Tarikh : | 7 Mac 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 8:15-9:25 pagi |
Tingkatan : | 2H |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 6.Cabaran Masa Depan |
Tajuk : | Unit 9.Kestabilan Dan Keberkesanan Jentera Pentadbiran Negara |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan peranan jentera pentadbiran kerajaan. 2.Bekerjasama menyokong jentera pentadbiran Negara. 3.Menghargai jentera pentadbiran Negara. |
Aktiviti : | Penerangan, soal jawab, membuat latihan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan peranan jentera pentadbiran kerajaan. 2.Bekerjasama menyokong jentera pentadbiran Negara. 3.Menghargai jentera pentadbiran Negara. |
Tarikh : | 3 Mac 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 9:45-10:20 pagi |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 7 Johor Menegakkan Semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka. |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menceritakan usaha-usaha Sultan Mahmud Shah menegakkan semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka. 2.Menjelaskan pengasasan kerajaan Johor. 3.Memahami kegemilangan kerajaan Johor sebagai pusat perdagangan dan persuratan Melayu. 4.Menerangkan faktor kemerosotan kerajaan Johor. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Berbangga dengan kemampuan Johor mewarisi kegemilangan Melaka. 2.Berbangga dengan warisan seni. 3.Kekayaan dan kemakmuran Negara menjadi kebanggaan bersama. 4.Menghargai warisan karya agung bangsa kita. 5.Perbincangan:Faktor yang embawa kemerosotan Johor. 6.Kepentingan perpaduan untuk kestabilan Negara |
Aktiviti : | Perbincangan, mengumpul fakta, menyusun fakta, soal jawab. |
Nilai : | Tanggungjawab, kegigihan, bersyukur, ikhlas, bangga, berdisiplin. |
ABM : | Buku teks, peta Tanah Melayu. |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menceritakan usaha-usaha Sultan Mahmud Shah menegakkan semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka. 2.Menjelaskan pengasasan kerajaan Johor. 3.Memahami kegemilangan kerajaan johor sebagai pusat perdagangan dan persuratan Melayu. 4.Menerangkan faktor kemerosotan kerajaan Johor. |
Tarikh : | 4 Mac 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 8:15-9:25 pagi |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 5 Kegemilangan Melaka |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan. 2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka sebagai pusat perdagangan. 3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka. 4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama Islam dan kegiatan ilmu. 5.Memahami perluasan kuasa kerajaan Melaka. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Menjelaskan kelebihan-kelebihan yang dimiliki oleh Melaka. 2.Menghubungkaitkan keadaan geografi dengan potensi perdagangan. 3.Membuat penilaian daripada wawasan Parameswara ke atas Melaka. 4.Memberi sebab dan akibat daripada pengenalan sistem cukai. 5.Membuat rumusan tentang kepentingan perdagangan ke atas Melaka dan kawasan persekitaran. |
Aktiviti : | Perbincangan, mengumpul fakta, menyusun fakta, soal jawab. |
Nilai : | Tanggungjawab, kegigihan, bersyukur, ikhlas, bangga, berdisiplin. |
ABM : | Buku teks, peta Tanah Melayu. |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan. 2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka sebagai pusat perdagangan. 3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka. 4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama Islam dan kegiatan ilmu. 5.Memahami perluasan kuasa kerajaan Melaka. |
Tarikh : | 8 Mac 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 9:45-10:55 pagi |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 6.Cabaran Masa Depan |
Tajuk : | Unit 9.Kestabilan Dan Keberkesanan Jentera Pentadbiran Negara |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan peranan jentera pentadbiran kerajaan. 2.Bekerjasama menyokong jentera pentadbiran Negara. 3.Menghargai jentera pentadbiran Negara. |
Aktiviti : | Penerangan, soal jawab, membuat latihan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan peranan jentera pentadbiran kerajaan. 2.Bekerjasama menyokong jentera pentadbiran Negara. 3.Menghargai jentera pentadbiran Negara. |
Tarikh : | 9 Mac 2011 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 8:15-9:25 pagi |
Tingkatan : | 1D |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 10 Sarawak |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menerangkan latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sarawak. |
Kemahiran belajar : /KBKK | Menceritakan cara hidup dan budaya kumpulan etnik di Sarawak dan Sabah. |
Aktiviti : | Perbincangan, soal jawab. |
Nilai : | Berbangga, tolong-menolong, bersyukur, gigih, ketabahan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sarawak. |
Date : | 9 March 2011 |
Day : | Wednesday |
Time : | 9:45-10:55 am |
Class : | 1I |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.2 Types of Computers |
Learning Outcomes: | 1.2.1 Identify the types of computers: -Supercomputers -Mainframe -Mini Computers -Work Station 1.2.2 Define different types of computers |
Activities : | 1.Explain the different types of computers |
Reflection : | Students know the different types of computers. |
Date : | 9 March 2011 |
Day : | Wednesday |
Time : | 11:30-12:40 am |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.2 Types of Computers |
Learning Outcomes: | 1.2.1 Identify the types of computers: -Supercomputers -Mainframe -Mini Computers -Work Station 1.2.2 Define different types of computers |
Activities : | 1.Explain the different types of computers |
Reflection : | Students know the different types of computers. |
Tarikh : | 10 Mac 2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 8:15-9:25 pagi |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 7 Johor Menegakkan Semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka. |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menceritakan usaha-usaha Sultan Mahmud Shah menegakkan semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka. 2.Menjelaskan pengasasan kerajaan Johor. 3.Memahami kegemilangan kerajaan Johor sebagai pusat perdagangan dan persuratan Melayu. 4.Menerangkan faktor kemerosotan kerajaan Johor. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Berbangga dengan kemampuan Johor mewarisi kegemilangan Melaka. 2.Berbangga dengan warisan seni. 3.Kekayaan dan kemakmuran Negara menjadi kebanggaan bersama. 4.Menghargai warisan karya agung bangsa kita. 5.Perbincangan:Faktor yang embawa kemerosotan Johor. 6.Kepentingan perpaduan untuk kestabilan negara |
Aktiviti : | Perbincangan, mengumpul fakta, menyusun fakta, soal jawab. |
Nilai : | Tanggungjawab, kegigihan, bersyukur, ikhlas, bangga, berdisiplin. |
ABM : | Buku teks, peta Tanah Melayu. |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menceritakan usaha-usaha Sultan Mahmud Shah menegakkan semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka. 2.Menjelaskan pengasasan kerajaan Johor. 3.Memahami kegemilangan kerajaan johor sebagai pusat perdagangan dan persuratan Melayu. 4.Menerangkan faktor kemerosotan kerajaan Johor. |
Tarikh : | 10 Mac 2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 9:45-10:20 pagi |
Tingkatan : | 1C |
Akiviti : | Menyalin jadual waktu baru |
Refleksi : | Tiada P&P berlaku |
Date : | 10 Mac 2011 |
Day : | Friday |
Time : | 11:30-12:40 am |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.2 Types of Computers |
Learning Outcomes: | 1.2.1 Identify the types of computers: -Supercomputers -Mainframe -Mini Computers -Work Station 1.2.2 Define different types of computers |
Activities : | 1.Explain the different types of computers |
Reflection : | Students know the different types of computers. |
Tarikh : | 11 Mac 2011 |
Hari : | Jumaat |
Waktu : | 8:50-10:20 pagi |
Tingkatan : | 1D |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 11 Sarawak |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Memahami latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sabah. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Perbincangan kumpulan:kegiatan ekonomi penduduk Sarawak dan Sabah. 2.Melorek dan melabel:Penempatan kumpulan etnik di Sarawak dan Sabah. 3.Kajian gambar:Penempatan kumpulan etnik di Sarawak dan Sabah. 4.Mengumpul dan menyusun fakta-menyenaraikan jenis kegiatan ekonomi di Sarawak dan Sabah. |
Aktiviti : | Perbincangan, soal jawab. |
Nilai : | Berbangga, tolong-menolong, bersyukur, gigih, ketabahan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Memahami latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sabah. |
Date : | 11 Mac 2011 |
Day : | Friday |
Time : | 10:20-11:30 am |
Class : | 1L |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.2 Types of Computers |
Learning Outcomes: | 1.2.1 Identify the types of computers: -Supercomputers -Mainframe -Mini Computers -Work Station 1.2.2 Define different types of computers |
Activities : | 1.Explain the different types of computers |
Reflection : | Students know the different types of computers. |
No comments:
Post a Comment
b