2 May 2011, Isnin-Cuti hari pekerja
Tarikh : | 3 May 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 10 Sarawak |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menerangkan latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sarawak. |
Kemahiran belajar : /KBKK | Menceritakan cara hidup dan budaya kumpulan etnik di Sarawak dan Sabah. |
Aktiviti : | Perbincangan, soal jawab, membuat latihan |
Nilai : | Berbangga, tolong-menolong, bersyukur, gigih, ketabahan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sarawak. |
Tarikh : | 3 May 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 3:25-3:45 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 2.Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk : | Unit 2.Perpaduan dalam keluarga |
Hasil Pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. |
Aktiviti : | membuat latihan. |
ABM : | Buku Teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. 4.Membuat latihan. |
Tarikh : | 3 May 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 1D |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 4 Pengasasan Kesultanan Melayu Melaka |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menerangkan penguasaan Kesultanan Melayu Melaka oleh Parameswara. 2.Menceritakan asal usul nama Melaka. 3.Menjelaskan kegigihan Parameswara membangunkan Kesultanan Melayu Melaka. |
Kemahiran belajar/: KBKK | 1.Menghubungkaitkan Palembang dengan Melaka. 2.Memberi sebab dan akibat daripada tindakan Paramewara memilih Melaka sebagai sebuah kerajaan. 3.Membuat ramalan tentang apa akan berlaku jika Melaka tidak menjalin hubungan dengan China. 4.Membanding sumbangan tokoh negara hari ini dengan melihat sumbangan Parameswara. |
Aktiviti : | 1.Membuat latihan |
Nilai : | Bersyukur |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan penguasaan Kesultanan Melayu Melaka oleh Parameswara. 2.Menceritakan asal usul nama Melaka. 3.Menjelaskan kegigihan Parameswara membangunkan Kesultanan Melayu Melaka. 4.Membuat latihan. |
Tarikh : | 4 May 2011 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 12:50-2:00 ptg |
Tingkatan : | 2N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 4.Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | 5.Warisan Kesenian Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum. 2.Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan kesenian pelbagai kaum. 3.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia. 4.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum. 5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan budaya Malaysia. |
Aktiviti : | Penerangan, soal jawab, membuat latihan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum. 2.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia. 3.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum. 5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan Budaya Malaysia. |
Date : | 4 May 2011 |
Time : | 3:10-4:35 pm |
Day : | Wednesday |
Class : | 1I |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 2 Computer Parts & Components 2.1 Overview of Computer System |
Learning Outcomes: | 2.1.1.Identify min components in the computer system: -Monitor -Keyboard -Speaker -Mouse -System unit -Printer 2.1.2 State the functions of the main components in the computer system.
|
Activities : | Showing the main components of the computer system and explain briefly the data processing cycle of a computer system. |
Reflection : | Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle. |
Date : | 4 May 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Wednesday |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 2 Computer Parts & Components 2.1 Overview of Computer System |
Learning Outcomes: | 2.1.1.Identify min components in the computer system: -Monitor -Keyboard -Speaker -Mouse -System unit -Printer 2.1.2 State the functions of the main components in the computer system.
|
Activities : | Showing the main components of the computer system and explain briefly the data processing cycle of a computer system. |
Reflection : | Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle. |
Tarikh : | 5 May 2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 11 Sabah |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Memahami latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sabah. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Perbincangan kumpulan:kegiatan ekonomi penduduk Sarawak dan Sabah. 2.Melorek dan melabel:Penempatan kumpulan etnik di Sarawak dan Sabah. 3.Kajian gambar:Penempatan kumpulan etnik di Sarawak dan Sabah. 4.Mengumpul dan menyusun fakta-menyenaraikan jenis kegiatan ekonomi di Sarawak dan Sabah. |
Aktiviti : | Perbincangan, soal jawab. |
Nilai : | Berbangga, tolong-menolong, bersyukur, gigih, ketabahan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Memahami latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sabah. |
Date : | 5 May 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Thursday |
Class : | 1B |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 2 Computer Parts & Components 2.2 System Unit |
Learning Outcomes: |
2.2.1 Identify the components of a system unit. • Input/Output port (I/O port) • Reset button • CDROM drive • Floppy drive • Hard disk drive 2.2.2 State the functions of the main components of a system unit. |
Activities : | • Introducing the components of a system unit • Showing a system unit to the class |
Reflection : | 1.Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle. 2.Student know the functions of the main components of a system unit. |
Tarikh : | 6 May 2011 |
Hari : | Jumaat |
Waktu : | 3:10-3:45 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 11 Sabah |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Memahami latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sabah. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Perbincangan kumpulan:kegiatan ekonomi penduduk Sarawak dan Sabah. 2.Melorek dan melabel:Penempatan kumpulan etnik di Sarawak dan Sabah. 3.Kajian gambar:Penempatan kumpulan etnik di Sarawak dan Sabah. 4.Mengumpul dan menyusun fakta-menyenaraikan jenis kegiatan ekonomi di Sarawak dan Sabah. |
Aktiviti : | Membuat latihan |
Nilai : | Berbangga, tolong-menolong, bersyukur, gigih, ketabahan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Memahami latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sabah. |
Date : | 6 May 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Friday |
Class : | 1L |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 2 Computer Parts & Components 2.2 System Unit |
Learning Outcomes: |
2.2.1 Identify the components of a system unit. • Input/Output port (I/O port) • Reset button • CDROM drive • Floppy drive • Hard disk drive 2.2.2 State the functions of the main components of a system unit. |
Activities : | • Introducing the components of a system unit • Showing a system unit to the class |
Reflection : | 1.Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle. 2.Student know the functions of the main components of a system unit. |
No comments:
Post a Comment
b