Friday, July 19, 2013

MINGGU 29

Tarikh : 

15 Julai 2013

Hari :

Isnin

Waktu : 

1:05-2:05 ptg 

Tingkatan :

2C

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk :

Unit 7 :Raja Berperlembagaan

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Menyatakan kepentingaan sistem Raja Berperlembagaan di

Malaysia.

2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara.

3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia.

Aktiviti : 

Guru memberi nota

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Menyatakan kepentingaan sistem Raja Berperlembagaan di

Malaysia.

2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara.

3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia.


 

Tarikh : 

15 Julai 2013

Hari :

Isnin

Waktu : 

2:25-3:25 ptg 

Tingkatan :

2A

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk :

Unit 8: Peranan Dan Tanggungjawab Warganegara Dalam Kerajaan

Demokrasi

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Mengenal pasti peranan dan tanggungjawab warganegara dalam

kerajaan demokrasi.

2.Melaksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai warganegara.

3.Menghargai peranan dan tanggungjawab dalam kerajaan

demokrasi.

Aktiviti : 

Guru memberi nota

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Mengenal pasti peranan dan tanggungjawab warganegara dalam

kerajaan demokrasi.

2.Melaksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai warganegara.

3.Menghargai peranan dan tanggungjawab dalam kerajaan

demokrasi.


 

Tarikh : 

15 Julai 2013

Hari :

Isnin

Waktu : 

3:55-4:55 ptg 

Tingkatan :

3F

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia

Tajuk :

Unit 7:Jentera Pentadbiran Negara Malaysia

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Mengetahui jentera pentadbiran negara Malaysia.

2.Bekerjasama untuk mewujudkan jentera kerajaan yang berkesan.

3.Berbangga dengan jentera pentadbiran negara.

Aktiviti : 

Guru memberi nota dan latihan

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Mengetahui jentera pentadbiran negara Malaysia.

2.Bekerjasama untuk mewujudkan jentera kerajaan yang berkesan.

3.Berbangga dengan jentera pentadbiran negara.


 

Tarikh : 

16 Julai 2013

Hari : 

Selasa

Masa : 

12:05-1:05 ptg

Matapelajaran :

Pendidikan Moral

Tingkatan : 

3D

Bidang : pembelajaran 

Bidang pembelajaran 3:Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar

Nilai : 

3.4 Peka terhadap Isu-isu Alam Sekitar

Prihatin terhadap persoalan yang berkaitan dengan alam sekeliling dan

berusaha menyelesaikannya.

Tajuk : 

Unit 20 Masyarakat Prihatin Alam Terpelihara

Objektif / :

Hasil pembelajaran  

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Menyedari kepentingan menjaga kualiti alam sekitar.

2.Menunjukkan sikap prihatin dan peka terhadap isu alam sekitar.

3.Melibatkan diri dalam aktiviti menjaga alam sekitar.

Teknik : 

Guru memberi nota dan latihan

Aktiviti : 

Murid menyalin nota dan membuat latihan

BBM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi : 

Lebih 80% murid dapat:

1.Menyedari kepentingan menjaga kualiti alam sekitar.

2.Menunjukkan sikap prihatin dan peka terhadap isu alam sekitar.

3.Melibatkan diri dalam aktiviti menjaga alam sekitar.


 

Tarikh : 

17 Julai 2013

Hari : 

Selasa

Masa : 

1:05-2:05 ptg

Matapelajaran :

Pendidikan Moral

Tingkatan : 

3A,3B,3C

Bidang : pembelajaran 

Bidang pembelajaran 3:Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar

Nilai : 

4.1 Cinta akan Negara

Perasaan sayang dan bangga kepada negara serta meletakkan kepentingan negara melebihi kepentingan diri.

Tajuk : 

Unit 21 Khazanah Negara Warisan Bersama

Objektif / :

Hasil pembelajaran  

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Mengenalpasti bentuk khazanah negara.

2.Berbangga dan menyayangi khazanah Negara.

3.Menyokong usaha pemeliharaan khazanah negara.

Teknik : 

Guru memberi nota, penerangan dan latihan

Aktiviti : 

Murid menyalin nota, mendengar penerangan dan membuat latihan

BBM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi : 

Lebih 80% murid dapat:

1.Mengenalpasti bentuk khazanah negara.

2.Berbangga dan menyayangi khazanah Negara.

3.Menyokong usaha pemeliharaan khazanah negara.


 

Tarikh : 

16 Julai 2013

Hari :

Selasa

Waktu : 

3:55-4:55 ptg 

Tingkatan :

2J

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia

Tajuk :

Unit 6:Adat Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum.

2.Memberi maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam

kehidupan masyarakat Malaysia.

3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang

pelbagai kaum.

Aktiviti : 

Guru memberi latihan.

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum.

2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam

kehidupan masyarakat Malaysia.

3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang

pelbagai kaum.


 

Tarikh : 

17 Julai 2013

Hari :

Rabu

Waktu : 

1:05-2:05 ptg 

Tingkatan :

3N

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia

Tajuk :

Unit 7:Jentera Pentadbiran Negara Malaysia

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Mengetahui jentera pentadbiran negara Malaysia.

2.Bekerjasama untuk mewujudkan jentera kerajaan yang berkesan.

3.Berbangga dengan jentera pentadbiran negara.

Aktiviti : 

Guru memberi nota dan latihan

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Mengetahui jentera pentadbiran negara Malaysia.

2.Bekerjasama untuk mewujudkan jentera kerajaan yang berkesan.

3.Berbangga dengan jentera pentadbiran negara.


 

Tarikh : 

17 Julai 2013

Hari :

Rabu

Waktu : 

3:55-4:55 ptg 

Tingkatan :

3I

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia

Tajuk :

Unit 7:Jentera Pentadbiran Negara Malaysia

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Mengetahui jentera pentadbiran negara Malaysia.

2.Bekerjasama untuk mewujudkan jentera kerajaan yang berkesan.

3.Berbangga dengan jentera pentadbiran negara.

Aktiviti : 

Guru memberi nota dan latihan

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Mengetahui jentera pentadbiran negara Malaysia.

2.Bekerjasama untuk mewujudkan jentera kerajaan yang berkesan.

3.Berbangga dengan jentera pentadbiran negara.


 

Tarikh : 

18 Julai 2013

Hari :

Khamis

Waktu : 

12:05-1:05 ptg 

Tingkatan :

3J

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia

Tajuk :

Unit 7:Jentera Pentadbiran Negara Malaysia

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Mengetahui jentera pentadbiran negara Malaysia.

2.Bekerjasama untuk mewujudkan jentera kerajaan yang berkesan.

3.Berbangga dengan jentera pentadbiran negara.

Aktiviti : 

Guru memberi nota dan latihan

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Mengetahui jentera pentadbiran negara Malaysia.

2.Bekerjasama untuk mewujudkan jentera kerajaan yang berkesan.

3.Berbangga dengan jentera pentadbiran negara.


 

Tarikh : 

18 Julai 2013

Hari : 

Khamis

Masa : 

1:05-1:25 ptg

Matapelajaran :

Pendidikan Moral

Tingkatan : 

3A,3B,3C

Bidang : pembelajaran 

Bidang pembelajaran 3:Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar

Nilai : 

4.2 Taat Setia pada Raja dan Negara

Kepatuhan dan kesetiaan yang berkekalan kepada Raja dan Negara.

Tajuk : 

Unit 21 Rukun Negara Asas Kesetiaan

Objektif / :

Hasil pembelajaran  

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Mengenal pasti prinsip dan kepentingan Rukun Negara.

2.Menghayati prinsip Rukun Negara.

3.Mengamalkan prinsip rukun Negara dalam kehidupan.

Teknik : 

Guru memberi nota

Aktiviti : 

Murid menyalin nota

BBM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi : 

Lebih 80% murid dapat:

1.Mengenal pasti prinsip dan kepentingan Rukun Negara.

2.Menghayati prinsip Rukun Negara.

3.Mengamalkan prinsip rukun Negara dalam kehidupan.


 

Tarikh : 

18 Julai 2013

Hari :

Khamis

Waktu : 

3:25-4:25 ptg 

Tingkatan :

2M

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk :

Unit 7 :Raja Berperlembagaan

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Menyatakan kepentingaan sistem Raja Berperlembagaan di

Malaysia.

2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara.

3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia.

Aktiviti : 

Guru memberi nota

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Menyatakan kepentingaan sistem Raja Berperlembagaan di

Malaysia.

2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara.

3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia.


 

Tarikh : 

18 Julai 2013

Hari : 

Khamis

Masa : 

4:25-4:55 ptg

Matapelajaran :

Pendidikan Moral

Tingkatan : 

3D

Bidang : pembelajaran 

Bidang pembelajaran 3:Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar

Nilai : 

4.1 Cinta akan Negara

Perasaan sayang dan bangga kepada negara serta meletakkan kepentingan negara melebihi kepentingan diri.

Tajuk : 

Unit 21 Khazanah Negara Warisan Bersama

Objektif / :

Hasil pembelajaran  

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Mengenalpasti bentuk khazanah negara.

2.Berbangga dan menyayangi khazanah Negara.

3.Menyokong usaha pemeliharaan khazanah negara.

Teknik : 

Guru memberi nota

Aktiviti : 

Murid menyalin nota

BBM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi : 

Lebih 80% murid dapat:

1.Mengenalpasti bentuk khazanah negara.

2.Berbangga dan menyayangi khazanah Negara.

3.Menyokong usaha pemeliharaan khazanah negara.


 

Tarikh : 

19 Julai 2013

Hari :

Jumaat

Waktu : 

3:35-4:15 ptg 

Tingkatan :

2G

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk :

Unit 7 :Raja Berperlembagaan

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Menyatakan kepentingaan sistem Raja Berperlembagaan di

Malaysia.

2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara.

3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia.

Aktiviti : 

Guru memberi nota

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Menyatakan kepentingaan sistem Raja Berperlembagaan di

Malaysia.

2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara.

3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia.


 


 

No comments:

Post a Comment

b