Friday, July 29, 2011

RPH MINGGU 30

MINGGU 30

Tarikh : 

25 Julai 2011

Hari :

Isnin

Waktu : 

3:25-4:35 ptg 

Tingkatan :

2A 

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema :

4.Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia 

Tajuk :

5.Warisan Kesenian Pelbagai Kaum 

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum.

2.Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan kesenian pelbagai kaum.

3.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia.

4.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum.

5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan

budaya Malaysia.  

Aktiviti : 

Penerangan dan soal jawab. 

ABM : 

Buku teks 

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum.

2.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia.

3.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum.

4.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan

Budaya Malaysia.

5.Membuat latihan. 


 

Date : 

25 July 2011

Day : 

Monday

Time :

5:10-6:20 pm 

Class :

1I

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

5.Word Processing Software

5.5 Mail Merge

Learning Outcomes: 

5.5.1 State the usage of mail merge.

5.5.2 Create a mail merge document

5.5.3 Print the document

Activities :

  • Explaining the use of mail merge
  • Using mail merge to create certificates,letters or forms

Reflection : 

Students know the use of mail merge and can create certificates, letters or form using mail merge.


 

Tarikh :

26 Julai 2011

Hari : 

Selasa

Waktu : 

2:00-3:10 ptg

Tingkatan : 

2H

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema : 

5.Malaysia Negara Berdaulat 

Tajuk : 

Unit 6.Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia.

Aktiviti : 

Membuat latihan 

ABM : 

Buku teks 

Refleksi : 

Pelajar dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia.


 

Date : 

26 July 2011

Day : 

Selasa

Time :

3:25-4:25 pm 

Class :

1M

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

5.Word Processing Software

5.5 Mail Merge

Learning Outcomes: 

5.5.1 State the usage of mail merge.

5.5.2 Create a mail merge document

5.5.3 Print the document

Activities :

  • Explaining the use of mail merge
  • Using mail merge to create certificates,letters or forms

Reflection : 

Students know the use of mail merge and can create certificates, letters or form using mail merge.


 

Date : 

26 July 2011

Day : 

Tuesday

Time :

5:10-6:20 pm 

Class :

1F

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

7.Presentation Software

7.5 Creating Presentation

Learning Outcomes: 

7.5.1 Create a blank slide presentation using slide layout:

Enter text

Insert picture

7.5.2 Save the presentation.

7.5.3 Close and exit the presentation.

7.5.4 Open existing presentation.

7.5.5 Run the slide show.

Activities :

Carrying out hands-on activities:

  • Entering text
  • Inserting picture
  • Saving presentation
  • Closing presentation
  • Opening existing presentation
  • Running slide show

Reflection : 

Students know how to enter text, insert picture, save presentation, close presentation, opening existing presentation and run slide show.


 

Tarikh : 

27 Julai 2011

Hari :

Rabu

Waktu : 

12:50-2:00 ptg

Tingkatan : 

2N

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema : 

5.Malaysia Negara Berdaulat 

Tajuk : 

Unit 7.Raja Berperlembagaan 

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menyatakan kepentingan sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia.

2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara.

3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia.

Aktiviti : 

Membuat latihan.

ABM : 

Buku teks 

Refleksi : 

Pelajar dapat:

1.Menyatakan kepentingan sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia.

2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara.

3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. 


 

Tarikh : 

27 Julai 2011

Hari : 

Rabu

Masa : 

3:25-4:35 ptg

Matapelajaran :

Pendidikan Moral

Tingkatan : 

2I/2J 

Bidang : pembelajaran 

Bidang pembelajaran 5:Nilai berkaitan dengan hak asasi manusia

Nilai : 

5.5 Melindungi hak pengguna

Tajuk : 

Unit 28 Pengguna yang bijaksana

Objektif / :

Hasil pembelajaran

Pada akhir unit ini pelajar dapat:

1.Menyedari dan mengenalpasti hak pengguna untuk mendapatkan

perlindungan dan maklumat tentang barangan dan perkhidmatan.

2.Menjelaskan peranan pertubuhan dan persatuan pengguna.

Kemahiran :

berfikir

Mengumpul, membincangkan dan mempamerkan maklumat.

Teknik : 

Penerangan dan soal jawab 

Aktiviti :

Guru memberi penerangan dan pelajar mendengar

BBM : 

Buku teks 

Refleksi : 

Pelajar menyedari dan mengenalpasti hak pengguna untuk mendapatkan

perlindungan dan maklumat tentang barangan dan perkhidmatan.


 

Date : 

27 July 2011

Day : 

Wednesday

Time :

5:10-6:20 pm 

Class :

1H

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

5.Word Processing Software

5.5 Mail Merge

Learning Outcomes: 

5.5.1 State the usage of mail merge.

5.5.2 Create a mail merge document

5.5.3 Print the document

Activities :

  • Explaining the use of mail merge
  • Using mail merge to create certificates,letters or forms

Reflection : 

Students know the use of mail merge and can create certificates, letters or form using mail merge.


 

Tarikh :

28 Julai 2011

Hari :

Khamis

Masa :

3:25-4:35 ptg

Matapelajaran :

Pendidikan Moral

Tingkatan :

1G/1H

Bidang : pembelajaran 

Bidang pembelajaran 5:Nilai berkaitan dengan hak asasi manusia 

Nilai : 

5.1 Melindungai hak kanak-kanak

Tajuk : 

Unit 24 Melindungi hak asasi kanak-kanak tanggungjawab bersama

Objektif / :

Hasil pembelajaran

Pada akhir unit ini pelajar dapat:

1.Menerima hakikat bahawa setiap kanak-kanak mempunyai hak untuk

menikmati kehidupan yang sempurna.

2.Menjelaskan kepentingan hak kanak-kanak.

3.Melindungi dan menyayangi kanak-kanak.

4.Menghormati hak kanak-kanak.

Kemahiran :

berfikir

Mengumpul dan melaporkan maklumat

Teknik : 

Penerangan, soal jawab dan menyalin nota.

Aktiviti : 

1.Guru memberi penerangan dan pelajar mendengar.

2.Mengumpul dan melaporkan maklumat tentang pencabulan hak asasi

kanak-kanak di seluruh dunia.

BBM : 

Buku teks 

Refleksi : 

Pelajar dapat menerima hakikat bahawa setiap kanak-kanak mempunyai hak untuk menikmati kehidupan yang sempurna dan boleh menjelaskan kepentingan hak kanak-kanak.


 

Date : 

28 July 2011

Day : 

Thursday

Time :

5:10-6:20 pm 

Class :

1B

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

5.Word Processing Software

5.5 Mail Merge

Learning Outcomes: 

5.5.1 State the usage of mail merge.

5.5.2 Create a mail merge document

5.5.3 Print the document

Activities :

  • Explaining the use of mail merge
  • Using mail merge to create certificates,letters or forms

Reflection : 

Students know the use of mail merge and can create certificates, letters or form using mail merge.


 

Date : 

29 July 2011

Day : 

Friday

Time :

4:00-5:10 pm 

Class :

1L

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

5.Word Processing Software

5.5 Mail Merge

Learning Outcomes: 

5.5.1 State the usage of mail merge.

5.5.2 Create a mail merge document

5.5.3 Print the document

Activities :

  • Explaining the use of mail merge
  • Using mail merge to create certificates,letters or forms

Reflection : 

Students know the use of mail merge and can create certificates, letters or form using mail merge.


 

Tarikh : 

29 Julai 2011

Hari : 

Jumaat

Masa : 

3:25-4:35 ptg

Matapelajaran :

Pendidikan Moral

Tingkatan : 

2I/2J 

Bidang : pembelajaran 

Bidang pembelajaran 5:Nilai berkaitan dengan hak asasi manusia

Nilai : 

5.5 Melindungi hak pengguna

Tajuk : 

Unit 28 Pengguna yang bijaksana

Objektif / :

Hasil pembelajaran

Pada akhir unit ini pelajar dapat:

1.Menyedari dan mengenalpasti hak pengguna untuk mendapatkan

perlindungan dan maklumat tentang barangan dan perkhidmatan.

2.Menjelaskan peranan pertubuhan dan persatuan pengguna.

Kemahiran :

berfikir

Mengumpul, membincangkan dan mempamerkan maklumat.

Teknik : 

Menyalin nota dan membuat latihan

Aktiviti :

Pelajar menyalin nota dan membuat latihan

BBM : 

Buku teks 

Refleksi : 

Pelajar menyedari dan mengenalpasti hak pengguna untuk mendapatkan

perlindungan dan maklumat tentang barangan dan perkhidmatan.


 

 
 

 
 

 
 


 


 

No comments:

Post a Comment

b