Tarikh : | 10 Jun 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 2C |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 5:Warisan Kesenian Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum. 2.Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum. 3.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia. 4.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum. 5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan budaya Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum. 2.Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum. 3.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia. 4.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum. 5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan Budaya Malaysia. |
Tarikh : | 10 Jun 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 6:Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Tarikh : | 10 Jun 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 3F |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 6:Adat Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan nota. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Tarikh : | 11 Jun 2013 |
Hari : | Selasa |
Masa : | 12:50-2:00 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3D |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 3:Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Nilai : | 3.1 Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar Kesedaran tentang perlunya memelihara dan memulihara alam sekeliling untuk mengekalkan keseimbangan ekosistem. |
Tajuk : | Unit 17 Pemeliharaan alam Sekitar Tanggungjawab Bersama |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui cara menjaga alam sekitar. 2.Menyedari kepentingan penglibatan manusia dalam pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar. 3.Memberikan sumbangan dalam aktiviti menjaga alam sekitar. |
Teknik : | Guru memberi penerangan, nota dan latihan |
Aktiviti : | Murid mendengar penerangan, menyalin nota dan membuat latihan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui cara menjaga alam sekitar. 2.Menyedari kepentingan penglibatan manusia dalam pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar. 3.Memberikan sumbangan dalam aktiviti menjaga alam sekitar. |
Tarikh : | 11 Jun 2013 |
Hari : | Selasa |
Masa : | 2:00-3:10 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3A,3B,3C |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 3:Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Nilai : | 3.1 Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar Kesedaran tentang perlunya memelihara dan memulihara alam sekeliling untuk mengekalkan keseimbangan ekosistem. |
Tajuk : | Unit 17 Pemeliharaan alam Sekitar Tanggungjawab Bersama |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui cara menjaga alam sekitar. 2.Menyedari kepentingan penglibatan manusia dalam pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar. 3.Memberikan sumbangan dalam aktiviti menjaga alam sekitar. |
Teknik : | Guru memberi penerangan, nota dan latihan |
Aktiviti : | Murid mendengar penerangan, menyalin nota dan membuat latihan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui cara menjaga alam sekitar. 2.Menyedari kepentingan penglibatan manusia dalam pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar. 3.Memberikan sumbangan dalam aktiviti menjaga alam sekitar. |
Tarikh : | 11 Jun 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 2J |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 6:Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Tarikh : | 12 Jun 2013 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 3N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 6:Adat Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan nota. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Tarikh : | 12 Jun 2013 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 3I |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 6:Adat Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan nota. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Tarikh : | 13 Jun 2013 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 12:50-2:00 ptg |
Tingkatan : | 3J |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 6:Adat Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan nota. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Memberi Maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat Malaysia. 3.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Tarikh : | 13 Jun 2013 |
Hari : | Khamis |
Masa : | 2:00-2:35 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3A,3B,3C |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 3:Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Nilai : | 3.1 Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar Kesedaran tentang perlunya memelihara dan memulihara alam sekeliling untuk mengekalkan keseimbangan ekosistem. |
Tajuk : | Unit 17 Pemeliharaan alam Sekitar Tanggungjawab Bersama |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui cara menjaga alam sekitar. 2.Menyedari kepentingan penglibatan manusia dalam pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar. 3.Memberikan sumbangan dalam aktiviti menjaga alam sekitar. |
Teknik : | Guru memberi penerangan, nota dan latihan |
Aktiviti : | Murid mendengar penerangan, menyalin nota dan membuat latihan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui cara menjaga alam sekitar. 2.Menyedari kepentingan penglibatan manusia dalam pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar. 3.Memberikan sumbangan dalam aktiviti menjaga alam sekitar. |
Tarikh : | 13 Jun 2013 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 45:35-5:45 ptg |
Tingkatan : | 2M |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 6:Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Tarikh : | 13 Jun 2013 |
Hari : | Khamis |
Masa : | 5:45-6:20 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3D |
Bidang : pembelajaran | - |
Nilai : | - |
Tajuk : | - |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir sesi pengajaran dan pembelajaran semua murid membuat pembetulan kertas peperiksaan pertengahan tahun. |
Teknik : | Guru membincangkan kertas soalan peperiksaan pertengahan tahun. |
Aktiviti : | Membuat pembetulan kertas peperiksaaan pertengahan tahun |
BBM : | Kertas peperiksaan pertengahan tahun |
Refleksi : | Semua murid membuat pembetulan kertas peperiksaan pertengahan tahun. |
Tarikh : | 14 Jun 2013 |
Hari : | Jumaat |
Waktu : | 4:10-5:10 ptg |
Tingkatan : | 2G |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 5:Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 6:Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia; 2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan; 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia; 2.Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan; 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
No comments:
Post a Comment
b