16 September – Cuti Sempena Hari Malaysia
Tarikh : | 17 September 2013 |
Hari : | Selasa |
Masa : | 12:50-2:00 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3D |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 6:Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi |
Nilai : | 6.1 Mematuhi Peraturan dan Undang-Undang Menerima dan mematuhi peraturan dan undang-undang yang telah ditentukan tanpa mengira sesiapa dan di mana seseorang itu berada. |
Tajuk : | Unit 29:Mematuhi undang-undang asas kesejahteraan |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami kepentingan peraturan dan undang-undang. 2.Menyedari kesan daripada perbuatan salah laku. 3.Tidak melibatkan diri dengan kegiatan yang menyalahi peraturan dan undang-undang. |
Teknik : | Guru memberi nota dan penerangan |
Aktiviti : | Murid menyalin nota dan mendengar penerangan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: |
Tarikh : | 17 September 2013 |
Hari : | Selasa |
Masa : | 2:00-3:10 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3A,3B,3C |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 6:Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi |
Nilai : | 6.5 Sikap Keterbukaan Bersedia memberi dan menerima pandangan, pembaharuan dan kritikan selaras dengan kebenaran fakta dan norma masyarakat Malaysia. |
Tajuk : | Unit 33:Sikap Keterbukaan Membentuk Hubungan Harmonis |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menyedari kepentingan bersikap terbuka dalam membuat keputusan dan menyelesaikan masalah. 2.Bersikap terbuka dalam membuat keputusan dan menyelesaikan masalah dalam pelbagai situasi. |
Teknik : | Guru memberi nota dan penerangan |
Aktiviti : | Murid menyalin nota dan mendengar penerangan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menyedari kepentingan bersikap terbuka dalam membuat keputusan dan menyelesaikan masalah. 2.Bersikap terbuka dalam membuat keputusan dan menyelesaikan masalah dalam pelbagai situasi. |
Tarikh : | 17 September 2013 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 2J |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat. |
Tajuk : | - |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| - |
Aktiviti : | Murid-murid membuat ujian PBS |
ABM : | Kertas ujian PBS |
Refleksi : | Murid-murid membuat ujian PBS. |
Tarikh : | 18 September 2013 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 3N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 6:Cabaran Masa Depan |
Tajuk : | Unit 10:Memastikan undang-undang kemanusiaan antarabangsa (International Humanitarian Law-IHL) dipraktikkan. |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Aktiviti : | Guru memberi nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Tarikh : | 18 September 2013 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 3I |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 6:Cabaran Masa Depan |
Tajuk : | Unit 10:Memastikan undang-undang kemanusiaan antarabangsa (International Humanitarian Law-IHL) dipraktikkan. |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Aktiviti : | Guru memberi nota. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Tarikh : | 19 September 2013 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 12:50-6:20 ptg |
Tingkatan : | 3J |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 6:Cabaran Masa Depan |
Tajuk : | Unit 10:Memastikan undang-undang kemanusiaan antarabangsa (International Humanitarian Law-IHL) dipraktikkan. |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Aktiviti : | Guru memberi nota. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Tarikh : | 19 September 2013 |
Hari : | Khamis |
Masa : | 2:00-3:10 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3A,3B,3C |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 7:Nilai Berkaitan Dengan Keamanan Dan Keharmonian |
Nilai : | 7.1 Hidup Bersama Secara Aman Hidup berbaik-baik antara satu sama lain dengan mengutamakan kedamaian dan keharmonian hidup tanpa mengira agama, bangsa dan budaya. |
Tajuk : | Unit 34:Diplomasi Menjana Keamanan |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami kepentingan menyelesaikan konflik secara diplomasi. 2.Mengutamakan kedamaian dalam menyelesaikan sesuatu masalah. 3.Berunding untuk menyelesaikan sesuatu masalah demi keamanan bersama. |
Teknik : | Guru memberi nota dan penerangan |
Aktiviti : | Murid menyalin nota dan mendengar penerangan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami kepentingan menyelesaikan konflik secara diplomasi. 2.Mengutamakan kedamaian dalam menyelesaikan sesuatu masalah. 3.Berunding untuk menyelesaikan sesuatu masalah demi keamanan bersama. |
Tarikh : | 19 September 2013 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 4:35-5:45 ptg |
Tingkatan : | 2M |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 6:Cabaran Masa Depan. |
Tajuk : | - |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| - |
Aktiviti : | Murid-murid membuat ujian PBS |
ABM : | Kertas ujian PBS |
Refleksi : | Murid-murid membuat ujian PBS. |
Tarikh : | 19 September 2013 |
Hari : | Khamis |
Masa : | 5:45-6:20 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3D |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 7:Nilai Berkaitan Dengan Keamanan Dan Keharmonian |
Nilai : | 6.1 Mematuhi Peraturan dan Undang-Undang Menerima dan mematuhi peraturan dan undang-undang yang telah ditentukan tanpa mengira sesiapa dan di mana seseorang itu berada. |
Tajuk : | Unit 29:Mematuhi undang-undang asas kesejahteraan |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami kepentingan peraturan dang undang-undang. 2.Menyedari kesan daripada perbuatan dan salah laku. 3.Tidak melibatkan diri dengan kegiatan yang menyalahi peraturan dan undang-undang. |
Teknik : | Guru memberi nota dan penerangan |
Aktiviti : | Murid menyalin nota dan mendengar penerangan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami kepentingan peraturan dang undang-undang. 2.Menyedari kesan daripada perbuatan dan salah laku. 3.Tidak melibatkan diri dengan kegiatan yang menyalahi peraturan dan undang-undang. |
Tarikh : | 20 September 2013 |
Hari : | Jumaat |
Waktu : | 4:00-5:10 ptg |
Tingkatan : | 2G |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 6:Cabaran Masa Depan. |
Tajuk : | - |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| - |
Aktiviti : | Murid-murid membuat ujian PBS |
ABM : | Kertas ujian PBS |
Refleksi : | Murid-murid membuat ujian PBS. |
No comments:
Post a Comment
b