Tarikh : | 9 September 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 2C |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat. |
Tajuk : | - |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| - |
Aktiviti : | Murid-murid membuat ujian PBS |
ABM : | Kertas ujian PBS |
Refleksi : | Murid-murid membuat ujian PBS. |
Tarikh : | 9 September 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat. |
Tajuk : | - |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| - |
Aktiviti : | Murid-murid membuat ujian PBS |
ABM : | Kertas ujian PBS |
Refleksi : | Murid-murid membuat ujian PBS. |
Tarikh : | 9 September 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 3F |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 6:Cabaran Masa Depan |
Tajuk : | Unit 10:Memastikan undang-undang kemanusiaan antarabangsa (International Humanitarian Law-IHL) dipraktikkan. |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan nota. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Tarikh : | 10 September 2013 |
Hari : | Selasa |
Masa : | 1:50-2:00 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3D |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 5:Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia |
Nilai : | 5.4 Menghormati Hak Golongan Kurang Berupaya Memberi layanan yang bersopan kepada golongan kurang berupaya supaya tidak berasa tersisih dan mengiktiraf mereka sebagai insan ciptaan Tuhan. |
Tajuk : | Unit 27:Kecacatan Bukan Penghalang |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menyedari sumbangan golongan kurang berupaya dalam pelbagai bidang. 2.Memberikan sokongan kepada usaha golongan kurang berupaya dalam pelbagai bidang. |
Teknik : | Guru memberi nota dan penerangan |
Aktiviti : | Murid menyalin nota dan mendengar penerangan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menyedari sumbangan golongan kurang berupaya dalam pelbagai bidang. 2.Memberikan sokongan kepada usaha golongan kurang berupaya dalam pelbagai bidang. |
Tarikh : | 10 September 2013 |
Hari : | Selasa |
Masa : | 2:00-3:10 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3A,3B,3C |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 6:Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi |
Nilai : | 6.3 Kebebasan Beragama Kebebasan setiap individu untuk menganuti dan mengamalkan agamanya seperti yang diperuntukkan dalam Perlembagaan Malaysia. |
Tajuk : | Unit 27:Kecacatan Bukan Penghalang |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenal pasti peluang pendidikan agama secara formal dan tidak formal. 2.Menyedari kepentingan kebebasan beragama. 3.Menghargai kebebasan dan peluang mendapat pendidikan agama. |
Teknik : | Guru memberi nota dan penerangan |
Aktiviti : | Murid menyalin nota dan mendengar penerangan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenal pasti peluang pendidikan agama secara formal dan tidak formal. 2.Menyedari kepentingan kebebasan beragama. 3.Menghargai kebebasan dan peluang mendapat pendidikan agama. |
Tarikh : | 10 September 2013 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 2J |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia. |
Tajuk : | - |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| - |
Aktiviti : | Murid-murid membuat ujian PBS |
ABM : | Kertas ujian PBS |
Refleksi : | Murid-murid membuat ujian PBS. |
Tarikh : | 11 September 2013 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 3F |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 6:Cabaran Masa Depan |
Tajuk : | Unit 10:Memastikan undang-undang kemanusiaan antarabangsa (International Humanitarian Law-IHL) dipraktikkan. |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Aktiviti : | Guru memberi nota. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Tarikh : | 11 September 2013 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 3I |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 6:Cabaran Masa Depan |
Tajuk : | Unit 10:Memastikan undang-undang kemanusiaan antarabangsa (International Humanitarian Law-IHL) dipraktikkan. |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Aktiviti : | Guru memberi nota. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Tarikh : | 12 September 2013 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 12:50-2:00 ptg |
Tingkatan : | 3J |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 6:Cabaran Masa Depan |
Tajuk : | Unit 10:Memastikan undang-undang kemanusiaan antarabangsa (International Humanitarian Law-IHL) dipraktikkan. |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Aktiviti : | Guru memberi latihan |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Tarikh : | 12 September 2013 |
Hari : | Khamis |
Masa : | 2:00-2:35 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3A,3B,3C |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 6:Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi |
Nilai : | 6.4 Penglibatan Diri dalam Pembangunan Negara Kebebasan untuk melibatkan diri dalam pelbagai aktiviti pembangunan negara dengan mematuhi peraturan,undang-undang dan Perlembagaan Malaysia. |
Tajuk : | Unit 32:Penglibatan Diri Dalam Pembangunan Negara Tanggungjawab Bersama |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui kepentingan melibatkan diri dalam program pembangunan negara. 2.Menyokong usaha kerajaan membangunkan Negara. 3.Melibatkan diri dalam menjayakan program pembangunan. |
Teknik : | Guru memberi nota dan penerangan |
Aktiviti : | Murid menyalin nota dan mendengar penerangan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui kepentingan melibatkan diri dalam program pembangunan negara. 2.Menyokong usaha kerajaan membangunkan Negara. 3.Melibatkan diri dalam menjayakan program pembangunan. |
Tarikh : | 12 September 2013 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 4:35-5:10 ptg |
Tingkatan : | 2J |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia. |
Tajuk : | - |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| - |
Aktiviti : | Murid-murid membuat ujian PBS |
ABM : | Kertas ujian PBS |
Refleksi : | Murid-murid membuat ujian PBS. |
Tarikh : | 12 September 2013 |
Hari : | Khamis |
Masa : | 5:45-6:20 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3A,3B,3C |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 6:Nilai Berkaitan dengan Demokrasi |
Nilai : | 6.1 Mematuhi Peraturan dan Undang-Undang Menerima dan mematuhi peraturan dan undang-undang yang telah ditentukan tanpa mengira sesiapa dan di mana seseorang itu berada. |
Tajuk : | Unit 29:Mematuhi undang-undang asas kesejahteraan |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami kepentingan peraturan dan undang-undang. 2.Menyedari kesan daripada perbuatan salah laku. 3.Tidak melibatkan diri dengan kegiatan yang menyalahi peraturan dan undang-undang. |
Teknik : | Guru memberi nota |
Aktiviti : | Murid menyalin nota |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami kepentingan peraturan dan undang-undang. 2.Menyedari kesan daripada perbuatan salah laku. 3.Tidak melibatkan diri dengan kegiatan yang menyalahi peraturan dan undang-undang. |
Tarikh : | 12 September 2013 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 4:35-5:10 ptg |
Tingkatan : | 2M |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat. |
Tajuk : | - |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| - |
Aktiviti : | Murid-murid membuat ujian PBS |
ABM : | Kertas ujian PBS |
Refleksi : | Murid-murid membuat ujian PBS. |
Tarikh : | 13 September 2013 |
Hari : | Jumaat |
Waktu : | 4:00-5:10 ptg |
Tingkatan : | 2G |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat. |
Tajuk : | - |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| - |
Aktiviti : | Murid-murid membuat ujian PBS |
ABM : | Kertas ujian PBS |
Refleksi : | Murid-murid membuat ujian PBS. |
No comments:
Post a Comment
b