Friday, July 15, 2011

WEEK 27

Tarikh : 

4 Julai 2011 

Hari : 

Isnin

Waktu : 

2:00-3:10 ptg 

Tingkatan : 

2H 

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema : 

3.Hidup Bermasyarakat 

Tajuk : 

Unit 4.Pemupukan Semangat Kekitaan

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan.

2.Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat.

3.Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan

dengan kesejahteraan masyarakat.

Aktiviti : 

Membuat latihan. 

ABM : 

Buku kerja 

Refleksi : 

Pelajar membuat latihan yang diberi 


 

Tarikh : 

4 Julai 2011

Hari : 

Isnin

Waktu :

3:25-4:35 ptg

Tingkatan : 

1D

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk : 

Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara 

Objektif : 

Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat:

1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut.

3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria

dan maritim. 

Kemahiran belajar/:

KBKK 

1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal

Aktiviti : 

1.Menyalin nota

Nilai : 

Bersyukur 

ABM : 

Buku rujukan

Refleksi : 

1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Pelajar membuat latihan.


 

Tarikh :

4 Julai 2011

Hari :

Isnin

Waktu :

5:45-6:20 ptg

Tingkatan :

1C

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 2 Zaman Prasejarah di Malaysia

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menyatakan perkembangan Zaman Prasejarah di Malaysia iaitu Zaman

Paleolitik, Zaman Neolitik dan Zaman Logam.

2.Membanding tahap perkembangan Zaman Prasejarah. 

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Mengecam pola perkembangan manusia.

2.Membanding dan membezakan alat-alat yang digunakan pada zaman

awal.

3.Merumuskan keadaan hidup masyarakat zaman awal.

Aktiviti :

1.Menyalin nota

Nila :

Perubahan membawa kemajuan dalam hidup manusia.

ABM :

Buku rujukan

Refleksi :

Pelajar menyalin nota

 
 

Tarikh : 

5 Julai 2011

Hari : 

Selasa

Waktu : 

2:00-3:10 ptg

Tingkatan : 

1C

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk : 

Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara

Objektif : 

Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat:

1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut.

3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria

dan maritim. 

Kemahiran belajar/:

KBKK 

1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal

Aktiviti : 

1.Menyalin nota

Nilai : 

Bersyukur 

ABM : 

Buku rujukan

Refleksi : 

1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Pelajar membuat latihan. 


 

Tarikh : 

5 Julai 2011 

Hari : 

Selasa 

Waktu : 

3:25-4:35 ptg

Tingkatan : 

2A 

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema : 

3.Hidup Bermasyarakat 

Tajuk : 

Unit 4.Pemupukan Semangat Kekitaan 

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan.

2.Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat.

3.Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan

dengan kesejahteraan masyarakat. 

Aktiviti :

Membuat latihan. 

ABM : 

Buku kerja 

Refleksi : 

Pelajar membuat latihan yang diberi 


 

Tarikh : 

5 Julai 2011

Hari : 

Selasa

Waktu : 

5:10-6:20 ptg

Tingkatan :

1C

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk : 

Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara 

Objektif : 

Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat:

1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut.

3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria

dan maritim. 

Kemahiran belajar/:

KBKK 

1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal

Aktiviti : 

1.Menyalin nota

Nilai : 

Bersyukur 

ABM : 

Buku rujukan

Refleksi : 

1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Pelajar membuat latihan. 

Tarikh : 

6 Julai 2011

Hari : 

Rabu

Waktu : 

12:50-2:00 ptg

Tingkatan : 

2N

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema : 

5.Malaysia Negara Berdaulat 

Tajuk :

Unit 6.Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia 

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia.

Aktiviti : 

Membuat latihan

ABM : 

Buku teks 

Refleksi : 

Pelajar dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. 


 

Date : 

6 July 2011

Time : 

3:25-4:35 pm 

Day : 

Wednesday

Class :

1I

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

5.Word Processing Software

5.1 Introduction to Word Processing Software

5.2 Starting Word Processing Software.

5.3 Creating document

Learning Outcomes: 

5.1.1 State the usage of word processing.

5.2.1 Start a word processing software.

5.2.2 State the steps of starting a word processing software.

5.2.3 State and identify features in a word processing software and

demonstrate understanding of user interface.

5.2.4 State the main toolbars in word processing software:

- Standard bar

- Formatting bar

- Drawing bar

5.2.5 List icons in the Standard, Formatting and Drawing Toolbars.

5.2.6 State the functions of icons in the Standard, Formatting and

Drawing Toolbars.

5.3.1 Create a new document by using word processing software.

5.3.2 Set 'Page Setup'.

5.3.3 Key in data into the new document.

5.3.4 Save the new document with a new file name.

5.3.5 Exit file.

Activities :

  • Show various types of word processing software
  • Discussing the usage of word processing
  • Showing documents which have been produced by word processing software,such as letters, essays and minutes of meetings
  • Demonstrate how to start word processing software and explaining the user interface
  • Discussing the toolbars in MS Word
  • Labelling each icon on the handouts given
  • Explaining the function of icons in Standard, Formatting and Drawing Toolbars.
  • Carrying out hands-on activities on following skills:

    -Setting Page Setup

    -Saving document

    -Closing document

Reflection : 

Student know how to start Word processing software, create document, save document and exit microsoftword.


 

Date : 

6 July 2011

Time : 

5:10-6:20 pm 

Day : 

Wednesday

Class :

1H

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

5.Word Processing Software

5.1 Introduction to Word Processing Software

5.2 Starting Word Processing Software.

5.3 Creating document

Learning Outcomes: 

5.1.1 State the usage of word processing.

5.2.1 Start a word processing software.

5.2.2 State the steps of starting a word processing software.

5.2.3 State and identify features in a word processing software and

demonstrate understanding of user interface.

5.2.4 State the main toolbars in word processing software:

- Standard bar

- Formatting bar

- Drawing bar

5.2.5 List icons in the Standard, Formatting and Drawing Toolbars.

5.2.6 State the functions of icons in the Standard, Formatting and

Drawing Toolbars.

5.3.1 Create a new document by using word processing software.

5.3.2 Set 'Page Setup'.

5.3.3 Key in data into the new document.

5.3.4 Save the new document with a new file name.

5.3.5 Exit file.

Activities :

  • Show various types of word processing software
  • Discussing the usage of word processing
  • Showing documents which have been produced by word processing software,such as letters, essays and minutes of meetings
  • Demonstrate how to start word processing software and explaining the user interface
  • Discussing the toolbars in MS Word
  • Labelling each icon on the handouts given
  • Explaining the function of icons in Standard, Formatting and Drawing Toolbars.
  • Carrying out hands-on activities on following skills:

    -Setting Page Setup

    -Saving document

    -Closing document

Reflection : 

Student know how to start Word processing software, create document, save document and exit microsoftword.


 

Tarikh : 

7 Julai 2011

Hari :

Khamis

Waktu : 

2:00-3:10 ptg

Tingkatan : 

1J

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk : 

Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara 

Objektif : 

Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat:

1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut.

3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria

dan maritim. 

Kemahiran belajar/:

KBKK 

1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal

Aktiviti : 

1.Menyalin nota

Nilai : 

Bersyukur 

ABM : 

Buku rujukan

Refleksi : 

1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Pelajar membuat latihan. 

 
 

Date : 

7 July 2011

Time : 

5:10-6:20 pm 

Day : 

Thursday

Class :

1B

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

5.Word Processing Software

5.1 Introduction to Word Processing Software

5.2 Starting Word Processing Software.

5.3 Creating document

Learning Outcomes: 

5.1.1 State the usage of word processing.

5.2.1 Start a word processing software.

5.2.2 State the steps of starting a word processing software.

5.2.3 State and identify features in a word processing software and

demonstrate understanding of user interface.

5.2.4 State the main toolbars in word processing software:

- Standard bar

- Formatting bar

- Drawing bar

5.2.5 List icons in the Standard, Formatting and Drawing Toolbars.

5.2.6 State the functions of icons in the Standard, Formatting and

Drawing Toolbars.

5.3.1 Create a new document by using word processing software.

5.3.2 Set 'Page Setup'.

5.3.3 Key in data into the new document.

5.3.4 Save the new document with a new file name.

5.3.5 Exit file.

Activities :

  • Show various types of word processing software
  • Discussing the usage of word processing
  • Showing documents which have been produced by word processing software,such as letters, essays and minutes of meetings
  • Demonstrate how to start word processing software and explaining the user interface
  • Discussing the toolbars in MS Word
  • Labelling each icon on the handouts given
  • Explaining the function of icons in Standard, Formatting and Drawing Toolbars.
  • Carrying out hands-on activities on following skills:

    -Setting Page Setup

    -Saving document

    -Closing document

Reflection : 

Student know how to start Word processing software, create document, save document and exit microsoftword.


 

Tarikh :

8 Julai 2011

Hari : 

Jumaat

Waktu : 

3:10-3:45 ptg

Tingkatan : 

1J

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk : 

Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara 

Objektif : 

Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat:

1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut.

3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria

dan maritim. 

Kemahiran belajar/:

KBKK 

1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal

Aktiviti : 

1.Menyalin nota

Nilai : 

Bersyukur 

ABM : 

Buku rujukan

Refleksi : 

1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Pelajar membuat latihan. 


 

Date : 

8 July 2011

Time : 

4:00-5:10 pm 

Day : 

Friday

Class :

1L

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

5.Word Processing Software

5.1 Introduction to Word Processing Software

5.2 Starting Word Processing Software.

5.3 Creating document

Learning Outcomes: 

5.1.1 State the usage of word processing.

5.2.1 Start a word processing software.

5.2.2 State the steps of starting a word processing software.

5.2.3 State and identify features in a word processing software and

demonstrate understanding of user interface.

5.2.4 State the main toolbars in word processing software:

- Standard bar

- Formatting bar

- Drawing bar

5.2.5 List icons in the Standard, Formatting and Drawing Toolbars.

5.2.6 State the functions of icons in the Standard, Formatting and

Drawing Toolbars.

5.3.1 Create a new document by using word processing software.

5.3.2 Set 'Page Setup'.

5.3.3 Key in data into the new document.

5.3.4 Save the new document with a new file name.

5.3.5 Exit file.

Activities :

  • Show various types of word processing software
  • Discussing the usage of word processing
  • Showing documents which have been produced by word processing software,such as letters, essays and minutes of meetings
  • Demonstrate how to start word processing software and explaining the user interface
  • Discussing the toolbars in MS Word
  • Labelling each icon on the handouts given
  • Explaining the function of icons in Standard, Formatting and Drawing Toolbars.
  • Carrying out hands-on activities on following skills:

    -Setting Page Setup

    -Saving document

    -Closing document

Reflection : 

Student know how to start Word processing software, create document, save document and exit microsoftword.


 

No comments:

Post a Comment

b