Friday, May 20, 2011

WEEK 20

Tarikh :

16 Mei 2011

Hari :

Isnin

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

2H

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

2.Hubungan Kekeluargaan

Tajuk :

Unit 2.Perpaduan dalam keluarga

Hasil Pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga.

2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

3.Menghargai perpaduan dalam keluarga.

Aktiviti :

Membuat latihan.

ABM :

Buku Teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga.

2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

3.Menghargai perpaduan dalam keluarga.

4.Membuat latihan


 

Tarikh :

16 Mei 2011

Hari :

Isnin

Waktu :

3:25-4:35 ptg

Tingkatan :

1D

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 6 Kemerosotan Melaka

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka.

Kemahiran belajar:

/KBKK

1.Kemahiran dalam teknologi dan ilmu pelayaran

Aktiviti :

Membuat latihan

Nilai :

Perpaduan, kesetiaan dan bekerjasama

ABM :

Buku teks

Refleksi :

1.Pelajar boleh menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka.

2.Pelajar membuat latihan.


 

Tarikh :

16 May2011

Hari :

Isnin

Waktu :

5:10-6:20 ptg

Tingkatan :

1C

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 1 Sejarah Dan Kita

Objektif :

1.Memberi pengertian dan ciri-ciri sejarah.

2.Menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah.

3.Menerangkan pentafsiran sejarah.

4.Menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Merumus maksud sejarah.

2.Mengkelas dan mengkategorikan maklumat.

3.Mengenalpasti sumber sejarah.

Aktiviti :

1.Membuat latihan.

Nilai :

1.Berbangga dengan hasil peninggalan sejarah.

2.Cintakan negara.

ABM :

Buku Teks

Refleksi :

1.Pelajar memahami pengertian dan ciri-ciri sejarah.

2.Pelajar boleh menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian

sejarah.

3.Pelajar boleh menerangkan pentafsiran sejarah.

4.Pelajar boleh menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah.

5.Pelajar membuat latihan.


 

17 May(Selasa) 2011-Cuti umum sempena hari Wesak

Tarikh :

18 Mei 2011

Hari :

Rabu

Waktu :

12:50-2:00 ptg

Tingkatan :

2N

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tajuk :

Membuat latihan ulangkaji sebagai persediaan menghadapi Peperiksaan Pertengahan Tahun

Hasil Pembelajaran :

/Objektif

Pelajar membuat latihan ulangkaji yang diberi

Aktiviti :

Membuat latihan.

ABM :

Buku kerja

Refleksi :

Pelajar membuat latihan ulangkaji yang diberi.


 

Date :

18 May 2011

Time :

5:10-6:20 pm

Day :

Wednesday

Class :

1I

Subject :

ICTL

Learning Area :

/Learning objective

Computer hardware

2 Computer Parts & Components

2.2 System Unit

Learning Outcomes:

  1. Explain briefly the data processing cycle of a computer system:

    -Input

    -Proccess

    -Output

    -Storage

2.2.1 Identify the components of a system unit.

• Input/Output port (I/O port)

• Reset button

• CDROM drive

• Floppy drive

• Hard disk drive

2.2.2 State the functions of the main components of a system unit.

Activities :

• Introducing the components of a system unit

• Showing a system unit to the class

Reflection :

1.Students know the main components of the computer system and

understand the data processing cycle.    

2.Student know the functions of the main components of a system unit.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Tarikh :

18 May2011

Hari :

Khamis

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

1J

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 1 Sejarah Dan Kita

Objektif :

1.Memberi pengertian dan ciri-ciri sejarah.

2.Menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah.

3.Menerangkan pentafsiran sejarah.

4.Menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Merumus maksud sejarah.

2.Mengkelas dan mengkategorikan maklumat.

3.Mengenalpasti sumber sejarah.

Aktiviti :

1.Membuat latihan.

Nilai :

1.Berbangga dengan hasil peninggalan sejarah.

2.Cintakan negara.

ABM :

Buku Teks

Refleksi :

1.Pelajar memahami pengertian dan ciri-ciri sejarah.

2.Pelajar boleh menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian

sejarah.

3.Pelajar boleh menerangkan pentafsiran sejarah.

4.Pelajar boleh menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah.

5.Pelajar membuat latihan.


 

20 May 2011 (Jumaat)-Peperiksaan pertengahan tahun bemula

2:00-3:00 ptg BM 1 1 jam

3:30-5:30 ptg BM 2 2 jam


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

No comments:

Post a Comment

b