Friday, July 15, 2011

WEEK 28


 

Tarikh : 

11 Julai 2011

Hari : 

Isnin

Waktu : 

2:00-3:10 ptg

Tingkatan : 

2H

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema :

3.Hidup Bermasyarakat 

Tajuk : 

Unit 4.Pemupukan Semangat Kekitaan 

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan.

2.Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat.

3.Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan

dengan kesejahteraan masyarakat. 

Aktiviti : 

Membuat latihan. 

ABM : 

Buku kerja 

Refleksi : 

Pelajar membuat latihan yang diberi


 

Tarikh : 

12 Julai 2011

Hari : 

Selasa

Waktu : 

2:00-3:10 ptg

Tingkatan : 

1C

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk : 

Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara 

Objektif : 

Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat:

1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut.

3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria

dan maritim. 

Kemahiran belajar/:

KBKK 

1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal

Aktiviti : 

1.Menyalin nota

Nilai : 

Bersyukur 

ABM : 

Buku rujukan

Refleksi :

1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Pelajar membuat latihan. 


 

Tarikh : 

12 Julai 2011 

Hari : 

Selasa

Waktu : 

3:25-4:35 ptg

Tingkatan :

2A

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema : 

3.Hidup Bermasyarakat 

Tajuk : 

Unit 4.Pemupukan Semangat Kekitaan 

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan.

2.Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat.

3.Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan

dengan kesejahteraan masyarakat. 

Aktiviti : 

Membuat latihan. 

ABM :

Buku kerja 

Refleksi : 

Pelajar membuat latihan yang diberi 


 

Tarikh : 

12 Julai 2011

Hari : 

Selasa

Waktu : 

5:10-6:20 ptg

Tingkatan : 

1D

Matapelajaran :

Sejarah 

Tajuk : 

Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara 

Objektif : 

Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat:

1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut.

3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria

dan maritim. 

Kemahiran belajar/:

KBKK 

1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal


 

Aktiviti : 

1.Menyalin nota

Nilai :

Bersyukur 

ABM : 

Buku rujukan

Refleksi : 

1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Pelajar membuat latihan. 


 

Tarikh :

13 Julai 2011

Hari :

Rabu

Waktu :

12:50-2:00 ptg

Tingkatan :

2N

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema :

5.Malaysia Negara Berdaulat 

Tajuk :

Unit 6.Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia 

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. 

Aktiviti :

Membuat latihan

ABM :

Buku teks 

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. 


 

Date : 

13 July 2011

Time : 

3:25-4:35 pm 

Day :

Wednesday

Class :

1I

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

5.Word Processing Software

5.4 Editing Document

Learning Outcomes: 

5.4.1 Identify file and its location

5.4.2 Open the file

5.4.3 Identify and use editing tools to edit document

5.4.4 Create a document using Drawing Tools

5.4.5 Print document

5.4.6 Create a document using Drawing Tools

5.4.7 Show creativity by creating a document

5.4.8 Work cooperatively in groups

5.4.9 Abide by the rules and instructions


 


 

Activities :

-Show how to identify file and its location

-Show how to open the file

-Show how to use the editing tools to edit document

-Show how to create a document using

Drawing tools

Reflection : 

Students know how to edit document, identify file and its location, open the file and identify and use editing tools to edit document.


 

Date : 

13 July 2011

Time : 

5:10-6:20 pm 

Day :

Wednesday

Class :

1H

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

5.Word Processing Software

5.4 Editing Document

Learning Outcomes: 

5.4.1 Identify file and its location

5.4.2 Open the file

5.4.3 Identify and use editing tools to edit document

5.4.4 Create a document using Drawing Tools

5.4.5 Print document

5.4.6 Create a document using Drawing Tools

5.4.7 Show creativity by creating a document

5.4.8 Work cooperatively in groups

5.4.9 Abide by the rules and instructions


 


 

Activities :

-Show how to identify file and its location

-Show how to open the file

-Show how to use the editing tools to edit document

-Show how to create a document using

Drawing tools

Reflection : 

Students know how to edit document, identify file and its location, open the file and identify and use editing tools to edit document.


 

Tarikh : 

14 Julai 2011

Hari : 

Khamis

Waktu : 

2:00-3:10 ptg

Tingkatan : 

1J

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk :

Bab 4 Pengasasan Kesultanan Melayu Melaka 

Objektif : 

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menerangkan penguasaan Kesultanan Melayu Melaka oleh

Parameswara.

2.Menceritakan asal usul nama Melaka.

3.Menjelaskan kegigihan Parameswara membangunkan Kesultanan

Melayu Melaka.  

Kemahiran belajar/:

KBKK 

1.Menghubungkaitkan Palembang dengan Melaka.

2.Memberi sebab dan akibat daripada tindakan Paramewara memilih

Melaka sebagai sebuah kerajaan.

3.Membuat ramalan tentang apa akan berlaku jika Melaka tidak

menjalin hubungan dengan China.

4.Membanding sumbangan tokoh negara hari ini dengan melihat

sumbangan Parameswara. 

Aktiviti : 

1.Menyalin nota

Nilai : 

Bersyukur 

ABM :

Buku teks 

Refleksi : 

Pelajar dapat:

1.Menerangkan penguasaan Kesultanan Melayu Melaka oleh

Parameswara.

2.Menceritakan asal usul nama Melaka.

3.Menjelaskan kegigihan Parameswara membangunkan Kesultanan

Melayu Melaka


 

Date : 

14 July 2011

Time : 

5:10-6:20 pm 

Day :

Thursday

Class :

1B

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

5.Word Processing Software

5.4 Editing Document

Learning Outcomes: 

5.4.1 Identify file and its location

5.4.2 Open the file

5.4.3 Identify and use editing tools to edit document

5.4.4 Create a document using Drawing Tools

5.4.5 Print document

5.4.6 Create a document using Drawing Tools

5.4.7 Show creativity by creating a document

5.4.8 Work cooperatively in groups

5.4.9 Abide by the rules and instructions


 


 

Activities :

-Show how to identify file and its location

-Show how to open the file

-Show how to use the editing tools to edit document

-Show how to create a document using

Drawing tools

Reflection : 

Students know how to edit document, identify file and its location, open the file and identify and use editing tools to edit document.


 

Tarikh : 

14 Julai 2011

Hari : 

Jumaat

Waktu : 

3:10-3:45 ptg

Tingkatan : 

1J

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk :

Bab 4 Pengasasan Kesultanan Melayu Melaka 

Objektif : 

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menerangkan penguasaan Kesultanan Melayu Melaka oleh

Parameswara.

2.Menceritakan asal usul nama Melaka.

3.Menjelaskan kegigihan Parameswara membangunkan Kesultanan

Melayu Melaka.  

Kemahiran belajar/:

KBKK 

1.Menghubungkaitkan Palembang dengan Melaka.

2.Memberi sebab dan akibat daripada tindakan Paramewara memilih

Melaka sebagai sebuah kerajaan.

3.Membuat ramalan tentang apa akan berlaku jika Melaka tidak

menjalin hubungan dengan China.

4.Membanding sumbangan tokoh negara hari ini dengan melihat

sumbangan Parameswara. 

Aktiviti : 

1.Menyalin nota

Nilai : 

Bersyukur 

ABM :

Buku teks 

Refleksi : 

Pelajar dapat:

1.Menerangkan penguasaan Kesultanan Melayu Melaka oleh

Parameswara.

2.Menceritakan asal usul nama Melaka.

3.Menjelaskan kegigihan Parameswara membangunkan Kesultanan

Melayu Melaka.

4.Membuat latihan.  


 

Date : 

15 July 2011

Time : 

5:10-6:20 pm 

Day :

Friday

Class :

1B

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

5.Word Processing Software

5.4 Editing Document

Learning Outcomes: 

5.4.1 Identify file and its location

5.4.2 Open the file

5.4.3 Identify and use editing tools to edit document

5.4.4 Create a document using Drawing Tools

5.4.5 Print document

5.4.6 Create a document using Drawing Tools

5.4.7 Show creativity by creating a document

5.4.8 Work cooperatively in groups

5.4.9 Abide by the rules and instructions


 


 

Activities :

-Show how to identify file and its location

-Show how to open the file

-Show how to use the editing tools to edit document

-Show how to create a document using

Drawing tools

Reflection : 

Students know how to edit document, identify file and its location, open the file and identify and use editing tools to edit document.


 


 


 


 


 

 
 

 
 

 
 


 


 

No comments:

Post a Comment

b