Tarikh : | 29 April 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 2C |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 5:Warisan Kesenian Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum; 2.melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum; 3.berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia; 4.menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum; 5.mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan budaya Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum; 2.melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum; 3.berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia; 4.menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum; 5.mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan Budaya Malaysia. |
Tarikh : | 29 April 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 5:Warisan Kesenian Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum; 2.melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum; 3.berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia; 4.menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum; 5.mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan budaya Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum; 2.melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum; 3.berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia; 4.menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum; 5.mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan Budaya Malaysia. |
Tarikh : | 29 April 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 3F |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 3:Hidup Bermasyarakat |
Tajuk : | Unit 5:Kepekaan Dan Tindakan Terhadap Isu Dan Masalah Alam Sekitar |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Peka terhadap isu-isu yang menjejaskan alam sekitar. 2.Mengambill tindakan yang sesuai untuk mengatasi isu dan masalah alam sekitar. 3.Menghargai alam sekitar. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Peka terhadap isu-isu yang menjejaskan alam sekitar. 2.Mengambill tindakan yang sesuai untuk mengatasi isu dan masalah alam sekitar. 3.Menghargai alam sekitar. |
Tarikh : | 30 April 2013 |
Hari : | Selasa |
Masa : | 12:50-2:00 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3D |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 2:Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan |
Nilai : | 2.2 Hormat dan Taat kepada Anggota Keluarga Memuliakan setiap anggota keluarga dengan berinteraksi dan memberi layanan secara bersopan untuk mewujudkan keluarga yang harmoni. |
Tajuk : | Unit 14 Prinsip Kekeluargaan Asas Keharmonian |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenal pasti prinsip dalam keluarga. 2.Memahami kepentingan diwujudkan prinsip kekeluargaan. 3.Menerima dan mematuhi prinsip dalam keluarga. |
Teknik : | Guru memberi penerangan, nota dan latihan |
Aktiviti : | Murid mendengar penerangan, menyalin nota dan membuat latihan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenal pasti prinsip dalam keluarga. 2.Memahami kepentingan diwujudkan prinsip kekeluargaan. 3.Menerima dan mematuhi prinsip dalam keluarga. |
Tarikh : | 30 April 2013 |
Hari : | Selasa |
Masa : | 2:00-3:10 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3A, 3B, 3C |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 2:Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan |
Nilai : | 2.3 Mengekalkan Tradisi Kekeluargaan Menerima, menghormati dan mengamalkan sesuatu kebiasaan, adat dan kepercayaan yang diwarisi secara turun-temurun dalam keluarga. |
Tajuk : | Unit 15 Amalan Adat Warisan Keluarga |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenal pasti adat dan pantang larang yang diamalkan oleh keluarga. 2.Menyatakan kepentingan pengkalan tradisi kekeluargaan. 3.Mengekalkan tradisi kekeluargaan dalam kehidupan harian. |
Teknik : | Guru memberi penerangan, nota dan latihan |
Aktiviti : | Murid mendengar penerangan, menyalin nota dan membuat latihan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenal pasti adat dan pantang larang yang diamalkan oleh keluarga. 2.Menyatakan kepentingan pengkalan tradisi kekeluargaan. 3.Mengekalkan tradisi kekeluargaan dalam kehidupan harian. |
Tarikh : | 30 April 2013 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 2J |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 1:Pencapaian Kendiri |
Tajuk : | - |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| - |
Aktiviti : | Murid-murid membuat ujian PBS |
ABM : | Kertas ujian PBS |
Refleksi : | Murid membuat ujian PBS. |
1 Mei 2013 (Rabu) Cuti hari pekerja |
Tarikh : | 2 Mei 2013 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 1:50-2:00 ptg |
Tingkatan : | 3J |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 6:Adat Resam Dan Pantang Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menyesuaikan diri dengan kepelbagaian adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menyesuaikan diri dengan kepelbagaian adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. 2.Menerima dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum. |
Tarikh : | 2 Mei 2013 |
Hari : | Khamis |
Masa : | 2:00-2:35 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3A, 3B, 3C |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 2:Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan |
Nilai : | 2.4 Tanggungjawab terhadap Keluarga Kewajipan yang harus dilaksanakan oleh setiap individu terhadap keluarga untuk melahirkan keluarga bahagia, meningkatkan imej dan menjaga maruah keluarga. |
Tajuk : | Unit 16 Maruah Keluarga Impian Bersama |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenal pasti kepentingan mengamalkan perlakuan yang baik. 2.Mengetahui tanggungjawab memelihara maruah keluarga. 3.Menjaga nama baik dan maruah diri serta keluarga. |
Teknik : | Guru memberi penerangan dan nota |
Aktiviti : | Murid mendengar penerangan dan menyalin nota |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenal pasti kepentingan mengamalkan perlakuan yang baik. 2.Mengetahui tanggungjawab memelihara maruah keluarga. 3.Menjaga nama baik dan maruah diri serta keluarga. |
Tarikh : | 2 Mei 2013 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2M |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 5:Warisan Kesenian Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum; 2.melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum; 3.berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia; 4.menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum; 5.mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan budaya Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum; 2.melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum; 3.berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia; 4.menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum; 5.mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan Budaya Malaysia. |
Tarikh : | 3 Mei 2013 |
Hari : | Jumaat |
Waktu : | 4:00-5:10 ptg |
Tingkatan : | 2G |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 5:Warisan Kesenian Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum; 2.melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum; 3.berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia; 4.menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum; 5.mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan budaya Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum; 2.melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum; 3.berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia; 4.menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum; 5.mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan Budaya Malaysia. |
No comments:
Post a Comment
b