Tarikh : | 18 Julai 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 4.Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | 5.Warisan Kesenian Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum. 2.Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan kesenian pelbagai kaum. 3.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia. 4.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum. 5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan budaya Malaysia. |
Aktiviti : | Penerangan dan soal jawab. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum. 2.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia. 3.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum. 4.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan Budaya Malaysia. 5.Membuat latihan. |
Date : | 18 July 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Monday |
Class : | 1I |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.4 Editing Document |
Learning Outcomes: |
5.4.4 Create a document using Drawing Tools 5.4.5 Print document 5.4.6 Create a document using Drawing Tools 5.4.7 Show creativity by creating a document 5.4.8 Work cooperatively in groups 5.4.9 Abide by the rules and instructions |
Activities : | -Show how to create a document using Drawing tools -Show how to print |
Reflection : | Students know how to create a document using drawing tool and how to print. |
Tarikh : | 19 Julai 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 2H |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 5.Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 6.Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Aktiviti : | Membuat latihan |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Date : | 19 July 2011 |
Time : | 3:25-4:35 pm |
Day : | Tuesday |
Class : | 1M |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.4 Editing Document |
Learning Outcomes: |
5.4.4 Create a document using Drawing Tools 5.4.5 Print document 5.4.6 Create a document using Drawing Tools 5.4.7 Show creativity by creating a document 5.4.8 Work cooperatively in groups 5.4.9 Abide by the rules and instructions |
Activities : | -Show how to create a document using Drawing tools -Show how to print |
Reflection : | Students know how to create a document using drawing tool and how to print. |
Date : | 19 July 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Tuesday |
Class : | 1F |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.4 Editing Document |
Learning Outcomes: |
5.4.4 Create a document using Drawing Tools 5.4.5 Print document 5.4.6 Create a document using Drawing Tools 5.4.7 Show creativity by creating a document 5.4.8 Work cooperatively in groups 5.4.9 Abide by the rules and instructions |
Activities : | -Show how to create a document using Drawing tools -Show how to print |
Reflection : | Students know how to create a document using drawing tool and how to print. |
Tarikh : | 20 Julai 2011 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 12:50-2:00 ptg |
Tingkatan : | 2N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 5.Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 6.Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Aktiviti : | Membuat latihan |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Tarikh : | 20 Julai 2011 |
Hari : | Rabu |
Masa : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2I/2J |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 5:Nilai berkaitan dengan hak asasi manusia |
Nilai : | 5.4 Menghormati hak golongan kurang upaya |
Tajuk : | 27 Keistimewaan golongan kurang berupaya |
Objektif / : Hasil pembelajaran | 1.Memberi layanan dan sokongan yang baik kepada golongan kurang Berupaya. 2.Mengenalpasti keperluan golongan kurang upaya.
|
Kemahiran : berfikir | Menjana idea |
Teknik : | Penerangan dan soal jawab |
Aktiviti : | Guru member penerangan dan pelajar mendengar |
BBM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar memahami maksud golongan kurang upaya dan keperluan mereka. |
Date : | 20 July 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Wednesday |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.4 Editing Document |
Learning Outcomes: |
5.4.4 Create a document using Drawing Tools 5.4.5 Print document 5.4.6 Create a document using Drawing Tools 5.4.7 Show creativity by creating a document 5.4.8 Work cooperatively in groups 5.4.9 Abide by the rules and instructions |
Activities : | -Show how to create a document using Drawing tools -Show how to print |
Reflection : | Students know how to create a document using drawing tool and how to print. |
Tarikh : | 21 Julai 2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 2:00- 4:35 |
Tingkatan : | 1G/1H |
Matapelajaran : | Moral |
Aktiviti : | Mesyuarat Jogathon PIBG SMK Serian |
Date : | 21 July 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Thursday |
Class : | 1B |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.4 Editing Document |
Learning Outcomes: |
5.4.4 Create a document using Drawing Tools 5.4.5 Print document 5.4.6 Create a document using Drawing Tools 5.4.7 Show creativity by creating a document 5.4.8 Work cooperatively in groups 5.4.9 Abide by the rules and instructions |
Activities : | -Show how to create a document using Drawing tools -Show how to print |
Reflection : | Students know how to create a document using drawing tool and how to print. |
Date : | 22 July 2011 |
Time : | 4:00-4:35 pm |
Day : | Friday |
Class : | 1L |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.4 Editing Document |
Learning Outcomes: |
5.4.4 Create a document using Drawing Tools 5.4.5 Print document 5.4.6 Create a document using Drawing Tools 5.4.7 Show creativity by creating a document 5.4.8 Work cooperatively in groups 5.4.9 Abide by the rules and instructions |
Activities : | -Show how to create a document using Drawing tools -Show how to print |
Reflection : | Students know how to create a document using drawing tool and how to print. |
Tarikh : | 22 Julai 2011 |
Hari : | Jumaat |
Masa : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 2I/2J |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 5:Nilai berkaitan dengan hak asasi manusia |
Nilai : | 5.4 Menghormati hak golongan kurang upaya |
Tajuk : | 27 Keistimewaan golongan kurang berupaya |
Objektif / : Hasil pembelajaran | 1.Memberi layanan dan sokongan yang baik kepada golongan kurang Berupaya. 2.Mengenalpasti keperluan golongan kurang upaya.
|
Kemahiran : berfikir | Menjana idea |
Teknik : | Penerangan dan soal jawab |
Aktiviti : | Pelajar membuat latihan |
BBM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar memahami maksud golongan kurang upaya dan keperluan mereka. |
No comments:
Post a Comment
b