Tarikh : | 16 Mei 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 2H |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 2.Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk : | Unit 2.Perpaduan dalam keluarga |
Hasil Pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. |
Aktiviti : | Membuat latihan. |
ABM : | Buku Teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. 4.Membuat latihan |
Tarikh : | 16 Mei 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 1D |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 6 Kemerosotan Melaka |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. |
Kemahiran belajar: /KBKK | 1.Kemahiran dalam teknologi dan ilmu pelayaran |
Aktiviti : | Membuat latihan |
Nilai : | Perpaduan, kesetiaan dan bekerjasama |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | 1.Pelajar boleh menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. 2.Pelajar membuat latihan. |
Tarikh : | 16 May2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 1 Sejarah Dan Kita |
Objektif : | 1.Memberi pengertian dan ciri-ciri sejarah. 2.Menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah. 3.Menerangkan pentafsiran sejarah. 4.Menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Merumus maksud sejarah. 2.Mengkelas dan mengkategorikan maklumat. 3.Mengenalpasti sumber sejarah. |
Aktiviti : | 1.Membuat latihan. |
Nilai : | 1.Berbangga dengan hasil peninggalan sejarah. 2.Cintakan negara. |
ABM : | Buku Teks |
Refleksi : | 1.Pelajar memahami pengertian dan ciri-ciri sejarah. 2.Pelajar boleh menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah. 3.Pelajar boleh menerangkan pentafsiran sejarah. 4.Pelajar boleh menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah. 5.Pelajar membuat latihan. |
17 May(Selasa) 2011-Cuti umum sempena hari Wesak
Tarikh : | 18 Mei 2011 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 12:50-2:00 ptg |
Tingkatan : | 2N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tajuk : | Membuat latihan ulangkaji sebagai persediaan menghadapi Peperiksaan Pertengahan Tahun |
Hasil Pembelajaran : /Objektif | Pelajar membuat latihan ulangkaji yang diberi |
Aktiviti : | Membuat latihan. |
ABM : | Buku kerja |
Refleksi : | Pelajar membuat latihan ulangkaji yang diberi. |
Date : | 18 May 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Wednesday |
Class : | 1I |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 2 Computer Parts & Components 2.2 System Unit |
Learning Outcomes: |
2.2.1 Identify the components of a system unit. • Input/Output port (I/O port) • Reset button • CDROM drive • Floppy drive • Hard disk drive 2.2.2 State the functions of the main components of a system unit. |
Activities : | • Introducing the components of a system unit • Showing a system unit to the class |
Reflection : | 1.Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle. 2.Student know the functions of the main components of a system unit. |
Tarikh : | 18 May2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 1 Sejarah Dan Kita |
Objektif : | 1.Memberi pengertian dan ciri-ciri sejarah. 2.Menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah. 3.Menerangkan pentafsiran sejarah. 4.Menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Merumus maksud sejarah. 2.Mengkelas dan mengkategorikan maklumat. 3.Mengenalpasti sumber sejarah. |
Aktiviti : | 1.Membuat latihan. |
Nilai : | 1.Berbangga dengan hasil peninggalan sejarah. 2.Cintakan negara. |
ABM : | Buku Teks |
Refleksi : | 1.Pelajar memahami pengertian dan ciri-ciri sejarah. 2.Pelajar boleh menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah. 3.Pelajar boleh menerangkan pentafsiran sejarah. 4.Pelajar boleh menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah. 5.Pelajar membuat latihan. |
20 May 2011 (Jumaat)-Peperiksaan pertengahan tahun bemula
2:00-3:00 ptg BM 1 1 jam
3:30-5:30 ptg BM 2 2 jam
No comments:
Post a Comment
b