Tarikh : | 11 Julai 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 2H |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 3.Hidup Bermasyarakat |
Tajuk : | Unit 4.Pemupukan Semangat Kekitaan |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan. 2.Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat. 3.Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan dengan kesejahteraan masyarakat. |
Aktiviti : | Membuat latihan. |
ABM : | Buku kerja |
Refleksi : | Pelajar membuat latihan yang diberi |
Tarikh : | 12 Julai 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara |
Objektif : | Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat: 1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut. 3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria dan maritim. |
Kemahiran belajar/: KBKK | 1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal |
Aktiviti : | 1.Menyalin nota |
Nilai : | Bersyukur |
ABM : | Buku rujukan |
Refleksi : | 1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Pelajar membuat latihan. |
Tarikh : | 12 Julai 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 3.Hidup Bermasyarakat |
Tajuk : | Unit 4.Pemupukan Semangat Kekitaan |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan. 2.Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat. 3.Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan dengan kesejahteraan masyarakat. |
Aktiviti : | Membuat latihan. |
ABM : | Buku kerja |
Refleksi : | Pelajar membuat latihan yang diberi |
Tarikh : | 12 Julai 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 1D |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara |
Objektif : | Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat: 1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut. 3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria dan maritim. |
Kemahiran belajar/: KBKK | 1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal |
Aktiviti : | 1.Menyalin nota |
Nilai : | Bersyukur |
ABM : | Buku rujukan |
Refleksi : | 1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Pelajar membuat latihan. |
Tarikh : | 13 Julai 2011 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 12:50-2:00 ptg |
Tingkatan : | 2N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 5.Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 6.Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Aktiviti : | Membuat latihan |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Date : | 13 July 2011 |
Time : | 3:25-4:35 pm |
Day : | Wednesday |
Class : | 1I |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.4 Editing Document |
Learning Outcomes: | 5.4.1 Identify file and its location 5.4.2 Open the file 5.4.3 Identify and use editing tools to edit document 5.4.4 Create a document using Drawing Tools 5.4.5 Print document 5.4.6 Create a document using Drawing Tools 5.4.7 Show creativity by creating a document 5.4.8 Work cooperatively in groups 5.4.9 Abide by the rules and instructions |
Activities : | -Show how to identify file and its location -Show how to open the file -Show how to use the editing tools to edit document -Show how to create a document using Drawing tools |
Reflection : | Students know how to edit document, identify file and its location, open the file and identify and use editing tools to edit document. |
Date : | 13 July 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Wednesday |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.4 Editing Document |
Learning Outcomes: | 5.4.1 Identify file and its location 5.4.2 Open the file 5.4.3 Identify and use editing tools to edit document 5.4.4 Create a document using Drawing Tools 5.4.5 Print document 5.4.6 Create a document using Drawing Tools 5.4.7 Show creativity by creating a document 5.4.8 Work cooperatively in groups 5.4.9 Abide by the rules and instructions |
Activities : | -Show how to identify file and its location -Show how to open the file -Show how to use the editing tools to edit document -Show how to create a document using Drawing tools |
Reflection : | Students know how to edit document, identify file and its location, open the file and identify and use editing tools to edit document. |
Tarikh : | 14 Julai 2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 4 Pengasasan Kesultanan Melayu Melaka |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menerangkan penguasaan Kesultanan Melayu Melaka oleh Parameswara. 2.Menceritakan asal usul nama Melaka. 3.Menjelaskan kegigihan Parameswara membangunkan Kesultanan Melayu Melaka. |
Kemahiran belajar/: KBKK | 1.Menghubungkaitkan Palembang dengan Melaka. 2.Memberi sebab dan akibat daripada tindakan Paramewara memilih Melaka sebagai sebuah kerajaan. 3.Membuat ramalan tentang apa akan berlaku jika Melaka tidak menjalin hubungan dengan China. 4.Membanding sumbangan tokoh negara hari ini dengan melihat sumbangan Parameswara. |
Aktiviti : | 1.Menyalin nota |
Nilai : | Bersyukur |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan penguasaan Kesultanan Melayu Melaka oleh Parameswara. 2.Menceritakan asal usul nama Melaka. 3.Menjelaskan kegigihan Parameswara membangunkan Kesultanan Melayu Melaka |
Date : | 14 July 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Thursday |
Class : | 1B |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.4 Editing Document |
Learning Outcomes: | 5.4.1 Identify file and its location 5.4.2 Open the file 5.4.3 Identify and use editing tools to edit document 5.4.4 Create a document using Drawing Tools 5.4.5 Print document 5.4.6 Create a document using Drawing Tools 5.4.7 Show creativity by creating a document 5.4.8 Work cooperatively in groups 5.4.9 Abide by the rules and instructions |
Activities : | -Show how to identify file and its location -Show how to open the file -Show how to use the editing tools to edit document -Show how to create a document using Drawing tools |
Reflection : | Students know how to edit document, identify file and its location, open the file and identify and use editing tools to edit document. |
Tarikh : | 14 Julai 2011 |
Hari : | Jumaat |
Waktu : | 3:10-3:45 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 4 Pengasasan Kesultanan Melayu Melaka |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menerangkan penguasaan Kesultanan Melayu Melaka oleh Parameswara. 2.Menceritakan asal usul nama Melaka. 3.Menjelaskan kegigihan Parameswara membangunkan Kesultanan Melayu Melaka. |
Kemahiran belajar/: KBKK | 1.Menghubungkaitkan Palembang dengan Melaka. 2.Memberi sebab dan akibat daripada tindakan Paramewara memilih Melaka sebagai sebuah kerajaan. 3.Membuat ramalan tentang apa akan berlaku jika Melaka tidak menjalin hubungan dengan China. 4.Membanding sumbangan tokoh negara hari ini dengan melihat sumbangan Parameswara. |
Aktiviti : | 1.Menyalin nota |
Nilai : | Bersyukur |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan penguasaan Kesultanan Melayu Melaka oleh Parameswara. 2.Menceritakan asal usul nama Melaka. 3.Menjelaskan kegigihan Parameswara membangunkan Kesultanan Melayu Melaka. 4.Membuat latihan. |
Date : | 15 July 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Friday |
Class : | 1B |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.4 Editing Document |
Learning Outcomes: | 5.4.1 Identify file and its location 5.4.2 Open the file 5.4.3 Identify and use editing tools to edit document 5.4.4 Create a document using Drawing Tools 5.4.5 Print document 5.4.6 Create a document using Drawing Tools 5.4.7 Show creativity by creating a document 5.4.8 Work cooperatively in groups 5.4.9 Abide by the rules and instructions |
Activities : | -Show how to identify file and its location -Show how to open the file -Show how to use the editing tools to edit document -Show how to create a document using Drawing tools |
Reflection : | Students know how to edit document, identify file and its location, open the file and identify and use editing tools to edit document. |
No comments:
Post a Comment
b