MINGGU 30
Tarikh : | 25 Julai 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 4.Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | 5.Warisan Kesenian Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum. 2.Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan kesenian pelbagai kaum. 3.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia. 4.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum. 5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan budaya Malaysia. |
Aktiviti : | Penerangan dan soal jawab. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum. 2.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia. 3.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum. 4.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan Budaya Malaysia. 5.Membuat latihan. |
Date : | 25 July 2011 |
Day : | Monday |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Class : | 1I |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.5 Mail Merge |
Learning Outcomes: | 5.5.1 State the usage of mail merge. 5.5.2 Create a mail merge document 5.5.3 Print the document |
Activities : |
|
Reflection : | Students know the use of mail merge and can create certificates, letters or form using mail merge. |
Tarikh : | 26 Julai 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 2H |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 5.Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 6.Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Aktiviti : | Membuat latihan |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Date : | 26 July 2011 |
Day : | Selasa |
Time : | 3:25-4:25 pm |
Class : | 1M |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.5 Mail Merge |
Learning Outcomes: | 5.5.1 State the usage of mail merge. 5.5.2 Create a mail merge document 5.5.3 Print the document |
Activities : |
|
Reflection : | Students know the use of mail merge and can create certificates, letters or form using mail merge. |
Date : | 26 July 2011 |
Day : | Tuesday |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Class : | 1F |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 7.Presentation Software 7.5 Creating Presentation |
Learning Outcomes: | 7.5.1 Create a blank slide presentation using slide layout: Enter text Insert picture 7.5.2 Save the presentation. 7.5.3 Close and exit the presentation. 7.5.4 Open existing presentation. 7.5.5 Run the slide show. |
Activities : | Carrying out hands-on activities:
|
Reflection : | Students know how to enter text, insert picture, save presentation, close presentation, opening existing presentation and run slide show. |
Tarikh : | 27 Julai 2011 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 12:50-2:00 ptg |
Tingkatan : | 2N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 5.Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 7.Raja Berperlembagaan |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menyatakan kepentingan sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. 2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara. 3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. |
Aktiviti : | Membuat latihan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menyatakan kepentingan sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. 2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara. 3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. |
Tarikh : | 27 Julai 2011 |
Hari : | Rabu |
Masa : | 3:25-4:35 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 2I/2J |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 5:Nilai berkaitan dengan hak asasi manusia |
Nilai : | 5.5 Melindungi hak pengguna |
Tajuk : | Unit 28 Pengguna yang bijaksana |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini pelajar dapat: 1.Menyedari dan mengenalpasti hak pengguna untuk mendapatkan perlindungan dan maklumat tentang barangan dan perkhidmatan. 2.Menjelaskan peranan pertubuhan dan persatuan pengguna. |
Kemahiran : berfikir | Mengumpul, membincangkan dan mempamerkan maklumat. |
Teknik : | Penerangan dan soal jawab |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan pelajar mendengar |
BBM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar menyedari dan mengenalpasti hak pengguna untuk mendapatkan perlindungan dan maklumat tentang barangan dan perkhidmatan. |
Date : | 27 July 2011 |
Day : | Wednesday |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.5 Mail Merge |
Learning Outcomes: | 5.5.1 State the usage of mail merge. 5.5.2 Create a mail merge document 5.5.3 Print the document |
Activities : |
|
Reflection : | Students know the use of mail merge and can create certificates, letters or form using mail merge. |
Tarikh : | 28 Julai 2011 |
Hari : | Khamis |
Masa : | 3:25-4:35 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 1G/1H |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 5:Nilai berkaitan dengan hak asasi manusia |
Nilai : | 5.1 Melindungai hak kanak-kanak |
Tajuk : | Unit 24 Melindungi hak asasi kanak-kanak tanggungjawab bersama |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini pelajar dapat: 1.Menerima hakikat bahawa setiap kanak-kanak mempunyai hak untuk menikmati kehidupan yang sempurna. 2.Menjelaskan kepentingan hak kanak-kanak. 3.Melindungi dan menyayangi kanak-kanak. 4.Menghormati hak kanak-kanak. |
Kemahiran : berfikir | Mengumpul dan melaporkan maklumat |
Teknik : | Penerangan, soal jawab dan menyalin nota. |
Aktiviti : | 1.Guru memberi penerangan dan pelajar mendengar. 2.Mengumpul dan melaporkan maklumat tentang pencabulan hak asasi kanak-kanak di seluruh dunia. |
BBM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat menerima hakikat bahawa setiap kanak-kanak mempunyai hak untuk menikmati kehidupan yang sempurna dan boleh menjelaskan kepentingan hak kanak-kanak. |
Date : | 28 July 2011 |
Day : | Thursday |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Class : | 1B |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.5 Mail Merge |
Learning Outcomes: | 5.5.1 State the usage of mail merge. 5.5.2 Create a mail merge document 5.5.3 Print the document |
Activities : |
|
Reflection : | Students know the use of mail merge and can create certificates, letters or form using mail merge. |
Date : | 29 July 2011 |
Day : | Friday |
Time : | 4:00-5:10 pm |
Class : | 1L |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.5 Mail Merge |
Learning Outcomes: | 5.5.1 State the usage of mail merge. 5.5.2 Create a mail merge document 5.5.3 Print the document |
Activities : |
|
Reflection : | Students know the use of mail merge and can create certificates, letters or form using mail merge. |
Tarikh : | 29 Julai 2011 |
Hari : | Jumaat |
Masa : | 3:25-4:35 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 2I/2J |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 5:Nilai berkaitan dengan hak asasi manusia |
Nilai : | 5.5 Melindungi hak pengguna |
Tajuk : | Unit 28 Pengguna yang bijaksana |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini pelajar dapat: 1.Menyedari dan mengenalpasti hak pengguna untuk mendapatkan perlindungan dan maklumat tentang barangan dan perkhidmatan. 2.Menjelaskan peranan pertubuhan dan persatuan pengguna. |
Kemahiran : berfikir | Mengumpul, membincangkan dan mempamerkan maklumat. |
Teknik : | Menyalin nota dan membuat latihan |
Aktiviti : | Pelajar menyalin nota dan membuat latihan |
BBM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar menyedari dan mengenalpasti hak pengguna untuk mendapatkan perlindungan dan maklumat tentang barangan dan perkhidmatan. |
No comments:
Post a Comment
b