Sunday, June 16, 2013

MINGGU 24

Tarikh : 

10 Jun 2013

Hari :

Isnin

Waktu : 

2:00-3:10 ptg 

Tingkatan :

2C

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia

Tajuk :

Unit 5:Warisan Kesenian Pelbagai Kaum

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum.

2.Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian

pelbagai kaum.

3.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia.

4.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum.

5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan

budaya Malaysia.

Aktiviti : 

Guru memberi nota

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum.

2.Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian

pelbagai kaum.

3.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia.

4.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum.

5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan

Budaya Malaysia.


 

Tarikh : 

10 Jun 2013

Hari :

Isnin

Waktu : 

3:25-4:35 ptg 

Tingkatan :

2A

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk :

Unit 6:Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia.

Aktiviti : 

Guru memberi nota

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia.


 

Tarikh : 

10 Jun 2013

Hari :

Isnin

Waktu : 

5:10-6:20 ptg 

Tingkatan :

3F

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia

Tajuk :

Unit 6:Adat Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum.

2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam

kehidupan masyarakat Malaysia.

3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang

pelbagai kaum.

Aktiviti : 

Guru memberi penerangan dan nota.

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum.

2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam

kehidupan masyarakat Malaysia.

3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang

pelbagai kaum.


 

Tarikh :

11 Jun 2013

Hari :

Selasa

Masa :

12:50-2:00 ptg

Matapelajaran :

Pendidikan Moral

Tingkatan :

3D

Bidang : pembelajaran

Bidang pembelajaran 3:Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar

Nilai :

3.1 Menyayangi dan Menghargai Alam

Sekitar

Kesedaran tentang perlunya memelihara dan memulihara alam

sekeliling untuk mengekalkan keseimbangan ekosistem.

Tajuk :

Unit 17 Pemeliharaan alam Sekitar Tanggungjawab Bersama

Objektif / :

Hasil pembelajaran

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Mengetahui cara menjaga alam sekitar.

2.Menyedari kepentingan penglibatan manusia dalam pemeliharaan

dan pemuliharaan alam sekitar.

3.Memberikan sumbangan dalam aktiviti menjaga alam sekitar.

Teknik :

Guru memberi penerangan, nota dan latihan

Aktiviti :

Murid mendengar penerangan, menyalin nota dan membuat latihan

BBM :

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Mengetahui cara menjaga alam sekitar.

2.Menyedari kepentingan penglibatan manusia dalam pemeliharaan

dan pemuliharaan alam sekitar.

3.Memberikan sumbangan dalam aktiviti menjaga alam sekitar.


 

Tarikh :

11 Jun 2013

Hari :

Selasa

Masa :

2:00-3:10 ptg

Matapelajaran :

Pendidikan Moral

Tingkatan :

3A,3B,3C

Bidang : pembelajaran

Bidang pembelajaran 3:Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar

Nilai :

3.1 Menyayangi dan Menghargai Alam

Sekitar

Kesedaran tentang perlunya memelihara dan memulihara alam

sekeliling untuk mengekalkan keseimbangan ekosistem.

Tajuk :

Unit 17 Pemeliharaan alam Sekitar Tanggungjawab Bersama

Objektif / :

Hasil pembelajaran

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Mengetahui cara menjaga alam sekitar.

2.Menyedari kepentingan penglibatan manusia dalam pemeliharaan

dan pemuliharaan alam sekitar.

3.Memberikan sumbangan dalam aktiviti menjaga alam sekitar.

Teknik :

Guru memberi penerangan, nota dan latihan

Aktiviti :

Murid mendengar penerangan, menyalin nota dan membuat latihan

BBM :

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Mengetahui cara menjaga alam sekitar.

2.Menyedari kepentingan penglibatan manusia dalam pemeliharaan

dan pemuliharaan alam sekitar.

3.Memberikan sumbangan dalam aktiviti menjaga alam sekitar.


 

Tarikh : 

11 Jun 2013

Hari :

Isnin

Waktu : 

5:10-6:20 ptg 

Tingkatan :

2J

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk :

Unit 6:Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia.

Aktiviti : 

Guru memberi nota

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia.


 

Tarikh : 

12 Jun 2013

Hari :

Selasa

Waktu : 

2:00-3:10 ptg 

Tingkatan :

3N

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia

Tajuk :

Unit 6:Adat Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum.

2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam

kehidupan masyarakat Malaysia.

3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang

pelbagai kaum.

Aktiviti : 

Guru memberi penerangan dan nota.

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum.

2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam

kehidupan masyarakat Malaysia.

3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang

pelbagai kaum.


 

Tarikh : 

12 Jun 2013

Hari :

Selasa

Waktu : 

5:10-6:20 ptg 

Tingkatan :

3I

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia

Tajuk :

Unit 6:Adat Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum.

2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam

kehidupan masyarakat Malaysia.

3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang

pelbagai kaum.

Aktiviti : 

Guru memberi penerangan dan nota.

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum.

2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam

kehidupan masyarakat Malaysia.

3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang

pelbagai kaum.


 

Tarikh : 

13 Jun 2013

Hari :

Rabu

Waktu : 

12:50-2:00 ptg 

Tingkatan :

3J

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia

Tajuk :

Unit 6:Adat Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum.

2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam

kehidupan masyarakat Malaysia.

3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang

pelbagai kaum.

Aktiviti : 

Guru memberi penerangan dan nota.

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum.

2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam

kehidupan masyarakat Malaysia.

3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang

pelbagai kaum.


 

Tarikh :

13 Jun 2013

Hari :

Khamis

Masa :

2:00-2:35 ptg

Matapelajaran :

Pendidikan Moral

Tingkatan :

3A,3B,3C

Bidang : pembelajaran

Bidang pembelajaran 3:Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar

Nilai :

3.1 Menyayangi dan Menghargai Alam

Sekitar

Kesedaran tentang perlunya memelihara dan memulihara alam

sekeliling untuk mengekalkan keseimbangan ekosistem.

Tajuk :

Unit 17 Pemeliharaan alam Sekitar Tanggungjawab Bersama

Objektif / :

Hasil pembelajaran

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Mengetahui cara menjaga alam sekitar.

2.Menyedari kepentingan penglibatan manusia dalam pemeliharaan

dan pemuliharaan alam sekitar.

3.Memberikan sumbangan dalam aktiviti menjaga alam sekitar.

Teknik :

Guru memberi penerangan, nota dan latihan

Aktiviti :

Murid mendengar penerangan, menyalin nota dan membuat latihan

BBM :

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Mengetahui cara menjaga alam sekitar.

2.Menyedari kepentingan penglibatan manusia dalam pemeliharaan

dan pemuliharaan alam sekitar.

3.Memberikan sumbangan dalam aktiviti menjaga alam sekitar.


 

Tarikh : 

13 Jun 2013

Hari :

Khamis

Waktu : 

45:35-5:45 ptg 

Tingkatan :

2M

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk :

Unit 6:Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia.

Aktiviti : 

Guru memberi nota

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia.


 

Tarikh :

13 Jun 2013

Hari :

Khamis

Masa :

5:45-6:20 ptg

Matapelajaran :

Pendidikan Moral

Tingkatan :

3D

Bidang : pembelajaran

-

Nilai :

-

Tajuk :

-

Objektif / :

Hasil pembelajaran

Pada akhir sesi pengajaran dan pembelajaran semua murid membuat pembetulan kertas peperiksaan pertengahan tahun.

Teknik :

Guru membincangkan kertas soalan peperiksaan pertengahan tahun.

Aktiviti :

Membuat pembetulan kertas peperiksaaan pertengahan tahun

BBM :

Kertas peperiksaan pertengahan tahun

Refleksi :

Semua murid membuat pembetulan kertas peperiksaan pertengahan tahun.


 

Tarikh : 

14 Jun 2013

Hari :

Jumaat

Waktu : 

4:10-5:10 ptg 

Tingkatan :

2G

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan 

Tema :

Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk :

Unit 6:Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia

Hasil pembelajaran :

/Objektif


 


 

Pada akhir unit ini, murid dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia;

2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan;

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia.

Aktiviti : 

Guru memberi nota

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi :

Lebih 80% murid dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia;

2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan;

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

No comments:

Post a Comment

b