Tarikh : | 8 Ogos 2011 |
Hari : | Isnin |
Masa : | 1:15-2:20 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 1G/1H |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 5:Nilai berkaitan dengan hak asasi manusia |
Nilai : | 5.2 Menghormati hak wanita |
Tajuk : | Unit 25 Hak sama rata bagi wanita |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini pelajar dapat: 1.Memahami hak wanita mengikut Perlembangaan Negara. 2.Menghormati kaum wanita. 3.Memberikan layanan yang baik kepada kaum wanita. |
Teknik : | menyalin nota (sambungan) |
Aktiviti : | Pelajar menyalin nota |
BBM : | Buku teks |
Refleksi : | Lebih daripada 80% pelajar dapat memahami hak wanita mengikut Perlembangaan Negara. |
Tarikh : | 8 Ogos 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 2:35-3:35 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 5.Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 6.Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Aktiviti : | Membuat latihan |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Date : | 8 August 2011 |
Day : | Monday |
Time : | 4:10-5:10 pm |
Class : | 1I |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 6.Spreadsheet Software 6.3 Creating Worksheet |
Learning Outcomes: | 6.3.1 Create a new worksheet by using spreadsheet software. 6.3.2 Set 'Page Setup'. 6.3.3 Key in data into worksheet. 6.3.4 Save worksheet. 6.3.6 Close workbook and exit Spreadsheet software. |
Activities : |
|
Reflection : | Approximately 70% students can create a new worksheet, set page setup, entering data, closing workbook and opening existing worksheet. |
Tarikh : | 9 Ogos 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 1:15-2:20 ptg |
Tingkatan : | 2H |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 5.Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 7.Raja Berperlembagaan |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menyatakan kepentingan sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. 2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara. 3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. |
Aktiviti : | Membuat latihan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | 60% pelajar membuat latihan dan dapat: 1.Menyatakan kepentingan sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. 2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara. 3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. |
Date : | 9 August 2011 |
Day : | Tuesday |
Time : | 2:35-3:35 pm |
Class : | 1M |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 6.Spreadsheet Software 6.3 Creating Worksheet |
Learning Outcomes: | 6.3.1 Create a new worksheet by using spreadsheet software. 6.3.2 Set 'Page Setup'. 6.3.3 Key in data into worksheet. 6.3.4 Save worksheet. 6.3.6 Close workbook and exit Spreadsheet software. |
Activities : |
|
Reflection : | Approximately 70% students can create a new worksheet, set page setup, entering data, closing workbook and opening existing worksheet. |
Date : | 9 August 2011 |
Day : | Tuesday |
Time : | 4:10-5:10 pm |
Class : | 1F |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 7.Presentation Software 7.6 Editing Presentation |
Learning Outcomes: | 7.6.6 Create hyperlink 7.6.7 Create multimedia presentation including text, pictures, movie, sound, animation, transition and hyperlink. 7.6.8 Demonstrate cooperation and accountability. |
Activities : |
|
Reflection : | Approximately 60% students can create hyperlink, create multimedia presentation including text, pictures, movie, sound, animation, transition and hyperlink. |
Tarikh : | 10 Ogos 2011 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 12:05-1:15 ptg |
Tingkatan : | 2N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 5.Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 8.Peranan dan tanggungjawab warganegara dalam kerajaan Demokrasi |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Mengenalpasti peranan dan tanggungjawab warganegara dalam kerajaan demokrasi. 2.Melaksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai warganegara. 3.Menghargai peranan dan tanggungjawab dalam kerajaan demokrasi. |
Aktiviti : | membuat latihan. |
ABM : | Buku kerja |
Refleksi : | 60% pelajar membuat latihan dan dapat: 1.Mengenalpasti peranan dan tanggungjawab warganegara dalam kerajaan demokrasi. 2.Melaksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai warganegara. 3.Menghargai peranan dan tanggungjawab dalam kerajaan demokrasi. |
Date : | 10 August 2011 |
Day : | Wednesday |
Time : | 4:10-5:10 pm |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 6.Spreadsheet Software 6.3 Creating Worksheet |
Learning Outcomes: | 6.3.1 Create a new worksheet by using spreadsheet software. 6.3.2 Set 'Page Setup'. 6.3.3 Key in data into worksheet. 6.3.4 Save worksheet. 6.3.6 Close workbook and exit Spreadsheet software. |
Activities : |
|
Reflection : | Approximately 70% students can create a new worksheet, set page setup, entering data, closing workbook and opening existing worksheet. |
Tarikh : | 11 Ogos 2011 |
Hari : | Khamis |
Masa : | 2:35-3:35 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 1G/1H |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 5:Nilai berkaitan dengan hak asasi manusia |
Nilai : | 5.3 Melindungi hak pekerja |
Tajuk : | Unit 26 Kebajikan pekerja terbela |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini pelajar dapat: 1.Menerima hakikat bahawa semua pekerja mempunyai hak yang perlu dihormati. 2.Menjelaskan kepentingan hak pekerja. 3.Menghormati hak pekerja. |
Teknik : | 1.Menerangkan hak pekerja. 2.Menyenaraikan dan membincangkan kemudahan yang diperlukan di tempat kerja. 3.Membuat latihan. |
Aktiviti : | Penerangan, soal jawab dan membuat latihan. |
BBM : | Buku teks |
Refleksi : | Lebih daripada 80% pelajar membuat latihan dan dapat memahami hak pekerja. |
Date : | 11 August 2011 |
Day : | Thursday |
Time : | 4:10-5:10 pm |
Class : | 1B |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.5 Mail Merge |
Learning Outcomes: | 5.5.1 State the usage of mail merge. 5.5.2 Create a mail merge document 5.5.3 Print the document |
Activities : |
|
Reflection : | Approximately 70% students know the use of mail merge and can create certificates, letters or form using mail merge. |
Date : | 12 August 2011 |
Day : | Friday |
Time : | 4:10-5:10 pm |
Class : | 1L |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 6.Spreadsheet Software 6.3 Creating Worksheet |
Learning Outcomes: | 6.3.1 Create a new worksheet by using spreadsheet software. 6.3.2 Set 'Page Setup'. 6.3.3 Key in data into worksheet. 6.3.4 Save worksheet. 6.3.6 Close workbook and exit Spreadsheet software. |
Activities : |
|
Reflection : | Approximately 60% students can create a new worksheet, set page setup, entering data, closing workbook and opening existing worksheet. |
No comments:
Post a Comment
b