Tarikh : | 17 Jun 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 2C |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 6:Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota dan penerangan |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Tarikh : | 17 Jun 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:10-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 6:Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota dan penerangan |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Tarikh : | 17 Jun 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 3F |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 6:Adat Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan nota. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Tarikh : | 18 Jun 2013 |
Hari : | Selasa |
Masa : | 12:50-2:00 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3D |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 3:Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Nilai : | 3.1 Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar Kesedaran tentang perlunya memelihara dan memulihara alam sekeliling untuk mengekalkan keseimbangan ekosistem. |
Tajuk : | Unit 17 Pemeliharaan alam Sekitar Tanggungjawab Bersama |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui cara menjaga alam sekitar. 2.Menyedari kepentingan penglibatan manusia dalam pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar. 3.Memberikan sumbangan dalam aktiviti menjaga alam sekitar. |
Teknik : | Guru memberi latihan |
Aktiviti : | Murid membuat latihan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui cara menjaga alam sekitar. 2.Menyedari kepentingan penglibatan manusia dalam pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar. 3.Memberikan sumbangan dalam aktiviti menjaga alam sekitar. |
Tarikh : | 18 Jun 2013 |
Hari : | Selasa |
Masa : | 2:00-3:10 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3D |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 3:Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Nilai : | 3.1 Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar Kesedaran tentang perlunya memelihara dan memulihara alam sekeliling untuk mengekalkan keseimbangan ekosistem. |
Tajuk : | Unit 18 Udara Bersih Hidup Selesa |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenal pasti punca pencemaran udara dan kesannya. 2.Menyedari kepentingan mengekalkan kualiti udara. 3.Mengelakkan diri daripada terlibat dalam kegiatan yang boleh mencemarkan udara. |
Teknik : | Guru memberi latihan |
Aktiviti : | Murid membuat latihan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenal pasti punca pencemaran udara dan kesannya. 2.Menyedari kepentingan mengekalkan kualiti udara. 3.Mengelakkan diri daripada terlibat dalam kegiatan yang boleh mencemarkan udara. |
Tarikh : | 18 Jun 2013 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 2J |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 5:Warisan Kesenian Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum. 2.Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum. 3.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia. 4.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum. 5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan budaya Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum. 2.Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum. 3.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia. 4.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum. 5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan Budaya Malaysia. |
Tarikh : | 19 Jun 2013 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 3N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | - |
Tajuk : | - |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Semua murid membuat pembetulan dalam kertas peperiksaan pertengahan tahun. |
Aktiviti : | Pembetulan kertas peperiksaan pertengahan tahun. |
ABM : | Kertas peperiksaan pertengahan tahun |
Refleksi : | Semua murid membuat pembetulan dalam kertas peperiksaan pertengahan tahun. |
Tarikh : | 19 Jun 2013 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 3I |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 6:Adat Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Aktiviti : | Guru memberi nota. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Tarikh : | 20 Jun 2013 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 12:50-2:00 ptg |
Tingkatan : | 3J |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 6:Adat Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Aktiviti : | Guru memberi latihan. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Tarikh : | 20 Jun 2013 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 3A,3B,3C |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tema : | - |
Tajuk : | - |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Semua murid membuat pembetulan dalam kertas peperiksaan pertengahan tahun. |
Aktiviti : | Pembetulan kertas peperiksaan pertengahan tahun. |
ABM : | Kertas peperiksaan pertengahan tahun |
Refleksi : | Semua murid membuat pembetulan dalam kertas peperiksaan pertengahan tahun. |
Tarikh : | 20 Jun 2013 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 4:35-5:45 ptg |
Tingkatan : | 2M |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 6:Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota dan penerangan |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Tarikh : | 20 Jun 2013 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 5:45-6:20 ptg |
Tingkatan : | 3D |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tema : | - |
Tajuk : | - |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| - |
Aktiviti : | Tiada P&P sebab ada perhimpunan di tapak perhimpunan. |
ABM : | - |
Refleksi : | Tiada P&P sebab ada perhimpunan di tapak perhimpunan. |
Tarikh : | 21 Jun 2013 |
Hari : | Jumaat |
Waktu : | 4:10-5:10 ptg |
Tingkatan : | 2G |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 6:Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota dan penerangan |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
No comments:
Post a Comment
b