Tarikh : | 9 Mei 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 2H |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 2.Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk : | Unit 2.Perpaduan dalam keluarga |
Hasil Pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. |
Aktiviti : | Membuat latihan. |
ABM : | Buku Teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. 4.Membuat latihan |
Tarikh : | 9 Mei 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 1D |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 5 Kegemilangan Melaka |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan. 2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka sebagai pusat perdagangan. 3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka. 4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama Islam dan kegiatan ilmu. 5.Memahami perluasan kuasa kerajaan Melaka. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Menjelaskan kelebihan-kelebihan yang dimiliki oleh Melaka. 2.Menghubungkaitkan keadaan geografi dengan potensi perdagangan. 3.Membuat penilaian daripada wawasan Parameswara ke atas Melaka. 4.Memberi sebab dan akibat daripada pengenalan sistem cukai. 5.Membuat rumusan tentang kepentingan perdagangan ke atas Melaka dan kawasan persekitaran. |
Aktiviti : | Membuat latihan. |
Nilai : | Tanggungjawab, kegigihan, bersyukur, ikhlas, bangga, berdisiplin. |
ABM : | Buku teks, peta Tanah Melayu. |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan. 2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka sebagai pusat perdagangan. 3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka. 4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama Islam dan kegiatan ilmu. 5.Memahami perluasan kuasa kerajaan Melaka. 6.Membuat latihan. |
Tarikh : | 9 Mei 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 5:45-6:20 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 11 Sabah |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Memahami latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sabah. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Perbincangan kumpulan:kegiatan ekonomi penduduk Sarawak dan Sabah. 2.Melorek dan melabel:Penempatan kumpulan etnik di Sarawak dan Sabah. 3.Kajian gambar:Penempatan kumpulan etnik di Sarawak dan Sabah. 4.Mengumpul dan menyusun fakta-menyenaraikan jenis kegiatan ekonomi di Sarawak dan Sabah. |
Aktiviti : | Perbincangan, soal jawab. |
Nilai : | Berbangga, tolong-menolong, bersyukur, gigih, ketabahan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Memahami latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sabah. |
Tarikh : | 10 Mei 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 11 Sabah |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Memahami latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sabah. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Perbincangan kumpulan:kegiatan ekonomi penduduk Sarawak dan Sabah. 2.Melorek dan melabel:Penempatan kumpulan etnik di Sarawak dan Sabah. 3.Kajian gambar:Penempatan kumpulan etnik di Sarawak dan Sabah. 4.Mengumpul dan menyusun fakta-menyenaraikan jenis kegiatan ekonomi di Sarawak dan Sabah. |
Aktiviti : | Membuat latihan |
Nilai : | Berbangga, tolong-menolong, bersyukur, gigih, ketabahan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Memahami latar belakang sejarah, keadaan masyarakat, kegiatan sosiobudaya, dan ekonomi negeri Sabah. 2.Membuat latihan. |
Tarikh : | 10 Mei 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 3:35-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 2.Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk : | Unit 2.Perpaduan dalam keluarga |
Hasil Pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. |
Aktiviti : | Membuat latihan. |
ABM : | Buku Teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. 4.Membuat latihan |
Tarikh : | 10 Mei 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 1D |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 6 Kemerosotan Melaka |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. |
Kemahiran belajar: /KBKK | 1.Kemahiran dalam teknologi dan ilmu pelayaran |
Aktiviti : | Membuat latihan |
Nilai : | Perpaduan, kesetiaan dan bekerjasama |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | 1.Pelajar boleh menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. 2.Pelajar membuat latihan. |
Tarikh : | 11 Mei 2011 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 12:50-2:00 ptg |
Tingkatan : | 2N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 4.Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | 5.Warisan Kesenian Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum. 2.Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan kesenian pelbagai kaum. 3.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia. 4.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum. 5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan budaya Malaysia. |
Aktiviti : | Membuat latihan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum. 2.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia. 3.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum. 5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan Budaya Malaysia. 6.Membuat latihan. |
Date : | 11 May 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Wednesday |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 2 Computer Parts & Components 2.2 System Unit |
Learning Outcomes: |
2.2.1 Identify the components of a system unit. • Input/Output port (I/O port) • Reset button • CDROM drive • Floppy drive • Hard disk drive 2.2.2 State the functions of the main components of a system unit. |
Activities : | • Introducing the components of a system unit • Showing a system unit to the class |
Reflection : | 1.Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle. 2.Student know the functions of the main components of a system unit. |
Date : | 11 May 2011 |
Time : | 3:25-4:35 pm |
Day : | Thursday |
Class : | 1I |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 2 Computer Parts & Components 2.2 System Unit |
Learning Outcomes: |
2.2.1 Identify the components of a system unit. • Input/Output port (I/O port) • Reset button • CDROM drive • Floppy drive • Hard disk drive 2.2.2 State the functions of the main components of a system unit. |
Activities : | • Introducing the components of a system unit • Showing a system unit to the class |
Reflection : | 1.Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle. 2.Student know the functions of the main components of a system unit. |
Tarikh : | 12 April 2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 1 Sejarah Dan Kita |
Objektif : | 1.Memberi pengertian dan ciri-ciri sejarah. 2.Menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah. 3.Menerangkan pentafsiran sejarah. 4.Menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Merumus maksud sejarah. 2.Mengkelas dan mengkategorikan maklumat. 3.Mengenalpasti sumber sejarah. |
Aktiviti : | 1.Menyalin nota |
Nilai : | 1.Berbangga dengan hasil peninggalan sejarah. 2.Cintakan negara. |
ABM : | Buku Teks |
Refleksi : | 1.Pelajar memahami pengertian dan ciri-ciri sejarah. 2.Pelajar boleh menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah. 3.Pelajar boleh menerangkan pentafsiran sejarah. 4.Pelajar boleh menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah. 5.Peajar menyalin nota. |
Date : | 12 May 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Thursday |
Class : | 1B |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 2 Computer Parts & Components 2.2 System Unit |
Learning Outcomes: |
2.2.1 Identify the components of a system unit. • Input/Output port (I/O port) • Reset button • CDROM drive • Floppy drive • Hard disk drive 2.2.2 State the functions of the main components of a system unit. |
Activities : | • Introducing the components of a system unit • Showing a system unit to the class |
Reflection : | 1.Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle. 2.Student know the functions of the main components of a system unit. |
Tarikh : | 13 Mei 2011 |
Hari : | Jumaat |
Waktu : | 3:10-3:45 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 1 Sejarah Dan Kita |
Objektif : | 1.Memberi pengertian dan ciri-ciri sejarah. 2.Menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah. 3.Menerangkan pentafsiran sejarah. 4.Menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Merumus maksud sejarah. 2.Mengkelas dan mengkategorikan maklumat. 3.Mengenalpasti sumber sejarah. |
Aktiviti : | 1.Menyalin nota |
Nilai : | 1.Berbangga dengan hasil peninggalan sejarah. 2.Cintakan negara. |
ABM : | Buku Teks |
Refleksi : | 1.Pelajar memahami pengertian dan ciri-ciri sejarah. 2.Pelajar boleh menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah. 3.Pelajar boleh menerangkan pentafsiran sejarah. 4.Pelajar boleh menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah. 5.Pelajar menyalin nota. |
Date : | 13 May 2011 |
Time : | 4:00-5:10 pm |
Day : | Friday |
Class : | 1L |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 2 Computer Parts & Components 2.2 System Unit |
Learning Outcomes: |
2.2.1 Identify the components of a system unit. • Input/Output port (I/O port) • Reset button • CDROM drive • Floppy drive • Hard disk drive 2.2.2 State the functions of the main components of a system unit. |
Activities : | • Introducing the components of a system unit • Showing a system unit to the class |
Reflection : | 1.Students know the main components of the computer system and understand the data processing cycle. 2.Student know the functions of the main components of a system unit. |
No comments:
Post a Comment
b