Tarikh : | 27 Jun 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 12:50-2:00 ptg |
Tingkatan : | 2H |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 3.Hidup bermasyarakat |
Tajuk : | Unit 3.Menghormati hak orang lain |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini pelajar dapat: 1.Menjelaskan kepentingan menghormati hak orang lain. 2.Menghormati hak orang lain. 3.Menghargai amalan menghormati hak orang lain. |
Aktiviti : | 1.Penerangan 2.Soal jawab 3.Membuat latihan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menjelaskan kepentingan menghormati hak orang lain. 2.Menghargai amalan menghormati hak orang lain. |
Tarikh : | 27 Jun 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 1D |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 1 Sejarah Dan Kita |
Objektif : | 1.Memberi pengertian dan ciri-ciri sejarah. 2.Menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah. 3.Menerangkan pentafsiran sejarah. 4.Menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Merumus maksud sejarah. 2.Mengkelas dan mengkategorikan maklumat. 3.Mengenalpasti sumber sejarah. |
Aktiviti : | 1.Menyalin nota |
Nilai : | 1.Berbangga dengan hasil peninggalan sejarah. 2.Cintakan negara. |
ABM : | Buku rujukan |
Refleksi : | 1.Pelajar memahami pengertian dan ciri-ciri sejarah. 2.Pelajar boleh menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah. 3.Pelajar boleh menerangkan pentafsiran sejarah. 4.Pelajar boleh menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah. 5.Pelajar menyalin nota. |
Tarikh : | 27 Jun 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 5:45-6:20 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 1 Sejarah Dan Kita |
Objektif : | 1.Memberi pengertian dan ciri-ciri sejarah. 2.Menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah. 3.Menerangkan pentafsiran sejarah. 4.Menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Merumus maksud sejarah. 2.Mengkelas dan mengkategorikan maklumat. 3.Mengenalpasti sumber sejarah. |
Aktiviti : | 1.Menyalin nota |
Nilai : | 1.Berbangga dengan hasil peninggalan sejarah. 2.Cintakan negara. |
ABM : | Buku rujukan |
Refleksi : | 1.Pelajar memahami pengertian dan ciri-ciri sejarah. 2.Pelajar boleh menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah. 3.Pelajar boleh menerangkan pentafsiran sejarah. 4.Pelajar boleh menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah. 5.Pelajar menyalin nota. |
Tarikh : | 28 Jun 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 2 Zaman Prasejarah di Malaysia |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menyatakan perkembangan Zaman Prasejarah di Malaysia iaitu Zaman Paleolitik, Zaman Neolitik dan Zaman Logam.2.Membanding tahap perkembangan Zaman Prasejarah. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Mengecam pola perkembangan manusia. 2.Membanding dan membezakan alat-alat yang digunakan pada zaman awal. 3.Merumuskan keadaan hidup masyarakat zaman awal. |
Aktiviti : | 1.Menyalin nota |
Nilai : | Perubahan membawa kemajuan dalam hidup manusia. |
ABM : | Buku rujukan |
Refleksi : | Pelajar menyalin nota |
Tarikh : | 28 Jun 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 3.Hidup Bermasyarakat |
Tajuk : | Unit 4.Pemupukan Semangat Kekitaan |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan. 2.Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat. 3.Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan dengan kesejahteraan masyarakat. |
Aktiviti : | Membuat latihan. |
ABM : | Buku kerja |
Refleksi : | Pelajar membuat latihan yang diberi |
Tarikh : | 28 Jun 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 1D |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 2 Zaman Prasejarah di Malaysia |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menyatakan perkembangan Zaman Prasejarah di Malaysia iaitu Zaman Paleolitik, Zaman Neolitik dan Zaman Logam. 2.Membanding tahap perkembangan Zaman Prasejarah. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Mengecam pola perkembangan manusia. 2.Membanding dan membezakan alat-alat yang digunakan pada zaman awal. 3.Merumuskan keadaan hidup masyarakat zaman awal. |
Aktiviti : | 1.Menyalin nota |
Nila : | Perubahan membawa kemajuan dalam hidup manusia. |
ABM : | Buku rujukan |
Refleksi : | Pelajar menyalin nota |
Tarikh : | 29 Jun 2011 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 12:50-2:00 ptg |
Tingkatan : | 2N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 4.Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | 5.Warisan Kesenian Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum. 2.Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan kesenian pelbagai kaum. 3.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia. 4.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum. 5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan budaya Malaysia. |
Aktiviti : | Penerangan dan soal jawab. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum. 2.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia. 3.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum. 4.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan Budaya Malaysia. 5.Membuat latihan. |
Date : | 29 June 2011 |
Time : | 3:25-4:35 pm |
Day : | Wednesday |
Class : | 1I |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 2 Computer Parts & Components 2.2 System Unit |
Learning Outcomes : | 2.Explain briefly the data processing cycle of a computer system: -Input -Proccess -Output -Storage 2.2.1 Identify the components of a system unit. • Input/Output port (I/O port) • Reset button • CDROM drive • Floppy drive • Hard disk drive 2.2.2 State the functions of the main components of a system unit. |
Activities : | • Introducing the components of a system unit • Showing a system unit to the class |
Reflection : | 1.Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle. 2.Student know the functions of the main components of a system unit. |
Date : | 29 June 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Wednesday |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 2 Computer Parts & Components 2.2 System Unit |
Learning Outcomes : | 2.Explain briefly the data processing cycle of a computer system: -Input -Proccess -Output -Storage 2.2.1 Identify the components of a system unit. • Input/Output port (I/O port) • Reset button • CDROM drive • Floppy drive • Hard disk drive 2.2.2 State the functions of the main components of a system unit. |
Activities : | • Introducing the components of a system unit • Showing a system unit to the class |
Reflection : | 1.Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle. 2.Student know the functions of the main components of a system unit. |
Tarikh : | 30 Jun 2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara |
Objektif : | Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat: 1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut. 3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria dan maritim. |
Kemahiran belajar/: KBKK | 1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal |
Aktiviti : | 1.Membuat latihan |
Nilai : | Bersyukur |
ABM : | Buku rujukan |
Refleksi : | 1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Pelajar membuat latihan. |
Date : | 30 June 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Thursday |
Class : | 1B |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 2 Computer Parts & Components 2.2 System Unit |
Learning Outcomes: |
2.2.1 Identify the components of a system unit. • Input/Output port (I/O port) • Reset button • CDROM drive • Floppy drive • Hard disk drive 2.2.2 State the functions of the main components of a system unit. |
Activities : | • Introducing the components of a system unit • Showing a system unit to the class |
Reflection : | 1.Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle. 2.Student know the functions of the main components of a system unit. |
Tarikh : | 1 Julai 2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 3:10-3:45 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara |
Objektif : | Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat: 1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut. 3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria dan maritim. |
Kemahiran belajar/: KBKK | 1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal |
Aktiviti : | 1.Membuat latihan |
Nilai : | Bersyukur |
ABM : | Buku rujukan |
Refleksi : | 1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Pelajar membuat latihan. |
Date : | 24 June 2011 |
Time : | 4:00-5:10 pm |
Day : | Friday |
Class : | 1L |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 2 Computer Parts & Components 2.2 System Unit |
Learning Outcomes: |
2.2.1 Identify the components of a system unit. • Input/Output port (I/O port) • Reset button • CDROM drive • Floppy drive • Hard disk drive 2.2.2 State the functions of the main components of a system unit. |
Activities : | • Introducing the components of a system unit • Showing a system unit to the class |
Reflection : | 1.Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle. 2.Student know the functions of the main components of a system unit. |
No comments:
Post a Comment
b