Friday, July 22, 2011

WEEK 29

Tarikh : 

18 Julai 2011

Hari :

Isnin

Waktu : 

3:25-4:35 ptg 

Tingkatan :

2A 

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema :

4.Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia 

Tajuk :

5.Warisan Kesenian Pelbagai Kaum 

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum.

2.Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan kesenian pelbagai kaum.

3.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia.

4.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum.

5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan

budaya Malaysia.  

Aktiviti : 

Penerangan dan soal jawab. 

ABM : 

Buku teks 

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum.

2.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia.

3.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum.

4.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan

Budaya Malaysia.

5.Membuat latihan. 


 

Date : 

18 July 2011

Time : 

5:10-6:20 pm 

Day :

Monday

Class :

1I

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

5.Word Processing Software

5.4 Editing Document

Learning Outcomes: 


 

5.4.4 Create a document using Drawing Tools

5.4.5 Print document

5.4.6 Create a document using Drawing Tools

5.4.7 Show creativity by creating a document

5.4.8 Work cooperatively in groups

5.4.9 Abide by the rules and instructions


 


 

Activities :

-Show how to create a document using

Drawing tools

-Show how to print

Reflection : 

Students know how to create a document using

drawing tool and how to print.


 

Tarikh :

19 Julai 2011

Hari :

Selasa

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

2H

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

5.Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk :

Unit 6.Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia

Hasil pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia.

Aktiviti :

Membuat latihan

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia.


 

Date : 

19 July 2011

Time : 

3:25-4:35 pm 

Day :

Tuesday

Class :

1M

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

5.Word Processing Software

5.4 Editing Document

Learning Outcomes: 


 

5.4.4 Create a document using Drawing Tools

5.4.5 Print document

5.4.6 Create a document using Drawing Tools

5.4.7 Show creativity by creating a document

5.4.8 Work cooperatively in groups

5.4.9 Abide by the rules and instructions


 


 

Activities :

-Show how to create a document using

Drawing tools

-Show how to print

Reflection : 

Students know how to create a document using

drawing tool and how to print.


 

Date : 

19 July 2011

Time : 

5:10-6:20 pm 

Day :

Tuesday

Class :

1F

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

5.Word Processing Software

5.4 Editing Document

Learning Outcomes: 


 

5.4.4 Create a document using Drawing Tools

5.4.5 Print document

5.4.6 Create a document using Drawing Tools

5.4.7 Show creativity by creating a document

5.4.8 Work cooperatively in groups

5.4.9 Abide by the rules and instructions


 


 

Activities :

-Show how to create a document using

Drawing tools

-Show how to print

Reflection : 

Students know how to create a document using

drawing tool and how to print.


 

Tarikh :

20 Julai 2011

Hari :

Rabu

Waktu :

12:50-2:00 ptg

Tingkatan :

2N

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

5.Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk :

Unit 6.Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia

Hasil pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia.

Aktiviti :

Membuat latihan

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia.


 

Tarikh :

20 Julai 2011

Hari :

Rabu

Masa :

3:25-4:35 ptg

Tingkatan :

2I/2J

Bidang : pembelajaran

Bidang pembelajaran 5:Nilai berkaitan dengan hak asasi manusia

Nilai :

5.4 Menghormati hak golongan kurang upaya

Tajuk :

27 Keistimewaan golongan kurang berupaya

Objektif / :

Hasil pembelajaran

1.Memberi layanan dan sokongan yang baik kepada golongan kurang

Berupaya.

2.Mengenalpasti keperluan golongan kurang upaya.


 


 

Kemahiran :

berfikir

Menjana idea

Teknik :

Penerangan dan soal jawab

Aktiviti :

Guru member penerangan dan pelajar mendengar

BBM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar memahami maksud golongan kurang upaya dan keperluan mereka.


 

Date : 

20 July 2011

Time : 

5:10-6:20 pm 

Day :

Wednesday

Class :

1H

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

5.Word Processing Software

5.4 Editing Document

Learning Outcomes: 


 

5.4.4 Create a document using Drawing Tools

5.4.5 Print document

5.4.6 Create a document using Drawing Tools

5.4.7 Show creativity by creating a document

5.4.8 Work cooperatively in groups

5.4.9 Abide by the rules and instructions


 


 

Activities :

-Show how to create a document using

Drawing tools

-Show how to print

Reflection : 

Students know how to create a document using

drawing tool and how to print.


 

Tarikh :

21 Julai 2011

Hari :

Khamis

Waktu :

2:00- 4:35

Tingkatan :

1G/1H

Matapelajaran :

Moral

Aktiviti :

Mesyuarat Jogathon PIBG SMK Serian


 

Date : 

21 July 2011

Time : 

5:10-6:20 pm 

Day :

Thursday

Class :

1B

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

5.Word Processing Software

5.4 Editing Document

Learning Outcomes: 


 

5.4.4 Create a document using Drawing Tools

5.4.5 Print document

5.4.6 Create a document using Drawing Tools

5.4.7 Show creativity by creating a document

5.4.8 Work cooperatively in groups

5.4.9 Abide by the rules and instructions


 


 

Activities :

-Show how to create a document using

Drawing tools

-Show how to print

Reflection : 

Students know how to create a document using

drawing tool and how to print.


 

Date : 

22 July 2011

Time : 

4:00-4:35 pm 

Day :

Friday

Class :

1L

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

5.Word Processing Software

5.4 Editing Document

Learning Outcomes: 


 

5.4.4 Create a document using Drawing Tools

5.4.5 Print document

5.4.6 Create a document using Drawing Tools

5.4.7 Show creativity by creating a document

5.4.8 Work cooperatively in groups

5.4.9 Abide by the rules and instructions


 


 

Activities :

-Show how to create a document using

Drawing tools

-Show how to print

Reflection : 

Students know how to create a document using

drawing tool and how to print.


 

Tarikh :

22 Julai 2011

Hari :

Jumaat

Masa :

5:10-6:20 ptg

Tingkatan :

2I/2J

Bidang : pembelajaran

Bidang pembelajaran 5:Nilai berkaitan dengan hak asasi manusia

Nilai :

5.4 Menghormati hak golongan kurang upaya

Tajuk :

27 Keistimewaan golongan kurang berupaya

Objektif / :

Hasil pembelajaran

1.Memberi layanan dan sokongan yang baik kepada golongan kurang

Berupaya.

2.Mengenalpasti keperluan golongan kurang upaya.


 


 

Kemahiran :

berfikir

Menjana idea

Teknik :

Penerangan dan soal jawab

Aktiviti :

Pelajar membuat latihan

BBM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar memahami maksud golongan kurang upaya dan keperluan mereka.


 


 


 


 


 


 


 


 

 
 

 
 

 
 


 


 

No comments:

Post a Comment

b