Tarikh : | 1 Julai 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:10-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2C |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 6:Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota dan penerangan |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Tarikh : | 1 Julai 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 4:35-5:45 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit :Raja Berperlembagaan |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menyatakan kepentingaan sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. 2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara. 3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menyatakan kepentingaan sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. 2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara. 3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. |
Tarikh : | 1 Julai 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 3F |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 6:Adat Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Aktiviti : | Guru memberi latihan. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Tarikh : | 2 Julai 2013 |
Hari : | Selasa |
Masa : | 2:00-3:10 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3D |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 3:Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Nilai : | 3.2 Keharmonian antara Manusia dan Alam Sekitar Keadaan saling memerlukan hubungan yang harmonis antara manusia dengan alam sekeliling supaya kualiti kehidupan manusia dan alam sekeliling terpelihara. |
Tajuk : | Unit 18 Udara Bersih Hidup Selesa |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenal pasti punca pencemaran udara dan kesannya. 2.Menyedari kepentingan mengekalkan kualiti udara. 3.Mengelakkan diri daripada terlibat dalam kegiatan yang boleh mencemarkan udara. |
Teknik : | Guru memberi nota dan latihan |
Aktiviti : | Murid menyalin nota |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenal pasti punca pencemaran udara dan kesannya. 2.Menyedari kepentingan mengekalkan kualiti udara. 3.Mengelakkan diri daripada terlibat dalam kegiatan yang boleh mencemarkan udara. |
Tarikh : | 3 Julai 2013 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 3:10-4:35 ptg |
Tingkatan : | 3N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 6:Adat Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Aktiviti : | Guru memberi latihan. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Tarikh : | 3 Julai 2013 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 3I |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 6:Adat Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Aktiviti : | Guru memberi latihan. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Tarikh : | 4 Julai 2013 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 3J |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 6:Adat Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Aktiviti : | Guru memberi latihan. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Tarikh : | 4 Julai 2013 |
Hari : | Khamis |
Masa : | 3:10-3:45 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3A,3B,3C |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 3:Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Nilai : | 3.4 Peka terhadap Isu-isu Alam Sekitar Prihatin terhadap persoalan yang berkaitan dengan alam sekeliling dan berusaha menyelesaikannya. |
Tajuk : | Unit 20 Masyarakat Prihatin Alam Terpelihara |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menyedari kepentingan menjaga alam sekitar. 2.Menunjukkan sikap prihatin dan peka terhadap isu alam sekitar. 3.Melibatkan diri dalam aktiviti menjaga alam sekitar. |
Teknik : | Guru memberi nota |
Aktiviti : | Murid menyalin nota |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menyedari kepentingan menjaga alam sekitar. 2.Menunjukkan sikap prihatin dan peka terhadap isu alam sekitar. 3.Melibatkan diri dalam aktiviti menjaga alam sekitar. |
Tarikh : | 4 Julai 2013 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 4:35-5:10 ptg |
Tingkatan : | 2M |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 6:Adat Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Aktiviti : | Guru memberi latihan. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Tarikh : | 4 Julai 2013 |
Hari : | Khamis |
Masa : | 5:45-6:20 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3D |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 3:Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Nilai : | 3.2 Keharmonian antara Manusia dan Alam Sekitar Keadaan saling memerlukan hubungan yang harmonis antara manusia dengan alam sekeliling supaya kualiti kehidupan manusia dan alam sekeliling terpelihara. |
Tajuk : | Unit 18 Udara Bersih Hidup Selesa |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenal pasti punca pencemaran udara dan kesannya. 2.Menyedari kepentingan mengekalkan kualiti udara. 3.Mengelakkan diri daripada terlibat dalam kegiatan yang boleh mencemarkan udara. |
Teknik : | Guru memberi nota dan latihan |
Aktiviti : | Murid menyalin nota |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenal pasti punca pencemaran udara dan kesannya. 2.Menyedari kepentingan mengekalkan kualiti udara. 3.Mengelakkan diri daripada terlibat dalam kegiatan yang boleh mencemarkan udara. |
Tarikh : | 5 Julai 2013 |
Hari : | Jumaat |
Waktu : | 4:00-5:10 ptg |
Tingkatan : | 2G |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit :Raja Berperlembagaan |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menyatakan kepentingaan sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. 2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara. 3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan, nota dan latihan |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menyatakan kepentingaan sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. 2.Mengamalkan taat setia kepada raja dan Negara. 3.Menghormati sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia. |
No comments:
Post a Comment
b