- Ogos 2011, Isnin – Cuti ganti
Tarikh : | 2 Ogos 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 1:15-2:20 ptg |
Tingkatan : | 2N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 5.Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 7.Raja Berperlembagaan |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menyatakan kepentingan sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. 2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara. 3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. |
Aktiviti : | Membuat latihan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menyatakan kepentingan sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. 2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara. 3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. |
Date : | 2 August 2011 |
Day : | Tuesday |
Time : | 2:35-3:35 pm |
Class : | 1M |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.5 Mail Merge |
Learning Outcomes: | 5.5.1 State the usage of mail merge. 5.5.2 Create a mail merge document 5.5.3 Print the document |
Activities : |
|
Reflection : | Students know the use of mail merge and can create certificates, letters or form using mail merge. |
Date : | 2 August 2011 |
Day : | Tuesday |
Time : | 4:10-5:10 pm |
Class : | 1F |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 7.Presentation Software 7.6 Editing Presentation |
Learning Outcomes: |
7.6.2 Modify text 7.6.3 Apply colour background 7.6.4 Insert new slides using effects below:
7.6.5 Apply slides design. |
Activities :
| Carrying out hands-on activities:
|
Reflection : | Students know how to creat slide presentation, insert Text Box, insert WordArt, insert picture, insert movie and sound, modifying text, applying colour background, insert new slide,adding effect and applying slide design. |
Tarikh : | 3 Ogos 2011 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 12:05-1:15 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 5.Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 8.Peranan dan tanggungjawab warganegara dalam kerajaan Demokrasi |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Mengenalpasti peranan dan tanggungjawab warganegara dalam kerajaan demokrasi. 2.Melaksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai warganegara. 3.Menghargai peranan dan tanggungjawab dalam kerajaan demokrasi. |
Aktiviti : | membuat latihan. |
ABM : | Buku kerja |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Mengenalpasti peranan dan tanggungjawab warganegara dalam kerajaan demokrasi. 2.Melaksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai warganegara. 3.Menghargai peranan dan tanggungjawab dalam kerajaan demokrasi. |
Date : | 3 August 2011 |
Day : | Wednesday |
Time : | 4:10-5:10 pm |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.5 Mail Merge |
Learning Outcomes: | 5.5.1 State the usage of mail merge. 5.5.2 Create a mail merge document 5.5.3 Print the document |
Activities : |
|
Reflection : | Students know the use of mail merge and can create certificates, letters or form using mail merge. |
Tarikh : | 4 Ogos 2011 |
Hari : | Khamis |
Masa : | 2:35-3:35 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 1G/1H |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 5:Nilai berkaitan dengan hak asasi manusia |
Nilai : | 5.2 Menghormati hak wanita |
Tajuk : | Unit 25 Hak sama rata bagi wanita |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini pelajar dapat: 1.Memahami hak wanita mengikut Perlembangaan Negara. 2.Menghormati kaum wanita. 3.Memberikan layanan yang baik kepada kaum. |
Teknik : | Penerangan, soal jawab dan menyalin nota. |
Aktiviti : | 1.Guru memberi penerangan dan pelajar mendengar. 2.Mengumpul dan melaporkan maklumat tentang pencabulan hak asasi kanak-kanak di seluruh dunia. |
BBM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat memahami hak wanita mengikut Perlembangaan Negara. |
Date : | 4 August 2011 |
Day : | Thursday |
Time : | 4:10-5:10 pm |
Class : | 1B |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.5 Mail Merge |
Learning Outcomes: | 5.5.1 State the usage of mail merge. 5.5.2 Create a mail merge document 5.5.3 Print the document |
Activities : |
|
Reflection : | Students know the use of mail merge and can create certificates, letters or form using mail merge. |
Date : | 5 August 2011 |
Day : | Friday |
Time : | 3:30-4:20 pm |
Class : | 1L |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | 5.Word Processing Software 5.5 Mail Merge |
Learning Outcomes: | 5.5.1 State the usage of mail merge. 5.5.2 Create a mail merge document 5.5.3 Print the document |
Activities : |
|
Reflection : | Students know the use of mail merge and can create certificates, letters or form using mail merge. |
No comments:
Post a Comment
b