Friday, July 1, 2011

WEEK 24

 
 

Tarikh :

27 Jun 2011 

Hari :

Isnin 

Waktu :

12:50-2:00 ptg

Tingkatan :

2H 

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema :

3.Hidup bermasyarakat 

Tajuk :

Unit 3.Menghormati hak orang lain 

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini pelajar dapat:

1.Menjelaskan kepentingan menghormati hak orang lain.

2.Menghormati hak orang lain.

3.Menghargai amalan menghormati hak orang lain. 

Aktiviti : 

1.Penerangan

2.Soal jawab

3.Membuat latihan. 

ABM : 

Buku teks

Refleksi : 

Pelajar dapat:

1.Menjelaskan kepentingan menghormati hak orang lain.

2.Menghargai amalan menghormati hak orang lain. 


 

Tarikh : 

27 Jun 2011

Hari :

Isnin

Waktu :  

3:25-4:35 ptg

Tingkatan :  

1D

Matapelajaran :  

Sejarah 

Tajuk :

Bab 1 Sejarah Dan Kita 

Objektif :

1.Memberi pengertian dan ciri-ciri sejarah.

2.Menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah.

3.Menerangkan pentafsiran sejarah.

4.Menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Merumus maksud sejarah.

2.Mengkelas dan mengkategorikan maklumat.

3.Mengenalpasti sumber sejarah. 

Aktiviti : 

1.Menyalin nota

Nilai : 

1.Berbangga dengan hasil peninggalan sejarah.

2.Cintakan negara. 

ABM : 

Buku rujukan 

Refleksi : 

1.Pelajar memahami pengertian dan ciri-ciri sejarah.

2.Pelajar boleh menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian

sejarah.

3.Pelajar boleh menerangkan pentafsiran sejarah.

4.Pelajar boleh menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah.

5.Pelajar menyalin nota.


 

Tarikh : 

27 Jun 2011

Hari :

Isnin

Waktu :  

5:45-6:20 ptg

Tingkatan :  

1C

Matapelajaran :  

Sejarah 

Tajuk :

Bab 1 Sejarah Dan Kita 

Objektif :

1.Memberi pengertian dan ciri-ciri sejarah.

2.Menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah.

3.Menerangkan pentafsiran sejarah.

4.Menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Merumus maksud sejarah.

2.Mengkelas dan mengkategorikan maklumat.

3.Mengenalpasti sumber sejarah. 

Aktiviti : 

1.Menyalin nota

Nilai : 

1.Berbangga dengan hasil peninggalan sejarah.

2.Cintakan negara. 

ABM : 

Buku rujukan 

Refleksi : 

1.Pelajar memahami pengertian dan ciri-ciri sejarah.

2.Pelajar boleh menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian

sejarah.

3.Pelajar boleh menerangkan pentafsiran sejarah.

4.Pelajar boleh menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah.

5.Pelajar menyalin nota.


 

Tarikh :

28 Jun 2011

Hari :

Selasa

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

1C

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 2 Zaman Prasejarah di Malaysia

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menyatakan perkembangan Zaman Prasejarah di Malaysia iaitu Zaman

Paleolitik, Zaman Neolitik dan Zaman Logam.2.Membanding tahap perkembangan Zaman Prasejarah.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Mengecam pola perkembangan manusia.

2.Membanding dan membezakan alat-alat yang digunakan pada zaman

awal.

3.Merumuskan keadaan hidup masyarakat zaman awal.

Aktiviti :

1.Menyalin nota

Nilai :

Perubahan membawa kemajuan dalam hidup manusia.

ABM :

Buku rujukan

Refleksi :

Pelajar menyalin nota


 

Tarikh : 

28 Jun 2011

Hari :

Selasa

Waktu : 

3:25-4:35 ptg

Tingkatan : 

2A

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema : 

3.Hidup Bermasyarakat 

Tajuk : 

Unit 4.Pemupukan Semangat Kekitaan

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan.

2.Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat.

3.Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan

dengan kesejahteraan masyarakat. 

Aktiviti : 

Membuat latihan. 

ABM : 

Buku kerja

Refleksi : 

Pelajar membuat latihan yang diberi 


 

Tarikh :

28 Jun 2011

Hari :

Selasa

Waktu :

5:10-6:20 ptg

Tingkatan :

1D

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 2 Zaman Prasejarah di Malaysia

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menyatakan perkembangan Zaman Prasejarah di Malaysia iaitu Zaman

Paleolitik, Zaman Neolitik dan Zaman Logam.

2.Membanding tahap perkembangan Zaman Prasejarah.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Mengecam pola perkembangan manusia.

2.Membanding dan membezakan alat-alat yang digunakan pada zaman

awal.

3.Merumuskan keadaan hidup masyarakat zaman awal.

Aktiviti :

1.Menyalin nota

Nila :

Perubahan membawa kemajuan dalam hidup manusia.

ABM :

Buku rujukan

Refleksi :

Pelajar menyalin nota


 

Tarikh : 

29 Jun 2011

Hari :

Rabu 

Waktu : 

12:50-2:00 ptg 

Tingkatan :

2N 

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema :

4.Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia 

Tajuk :

5.Warisan Kesenian Pelbagai Kaum 

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum.

2.Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan kesenian pelbagai kaum.

3.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia.

4.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum.

5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan

budaya Malaysia.  

Aktiviti : 

Penerangan dan soal jawab. 

ABM : 

Buku teks 

Refleksi : 

Pelajar dapat:

1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum.

2.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia.

3.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum.

4.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan

Budaya Malaysia.

5.Membuat latihan. 


 

Date : 

29 June 2011

Time : 

3:25-4:35 pm

Day : 

Wednesday 

Class :

1I 

Subject :

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

Computer hardware

2 Computer Parts & Components

2.2 System Unit

Learning Outcomes : 

2.Explain briefly the data processing cycle of a computer system:

-Input

-Proccess

-Output

-Storage

2.2.1 Identify the components of a system unit.

• Input/Output port (I/O port)

• Reset button

• CDROM drive

• Floppy drive

• Hard disk drive

2.2.2 State the functions of the main components of a system unit.

Activities :

• Introducing the components of a system unit

• Showing a system unit to the class

Reflection : 

1.Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle.    

2.Student know the functions of the main components of a system unit.

 
 

Date : 

29 June 2011

Time :

5:10-6:20 pm 

Day : 

Wednesday 

Class : 

1H 

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

Computer hardware

2 Computer Parts & Components

2.2 System Unit

Learning

Outcomes :

2.Explain briefly the data processing cycle of a computer system:

-Input

-Proccess

-Output

-Storage

2.2.1 Identify the components of a system unit.

• Input/Output port (I/O port)

• Reset button

• CDROM drive

• Floppy drive

• Hard disk drive

2.2.2 State the functions of the main components of a system unit.

Activities : 

• Introducing the components of a system unit

• Showing a system unit to the class

Reflection : 

1.Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle.    

2.Student know the functions of the main components of a system unit.

  
 

Tarikh : 

30 Jun 2011

Hari : 

Khamis

Waktu : 

2:00-3:10 ptg

Tingkatan : 

1J

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk : 

Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara 

Objektif : 

Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat:

1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut.

3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria

dan maritim. 

Kemahiran belajar/:

KBKK 

1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal

Aktiviti : 

1.Membuat latihan 

Nilai :

Bersyukur 

ABM : 

Buku rujukan

Refleksi : 

1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Pelajar membuat latihan. 


 

Date : 

30 June 2011

Time : 

5:10-6:20 pm 

Day : 

Thursday 

Class : 

1B 

Subject :

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

Computer hardware

2 Computer Parts & Components

2.2 System Unit

Learning Outcomes: 

  1. Explain briefly the data processing cycle of a computer system:

    -Input

    -Proccess

    -Output

    -Storage

2.2.1 Identify the components of a system unit.

• Input/Output port (I/O port)

• Reset button

• CDROM drive

• Floppy drive

• Hard disk drive

2.2.2 State the functions of the main components of a system unit.

Activities : 

• Introducing the components of a system unit

• Showing a system unit to the class

Reflection : 

1.Students know the main components of the computer system and

understand the data processing cycle.    

2.Student know the functions of the main components of a system unit.


 

Tarikh : 

1 Julai 2011

Hari : 

Khamis

Waktu : 

3:10-3:45 ptg

Tingkatan : 

1J

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk : 

Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara 

Objektif : 

Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat:

1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut.

3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria

dan maritim. 

Kemahiran belajar/:

KBKK 

1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal

Aktiviti : 

1.Membuat latihan 

Nilai :

Bersyukur 

ABM : 

Buku rujukan

Refleksi : 

1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Pelajar membuat latihan. 


 

Date : 

24 June 2011

Time : 

4:00-5:10 pm 

Day : 

Friday 

Class :

1L 

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

Computer hardware

2 Computer Parts & Components

2.2 System Unit

Learning Outcomes: 

  1. Explain briefly the data processing cycle of a computer system:

    -Input

    -Proccess

    -Output

    -Storage

2.2.1 Identify the components of a system unit.

• Input/Output port (I/O port)

• Reset button

• CDROM drive

• Floppy drive

• Hard disk drive

2.2.2 State the functions of the main components of a system unit.

Activities :

• Introducing the components of a system unit

• Showing a system unit to the class

Reflection : 

1.Students know the main components of the computer system and

understand the data processing cycle.    

2.Student know the functions of the main components of a system unit.


 


 


 


 


 


 


 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 


 

No comments:

Post a Comment

b