Friday, May 6, 2011

WEEK 16

2 May 2011, Isnin-Cuti hari pekerja

Tarikh :

3 May 2011

Hari :

Isnin

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

1C

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 10 Sarawak

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menerangkan latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan

sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sarawak.

Kemahiran belajar :

/KBKK

Menceritakan cara hidup dan budaya kumpulan etnik di Sarawak

dan Sabah.

Aktiviti :

Perbincangan, soal jawab, membuat latihan

Nilai :

Berbangga, tolong-menolong, bersyukur, gigih, ketabahan.

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menerangkan latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan

sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sarawak.


 

Tarikh :

3 May 2011

Hari :

Selasa

Waktu :

3:25-3:45 ptg

Tingkatan :

2A

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

2.Hubungan Kekeluargaan

Tajuk :

Unit 2.Perpaduan dalam keluarga

Hasil Pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga.

2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

3.Menghargai perpaduan dalam keluarga.

Aktiviti :

membuat latihan.

ABM :

Buku Teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga.

2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

3.Menghargai perpaduan dalam keluarga.

4.Membuat latihan.


 

Tarikh :

3 May 2011

Hari :

Selasa

Waktu :

5:10-6:20 ptg

Tingkatan :

1D

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 4 Pengasasan Kesultanan Melayu Melaka

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menerangkan penguasaan Kesultanan Melayu Melaka oleh

Parameswara.

2.Menceritakan asal usul nama Melaka.

3.Menjelaskan kegigihan Parameswara membangunkan Kesultanan

Melayu Melaka.

Kemahiran belajar/:

KBKK

1.Menghubungkaitkan Palembang dengan Melaka.

2.Memberi sebab dan akibat daripada tindakan Paramewara memilih

Melaka sebagai sebuah kerajaan.

3.Membuat ramalan tentang apa akan berlaku jika Melaka tidak

menjalin hubungan dengan China.

4.Membanding sumbangan tokoh negara hari ini dengan melihat

sumbangan Parameswara.

Aktiviti :

1.Membuat latihan

Nilai :

Bersyukur

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menerangkan penguasaan Kesultanan Melayu Melaka oleh

Parameswara.

2.Menceritakan asal usul nama Melaka.

3.Menjelaskan kegigihan Parameswara membangunkan Kesultanan

Melayu Melaka.

4.Membuat latihan.


 

Tarikh :

4 May 2011

Hari :

Rabu

Waktu :

12:50-2:00 ptg

Tingkatan :

2N

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

4.Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia

Tajuk :

5.Warisan Kesenian Pelbagai Kaum

Hasil pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum.

2.Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan kesenian pelbagai kaum.

3.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia.

4.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum.

5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan

budaya Malaysia.

Aktiviti :

Penerangan, soal jawab, membuat latihan.

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum.

2.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia.

3.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum.

5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan

Budaya Malaysia.


 

Date :

4 May 2011

Time :

3:10-4:35 pm

Day :

Wednesday

Class :

1I

Subject :

ICTL

Learning Area :

/Learning objective

Computer hardware

2 Computer Parts & Components

2.1 Overview of Computer System

Learning Outcomes:

2.1.1.Identify min components in the computer system:

-Monitor

-Keyboard

-Speaker

-Mouse

-System unit

-Printer

2.1.2 State the functions of the main components in the computer

system.

  1. Explain briefly the data processing cycle of a computer system:

    -Input

    -Proccess

    -Output

    -Storage

Activities :

Showing the main components of the computer system and explain briefly the data processing cycle of a computer system.

Reflection :

Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Date :

4 May 2011

Time :

5:10-6:20 pm

Day :

Wednesday

Class :

1H

Subject :

ICTL

Learning Area :

/Learning objective

Computer hardware

2 Computer Parts & Components

2.1 Overview of Computer System

Learning Outcomes:

2.1.1.Identify min components in the computer system:

-Monitor

-Keyboard

-Speaker

-Mouse

-System unit

-Printer

2.1.2 State the functions of the main components in the computer

system.

  1. Explain briefly the data processing cycle of a computer system:

    -Input

    -Proccess

    -Output

    -Storage

Activities :

Showing the main components of the computer system and explain briefly the data processing cycle of a computer system.

Reflection :

Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Tarikh :

5 May 2011

Hari :

Khamis

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

1J

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 11 Sabah

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Memahami latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan

sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sabah.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Perbincangan kumpulan:kegiatan ekonomi penduduk Sarawak dan

Sabah.

2.Melorek dan melabel:Penempatan kumpulan etnik di Sarawak dan

Sabah.

3.Kajian gambar:Penempatan kumpulan etnik di Sarawak dan Sabah.

4.Mengumpul dan menyusun fakta-menyenaraikan jenis kegiatan

ekonomi di Sarawak dan Sabah.

Aktiviti :

Perbincangan, soal jawab.

Nilai :

Berbangga, tolong-menolong, bersyukur, gigih, ketabahan.

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Memahami latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan

sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sabah.


 

Date :

5 May 2011

Time :

5:10-6:20 pm

Day :

Thursday

Class :

1B

Subject :

ICTL

Learning Area :

/Learning objective

Computer hardware

2 Computer Parts & Components

2.2 System Unit

Learning Outcomes:

  1. Explain briefly the data processing cycle of a computer system:

    -Input

    -Proccess

    -Output

    -Storage

2.2.1 Identify the components of a system unit.

• Input/Output port (I/O port)

• Reset button

• CDROM drive

• Floppy drive

• Hard disk drive

2.2.2 State the functions of the main components of a system unit.

Activities :

• Introducing the components of a system unit

• Showing a system unit to the class

Reflection :

1.Students know the main components of the computer system and

understand the data processing cycle.    

2.Student know the functions of the main components of a system unit.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Tarikh :

6 May 2011

Hari :

Jumaat

Waktu :

3:10-3:45 ptg

Tingkatan :

1J

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 11 Sabah

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Memahami latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan

sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sabah.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Perbincangan kumpulan:kegiatan ekonomi penduduk Sarawak dan

Sabah.

2.Melorek dan melabel:Penempatan kumpulan etnik di Sarawak dan

Sabah.

3.Kajian gambar:Penempatan kumpulan etnik di Sarawak dan Sabah.

4.Mengumpul dan menyusun fakta-menyenaraikan jenis kegiatan

ekonomi di Sarawak dan Sabah.

Aktiviti :

Membuat latihan

Nilai :

Berbangga, tolong-menolong, bersyukur, gigih, ketabahan.

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Memahami latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan

sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sabah.


 

Date :

6 May 2011

Time :

5:10-6:20 pm

Day :

Friday

Class :

1L

Subject :

ICTL

Learning Area :

/Learning objective

Computer hardware

2 Computer Parts & Components

2.2 System Unit

Learning Outcomes:

  1. Explain briefly the data processing cycle of a computer system:

    -Input

    -Proccess

    -Output

    -Storage

2.2.1 Identify the components of a system unit.

• Input/Output port (I/O port)

• Reset button

• CDROM drive

• Floppy drive

• Hard disk drive

2.2.2 State the functions of the main components of a system unit.

Activities :

• Introducing the components of a system unit

• Showing a system unit to the class

Reflection :

1.Students know the main components of the computer system and

understand the data processing cycle.    

2.Student know the functions of the main components of a system unit.


 

No comments:

Post a Comment

b