.Menghargai perpaduan dalam keluarga.


 

Tarikh : 

23 Januari 2012

Hari :

Rabu

Waktu : 

3:25-4:35 ptg 

Tingkatan :

3J 

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 1:Pencapaian Kendiri 

Tajuk :

Unit 2:Keputusan Yang Bijak dan Adil

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat

dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri

dan orang lain.

2.Membuat keputusan yang bijak dan adil serta bertanggungjawab

dalam semua situasi.

3.Prihatin tentang kesan keputusan yang diambil terhadap orang

lain.

Aktiviti : 

Guru memberi penerangan dan pelajar mendengar serta menyalin nota.

ABM : 

Buku teks dan buku kerja 

Refleksi :

Lebih 80% pelajar dapat:

1.Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat

dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri

dan orang lain.

2.Membuat keputusan yang bijak dan adil serta bertanggungjawab

dalam semua situasi.

3.Prihatin tentang kesan keputusan yang diambil terhadap orang

lain.


 

Tarikh : 

23 Januari 2012

Hari :

Rabu

Waktu : 

5:10-6:20 ptg 

Tingkatan :

3I 

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 1:Pencapaian Kendiri 

Tajuk :

Unit 2:Keputusan Yang Bijak dan Adil

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat

dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri

dan orang lain.

2.Membuat keputusan yang bijak dan adil serta bertanggungjawab

dalam semua situasi.

3.Prihatin tentang kesan keputusan yang diambil terhadap orang

lain.

Aktiviti : 

Guru memberi penerangan dan pelajar mendengar serta menyalin nota.

ABM : 

Buku teks dan buku kerja 

Refleksi :

Lebih 80% pelajar dapat:

1.Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat

dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri

dan orang lain.

2.Membuat keputusan yang bijak dan adil serta bertanggungjawab

dalam semua situasi.

3.Prihatin tentang kesan keputusan yang diambil terhadap orang

lain.

24.1.2013.Khamis:Cuti Umum (Sambutan Maulid)

Tarikh : 

25 Januari 2012

Hari :

Jumat

Waktu : 

2:00-3:10 ptg 

Tingkatan :

3N

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 1:Pencapaian Kendiri 

Tajuk :

Unit 1:Pilihan Kerjaya

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, pelajar:

1.Mengetahui peluang-peluang kerjaya yang ada di dalam

dan di luar Negara.

2.Berupaya memilih kerjaya yang terbaik untuk diri.

3.Mempunyai keyakinan diri untuk meneroka kerjaya

yang diminati.

Aktiviti : 

Guru memberi penerangan, pelajar mendengar dan menyalin nota.

ABM : 

Buku teks 

Refleksi :

Lebih 80% pelajar:

1.Mengetahui peluang-peluang kerjaya yang ada di dalam

dan di luar Negara.

2.Berupaya memilih kerjaya yang terbaik untuk diri.

3.Mempunyai keyakinan diri untuk meneroka kerjaya

yang diminati.


 

Tarikh : 

25 Januari 2012

Hari :

Jumaat

Waktu : 

5:10-6:20 ptg 

Tingkatan :

2C

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 1:Pencapaian Kendiri 

Tajuk :

Unit 1:Kecemerlangan diri

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menghuraikan ciri-ciri kecemerlangan diri.

2.Mengamalkan budaya ilmu untuk kemajuan diri.

3.Membuat refleksi untuk kejayaan diri.

Aktiviti : 

Guru memberi penerangan.

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% pelajar dapat:

1.Menghuraikan ciri-ciri kecemerlangan diri.

2.Mengamalkan budaya ilmu untuk kemajuan diri.

3.Membuat refleksi untuk kejayaan diri.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

No comments:

Post a Comment

b