Tarikh : | 4 Julai 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 2H |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 3.Hidup Bermasyarakat |
Tajuk : | Unit 4.Pemupukan Semangat Kekitaan |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan. 2.Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat. 3.Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan dengan kesejahteraan masyarakat. |
Aktiviti : | Membuat latihan. |
ABM : | Buku kerja |
Refleksi : | Pelajar membuat latihan yang diberi |
Tarikh : | 4 Julai 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 1D |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara |
Objektif : | Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat: 1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut. 3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria dan maritim. |
Kemahiran belajar/: KBKK | 1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal |
Aktiviti : | 1.Menyalin nota |
Nilai : | Bersyukur |
ABM : | Buku rujukan |
Refleksi : | 1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Pelajar membuat latihan. |
Tarikh : | 4 Julai 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 5:45-6:20 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 2 Zaman Prasejarah di Malaysia |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menyatakan perkembangan Zaman Prasejarah di Malaysia iaitu Zaman Paleolitik, Zaman Neolitik dan Zaman Logam. 2.Membanding tahap perkembangan Zaman Prasejarah. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Mengecam pola perkembangan manusia. 2.Membanding dan membezakan alat-alat yang digunakan pada zaman awal. 3.Merumuskan keadaan hidup masyarakat zaman awal. |
Aktiviti : | 1.Menyalin nota |
Nila : | Perubahan membawa kemajuan dalam hidup manusia. |
ABM : | Buku rujukan |
Refleksi : | Pelajar menyalin nota |
Tarikh : | 5 Julai 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara |
Objektif : | Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat: 1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut. 3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria dan maritim. |
Kemahiran belajar/: KBKK | 1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal |
Aktiviti : | 1.Menyalin nota |
Nilai : | Bersyukur |
ABM : | Buku rujukan |
Refleksi : | 1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Pelajar membuat latihan. |
Tarikh : | 5 Julai 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 3.Hidup Bermasyarakat |
Tajuk : | Unit 4.Pemupukan Semangat Kekitaan |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan. 2.Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat. 3.Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan dengan kesejahteraan masyarakat. |
Aktiviti : | Membuat latihan. |
ABM : | Buku kerja |
Refleksi : | Pelajar membuat latihan yang diberi |
Tarikh : | 5 Julai 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara |
Objektif : | Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat: 1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut. 3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria dan maritim. |
Kemahiran belajar/: KBKK | 1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal |
Aktiviti : | 1.Menyalin nota |
Nilai : | Bersyukur |
ABM : | Buku rujukan |
Refleksi : | 1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Pelajar membuat latihan. |
Tarikh : | 6 Julai 2011 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 12:50-2:00 ptg |
Tingkatan : | 2N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 5.Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 6.Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Aktiviti : | Membuat latihan |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Date : | 6 July 2011 |
Time : | 3:25-4:35 pm |
Day : | Wednesday |
Class : | 1I |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.1 Introduction to Word Processing Software 5.2 Starting Word Processing Software. 5.3 Creating document |
Learning Outcomes: | 5.1.1 State the usage of word processing. 5.2.1 Start a word processing software. 5.2.2 State the steps of starting a word processing software. 5.2.3 State and identify features in a word processing software and demonstrate understanding of user interface. 5.2.4 State the main toolbars in word processing software: - Standard bar - Formatting bar - Drawing bar 5.2.5 List icons in the Standard, Formatting and Drawing Toolbars. 5.2.6 State the functions of icons in the Standard, Formatting and Drawing Toolbars. 5.3.1 Create a new document by using word processing software. 5.3.2 Set 'Page Setup'. 5.3.3 Key in data into the new document. 5.3.4 Save the new document with a new file name. 5.3.5 Exit file. |
Activities : |
|
Reflection : | Student know how to start Word processing software, create document, save document and exit microsoftword. |
Date : | 6 July 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Wednesday |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.1 Introduction to Word Processing Software 5.2 Starting Word Processing Software. 5.3 Creating document |
Learning Outcomes: | 5.1.1 State the usage of word processing. 5.2.1 Start a word processing software. 5.2.2 State the steps of starting a word processing software. 5.2.3 State and identify features in a word processing software and demonstrate understanding of user interface. 5.2.4 State the main toolbars in word processing software: - Standard bar - Formatting bar - Drawing bar 5.2.5 List icons in the Standard, Formatting and Drawing Toolbars. 5.2.6 State the functions of icons in the Standard, Formatting and Drawing Toolbars. 5.3.1 Create a new document by using word processing software. 5.3.2 Set 'Page Setup'. 5.3.3 Key in data into the new document. 5.3.4 Save the new document with a new file name. 5.3.5 Exit file. |
Activities : |
|
Reflection : | Student know how to start Word processing software, create document, save document and exit microsoftword. |
Tarikh : | 7 Julai 2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara |
Objektif : | Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat: 1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut. 3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria dan maritim. |
Kemahiran belajar/: KBKK | 1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal |
Aktiviti : | 1.Menyalin nota |
Nilai : | Bersyukur |
ABM : | Buku rujukan |
Refleksi : | 1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Pelajar membuat latihan. |
Date : | 7 July 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Thursday |
Class : | 1B |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.1 Introduction to Word Processing Software 5.2 Starting Word Processing Software. 5.3 Creating document |
Learning Outcomes: | 5.1.1 State the usage of word processing. 5.2.1 Start a word processing software. 5.2.2 State the steps of starting a word processing software. 5.2.3 State and identify features in a word processing software and demonstrate understanding of user interface. 5.2.4 State the main toolbars in word processing software: - Standard bar - Formatting bar - Drawing bar 5.2.5 List icons in the Standard, Formatting and Drawing Toolbars. 5.2.6 State the functions of icons in the Standard, Formatting and Drawing Toolbars. 5.3.1 Create a new document by using word processing software. 5.3.2 Set 'Page Setup'. 5.3.3 Key in data into the new document. 5.3.4 Save the new document with a new file name. 5.3.5 Exit file. |
Activities : |
|
Reflection : | Student know how to start Word processing software, create document, save document and exit microsoftword. |
Tarikh : | 8 Julai 2011 |
Hari : | Jumaat |
Waktu : | 3:10-3:45 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara |
Objektif : | Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat: 1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut. 3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria dan maritim. |
Kemahiran belajar/: KBKK | 1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal |
Aktiviti : | 1.Menyalin nota |
Nilai : | Bersyukur |
ABM : | Buku rujukan |
Refleksi : | 1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim. 2.Pelajar membuat latihan. |
Date : | 8 July 2011 |
Time : | 4:00-5:10 pm |
Day : | Friday |
Class : | 1L |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.1 Introduction to Word Processing Software 5.2 Starting Word Processing Software. 5.3 Creating document |
Learning Outcomes: | 5.1.1 State the usage of word processing. 5.2.1 Start a word processing software. 5.2.2 State the steps of starting a word processing software. 5.2.3 State and identify features in a word processing software and demonstrate understanding of user interface. 5.2.4 State the main toolbars in word processing software: - Standard bar - Formatting bar - Drawing bar 5.2.5 List icons in the Standard, Formatting and Drawing Toolbars. 5.2.6 State the functions of icons in the Standard, Formatting and Drawing Toolbars. 5.3.1 Create a new document by using word processing software. 5.3.2 Set 'Page Setup'. 5.3.3 Key in data into the new document. 5.3.4 Save the new document with a new file name. 5.3.5 Exit file. |
Activities : |
|
Reflection : | Student know how to start Word processing software, create document, save document and exit microsoftword. |
No comments:
Post a Comment
b