Tarikh : | 8 Julai 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 2C |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 7 :Raja Berperlembagaan |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menyatakan kepentingaan sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. 2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara. 3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menyatakan kepentingaan sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. 2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara. 3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. |
Tarikh : | 8 Julai 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 8: Peranan Dan Tanggungjawab Warganegara Dalam Kerajaan Demokrasi |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenal pasti peranan dan tanggungjawab warganegara dalam kerajaan demokrasi. 2.Melaksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai warganegara. 3.Menghargai peranan dan tanggungjawab dalam kerajaan demokrasi. |
Aktiviti : | Guru memberi nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenal pasti peranan dan tanggungjawab warganegara dalam kerajaan demokrasi. 2.Melaksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai warganegara. 3.Menghargai peranan dan tanggungjawab dalam kerajaan demokrasi. |
Tarikh : | 8 Julai 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:55-4:55 ptg |
Tingkatan : | 3F |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 7:Jentera Pentadbiran Negara Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui jentera pentadbiran negara Malaysia. 2.Bekerjasama untuk mewujudkan jentera kerajaan yang berkesan. 3.Berbangga dengan jentera pentadbiran negara. |
Aktiviti : | Guru memberi nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui jentera pentadbiran negara Malaysia. 2.Bekerjasama untuk mewujudkan jentera kerajaan yang berkesan. 3.Berbangga dengan jentera pentadbiran negara. |
Tarikh : | 9 Julai 2013 |
Hari : | Selasa |
Masa : | 1:50-2:00 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3D |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 3:Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Nilai : | 3.3 Kemapanan Alam Sekitar Pengekalan keseimbangan alam sekeliling sebagai tanggungjawab bersama untuk kesejahteraan hidup. |
Tajuk : | Unit 19 Sumber Laut Terpelihara Manfaat Bersama |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami kepentingan memelihara sumber laut dan lautan. 2.Menunjukkan sikap bertanggungjawab melindungi dan mengekalkan hidupan marin. 3.Melaksanakan tanggungjawab memelihara laut dan lautan daripada pencemaran. |
Teknik : | Guru memberi nota, penerangan dan latihan |
Aktiviti : | Murid menyalin nota,mendengar penerangan dan menyalin latihan. |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami kepentingan memelihara sumber laut dan lautan. 2.Menunjukkan sikap bertanggungjawab melindungi dan mengekalkan hidupan marin. 3.Melaksanakan tanggungjawab memelihara laut dan lautan daripada pencemaran. |
Tarikh : | 9 Julai 2013 |
Hari : | Selasa |
Masa : | 2:00-3:10 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3A,3B,3C |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 3:Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Nilai : | 3.4 Peka terhadap Isu-isu Alam Sekitar Prihatin terhadap persoalan yang berkaitan dengan alam sekeliling dan berusaha menyelesaikannya. |
Tajuk : | Unit 20 Masyarakat Prihatin Alam Terpelihara |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menyedari kepentingan menjaga kualiti alam sekitar. 2.Menunjukkan sikap prihatin dan peka terhadap isu alam sekitar. 3.Melibatkan diri dalam aktiviti menjaga alam sekitar. |
Teknik : | Guru memberi nota, penerangan dan latihan |
Aktiviti : | Murid menyalin nota, mendengar penerangan dan membuat latihan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami kepentingan memelihara sumber laut dan lautan. 2.Menunjukkan sikap bertanggungjawab melindungi dan mengekalkan hidupan marin. 3.Melaksanakan tanggungjawab memelihara laut dan lautan daripada pencemaran. |
Tarikh : | 10 Julai 2013 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 1:05-2:05 ptg |
Tingkatan : | 3N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 7:Jentera Pentadbiran Negara Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui jentera pentadbiran negara Malaysia. 2.Bekerjasama untuk mewujudkan jentera kerajaan yang berkesan. 3.Berbangga dengan jentera pentadbiran negara. |
Aktiviti : | Guru memberi latihan. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui jentera pentadbiran negara Malaysia. 2.Bekerjasama untuk mewujudkan jentera kerajaan yang berkesan. 3.Berbangga dengan jentera pentadbiran negara. |
Tarikh : | 10 Julai 2013 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 3:55-4:55 ptg |
Tingkatan : | 3I |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 7:Jentera Pentadbiran Negara Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui jentera pentadbiran negara Malaysia. 2.Bekerjasama untuk mewujudkan jentera kerajaan yang berkesan. 3.Berbangga dengan jentera pentadbiran negara. |
Aktiviti : | Guru memberi latihan. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui jentera pentadbiran negara Malaysia. 2.Bekerjasama untuk mewujudkan jentera kerajaan yang berkesan. 3.Berbangga dengan jentera pentadbiran negara. |
Tarikh : | 11 Julai 2013 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 12:05-1:05 ptg |
Tingkatan : | 3J |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 7:Jentera Pentadbiran Negara Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui jentera pentadbiran negara Malaysia. 2.Bekerjasama untuk mewujudkan jentera kerajaan yang berkesan. 3.Berbangga dengan jentera pentadbiran negara. |
Aktiviti : | Guru memberi nota. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui jentera pentadbiran negara Malaysia. 2.Bekerjasama untuk mewujudkan jentera kerajaan yang berkesan. 3.Berbangga dengan jentera pentadbiran negara. |
Tarikh : | 11 Julai 2013 |
Hari : | Khamis |
Masa : | 1:05-1:35 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3A,3B,3C |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 4:Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme |
Nilai : | 4.1 Cinta akan Negara Perasaan sayang dan bangga kepada negara serta meletakkan kepentingan negara melebihi kepentingan diri. |
Tajuk : | Unit 21 Khazanah Negara Warisan Bersama |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenal pasti bentuk khazanah negara. 2.Berbangga dan menyayangi khazanah negara. 3.Menyokong usaha pemeliharaan khazanah Negara. |
Teknik : | Guru memberi nota |
Aktiviti : | Murid menyalin nota |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenal pasti bentuk khazanah negara. 2.Berbangga dan menyayangi khazanah negara. 3.Menyokong usaha pemeliharaan khazanah Negara. |
Tarikh : | 11 Julai 2013 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 3:25-4:25 ptg |
Tingkatan : | 2M |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 7 :Raja Berperlembagaan |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menyatakan kepentingaan sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. 2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara. 3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menyatakan kepentingaan sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. 2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara. 3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. |
Tarikh : | 11 Julai 2013 |
Hari : | Khamis |
Masa : | 4:25-4:55 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3D |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 3:Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Nilai : | 3.4 Peka terhadap Isu-isu Alam Sekitar Prihatin terhadap persoalan yang berkaitan dengan alam sekeliling dan berusaha menyelesaikannya. |
Tajuk : | Unit 20 Masyarakat Prihatin Alam Terpelihara |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menyedari kepentingan menjaga kualiti alam sekitar. 2.Menunjukkan sikap prihatin dan peka terhadap isu alam sekitar. 3.Melibatkan diri dalam aktiviti menjaga alam sekitar. |
Teknik : | Guru memberi nota dan penerangan |
Aktiviti : | Murid menyalin nota dan mendengar penerangan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami kepentingan memelihara sumber laut dan lautan. 2.Menunjukkan sikap bertanggungjawab melindungi dan mengekalkan hidupan marin. 3.Melaksanakan tanggungjawab memelihara laut dan lautan daripada pencemaran. |
Tarikh : | 12 Julai 2013 |
Hari : | Jumaat |
Waktu : | 3:35-4:45 ptg |
Tingkatan : | 2G |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 7 :Raja Berperlembagaan |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menyatakan kepentingaan sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. 2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara. 3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menyatakan kepentingaan sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. 2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara. 3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. |
No comments:
Post a Comment
b