Tarikh : |
23
September 2013 |
Hari : |
Isnin |
Waktu : |
2:00-3:10
ptg |
Tingkatan : |
2C |
Matapelajaran
: |
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : |
Tema
6:Cabaran Masa Depan. |
Tajuk : |
- |
Hasil
pembelajaran : /Objektif |
- |
Aktiviti : |
Murid-murid
membuat ujian PBS |
ABM : |
Kertas
ujian PBS |
Refleksi : |
Murid-murid
membuat ujian PBS. |
Tarikh : |
23 September 2013 |
Hari : |
Isnin |
Waktu : |
3:10-4:35 ptg |
Tingkatan : |
2A |
Matapelajaran : |
Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : |
Tema 6:Cabaran Masa Depan. |
Tajuk : |
- |
Hasil pembelajaran : /Objektif |
- |
Aktiviti : |
Murid-murid membuat ujian PBS |
ABM : |
Kertas ujian PBS |
Refleksi
: |
Murid-murid membuat ujian PBS. |
Tarikh : |
23 September 2013 |
Hari : |
Isnin |
Waktu : |
5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : |
3F |
Matapelajaran : |
Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : |
Tema 6:Cabaran Masa Depan |
Tajuk : |
Unit 10:Memastikan undang-undang kemanusiaan
antarabangsa (International Humanitarian Law-IHL) dipraktikkan. |
Hasil pembelajaran : /Objektif |
Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Aktiviti : |
Guru memberi latihan |
ABM : |
Buku teks dan buku kerja |
Refleksi
: |
Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Tarikh : |
24 September 2013 |
Hari : |
Selasa |
Masa : |
12:50-2:00 ptg |
Matapelajaran
: |
Pendidikan Moral |
Tingkatan : |
3D |
Bidang : pembelajaran |
Bidang pembelajaran 5:Nilai Berkaitan Dengan
Hak Asasi Manusia |
Nilai : |
5.5 Melindungi Hak Pengguna
Membela dan memelihara hak individu untuk menjadi pengguna
yang berilmu, mendapat perkhidmatan serta barangan yang berkualiti dan tidak
mudah dieksploitasi.
|
Tajuk : |
Unit 28
Pengguna Bijaksana Hak Terbela |
Objektif / : Hasil pembelajaran |
Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenal pasti hak pengguna. 2.Mengetahui kepentingan pendidikan kepenggunaan. 3.Menggunakan pengetahuan kepenggunaan dalam menegakkan hak sebagai pengguna. |
Teknik : |
Guru memberi penerangan dan nota. |
Aktiviti : |
Murid mendengar penerangan dan menyalin nota. |
BBM : |
Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : |
Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenal pasti hak pengguna. 2.Mengetahui kepentingan pendidikan kepenggunaan. 3.Menggunakan pengetahuan kepenggunaan dalam menegakkan hak sebagai pengguna. |
Tarikh : |
24 September 2013 |
Hari : |
Selasa |
Masa : |
2:00-3:10 ptg |
Matapelajaran
: |
Pendidikan Moral |
Tingkatan : |
3A,3B,3C |
Bidang : pembelajaran |
Bidang pembelajaran 6:Nilai Berkaitan Dengan
Demokrasi
|
Nilai : |
6.1 Mematuhi Peraturan dan Undang-Undang
Menerima dan mematuhi peraturan dan undang-undang
yang telah ditentukan tanpa mengira sesiapa dan di mana seseorang itu berada
|
Tajuk : |
Unit 29
Mematuhi Undang-undang Asas Kesejahteraan |
Objektif / : Hasil pembelajaran |
Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami kepentingan peraturan dan undang-undang. 2.Menyedari kesan daripada perbuatan salah laku. 3.Tidak melibatkan diri dengan kegiatan yang menyalahi peraturan dan undang-undang. |
Teknik : |
Guru memberi penerangan dan nota. |
Aktiviti : |
Murid mendengar penerangan dan menyalin nota. |
BBM : |
Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : |
Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami kepentingan peraturan dan undang-undang. 2.Menyedari kesan daripada perbuatan salah laku. 3.Tidak melibatkan diri dengan kegiatan yang menyalahi peraturan dan undang-undang. |
Tarikh : |
25 September 2013 |
Hari : |
Rabu |
Waktu : |
2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : |
3N |
Matapelajaran : |
Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : |
Tema 6:Cabaran Masa Depan |
Tajuk : |
Unit 10:Memastikan undang-undang kemanusiaan
antarabangsa (International Humanitarian Law-IHL) dipraktikkan. |
Hasil pembelajaran : /Objektif |
Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Aktiviti : |
Guru memberi latihan |
ABM : |
Buku teks dan buku kerja |
Refleksi
: |
Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Tarikh : |
25 September 2013 |
Hari : |
Rabu |
Waktu : |
5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : |
3I |
Matapelajaran : |
Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : |
Tema 6:Cabaran Masa Depan |
Tajuk : |
Unit 10:Memastikan undang-undang kemanusiaan
antarabangsa (International Humanitarian Law-IHL) dipraktikkan. |
Hasil pembelajaran : /Objektif |
Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Aktiviti : |
Guru memberi latihan |
ABM : |
Buku teks dan buku kerja |
Refleksi
: |
Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Tarikh : |
26 September 2013 |
Hari : |
Khamis |
Waktu : |
12:50-2:00 ptg |
Tingkatan : |
3J |
Matapelajaran : |
Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : |
Tema 6:Cabaran Masa Depan |
Tajuk : |
Unit 10:Memastikan undang-undang kemanusiaan
antarabangsa (International Humanitarian Law-IHL) dipraktikkan. |
Hasil pembelajaran : /Objektif |
Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Aktiviti : |
Guru memberi latihan |
ABM : |
Buku teks dan buku kerja |
Refleksi
: |
Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui peraturan-peraturan asas dalam undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa. 2.Menyatakan kepentingan undang-undang kemanusiaan Antarabangsa. 2.Bersyukur dengan keamanan dan keharmonian negara. |
Tarikh : |
26 September 2013 |
Hari : |
Khamis |
Masa : |
2:00-2:35 ptg |
Matapelajaran
: |
Pendidikan Moral |
Tingkatan : |
3A,3B,3C |
Bidang : pembelajaran |
Bidang pembelajaran 6:Nilai Berkaitan Dengan
Demokrasi
|
Nilai : |
6.2 Kebebasan Bersuara
Kebebasan berucap dan mengeluarkan fikiran dengan
batasan tertentu bagi menjaga keselamatan dan ketenteraman.
|
Tajuk : |
Unit 30
Berfikir Sebelum Bersuara |
Objektif / : Hasil pembelajaran |
Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami keperluan kebebasan bersuara. 2.Mengetahui kepentingan berfikir sebelum bersuara. 3.Mengamalkan sikap berfikir sebelum bersuara. |
Teknik : |
Guru memberi penerangan dan nota. |
Aktiviti : |
Murid mendengar penerangan dan menyalin nota |
BBM : |
Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : |
Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami keperluan kebebasan bersuara. 2.Mengetahui kepentingan berfikir sebelum bersuara. 3.Mengamalkan sikap berfikir sebelum bersuara. |
Tarikh : |
26 September 2013 |
Hari : |
Khamis |
Waktu : |
4:35-5:45 ptg |
Tingkatan : |
2M |
Matapelajaran : |
Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : |
Tema 6:Cabaran Masa Depan. |
Tajuk : |
- |
Hasil pembelajaran : /Objektif |
- |
Aktiviti : |
Murid-murid membuat ujian PBS |
ABM : |
Kertas ujian PBS |
Refleksi
: |
Murid-murid membuat ujian PBS. |
Tarikh : |
26 September 2013 |
Hari : |
Khamis |
Masa : |
5:45-6:20 ptg |
Matapelajaran
: |
Pendidikan Moral |
Tingkatan : |
3D |
Bidang : pembelajaran |
Bidang pembelajaran 6:Nilai Berkaitan Dengan
Demokrasi
|
Nilai : |
6.1 Mematuhi Peraturan dan Undang-Undang
Menerima dan mematuhi peraturan dan undang-undang
yang telah ditentukan tanpa mengira sesiapa dan di mana seseorang itu berada
|
Tajuk : |
Unit 29
Mematuhi Undang-undang Asas Kesejahteraan |
Objektif / : Hasil pembelajaran |
Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami kepentingan peraturan dan undang-undang. 2.Menyedari kesan daripada perbuatan salah laku. 3.Tidak melibatkan diri dengan kegiatan yang menyalahi peraturan dan undang-undang. |
Teknik : |
Guru memberi penerangan dan nota. |
Aktiviti : |
Murid mendengar penerangan dan menyalin nota. |
BBM : |
Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : |
Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami kepentingan peraturan dan undang-undang. 2.Menyedari kesan daripada perbuatan salah laku. 3.Tidak melibatkan diri dengan kegiatan yang menyalahi peraturan dan undang-undang. |
Tarikh : |
27 September 2013 |
Hari : |
Jumaat |
Waktu : |
4:00-5:10 ptg |
Tingkatan : |
2G |
Matapelajaran : |
Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : |
Tema 6:Cabaran Masa Depan. |
Tajuk : |
- |
Hasil pembelajaran : /Objektif |
- |
Aktiviti : |
Murid-murid membuat ujian PBS |
ABM : |
Kertas ujian PBS |
Refleksi
: |
Murid-murid membuat ujian PBS. |
No comments:
Post a Comment
b