Tarikh : | 22 April 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 2C |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 5:Warisan Kesenian Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum; 2.melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum; 3.berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia; 4.menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum; 5.mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan budaya Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum; 2.melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum; 3.berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia; 4.menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum; 5.mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan Budaya Malaysia. |
Tarikh : | 22 April 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 5:Warisan Kesenian Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum; 2.melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum; 3.berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia; 4.menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum; 5.mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan budaya Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum; 2.melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum; 3.berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia; 4.menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum; 5.mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan Budaya Malaysia. |
Tarikh : | 22 April 2013 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 3F |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 3:Hidup Bermasyarakat |
Tajuk : | Unit 4:Pemeliharaan Dan Pemuliharaan Alam Sekitar |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Memahami dan menyedari kepentingan pemeliharaan alam sekitar. 2.Menjalankan usaha-usaha untuk memelihara dan memulihara alam sekitar. 3.Menghargai dan menyayangi alam sekitar yang bersih dan selamat. |
Aktiviti : | Guru memberi nota. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Memahami dan menyedari kepentingan pemeliharaan alam sekitar. 2.Menjalankan usaha-usaha untuk memelihara dan memulihara alam sekitar. 3.Menghargai dan menyayangi alam sekitar yang bersih dan selamat. |
Tarikh : | 23 April 2013 |
Hari : | Selasa |
Masa : | 12:50-2:00 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3D |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 2:Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan |
Nilai : | 2.1 Kasih Sayang terhadap Keluarga Perasaan cinta, kasih dan sayang yang mendalam dan berkekalan terhadap keluarga. |
Tajuk : | Unit 13 Kasih dicurah asuhan ditaati |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenalpasti peranan ibu bapa dalam mengasuh dan memberikan pendidikan kepada anak-anak. 2.Menyedari kepentingan asuhan dan didikan ibu bapa. 3.Mengamalkan sikap mentaati ibu bapa. |
Teknik : | Guru memberi nota dan latihan |
Aktiviti : | Murid menyalin nota dan membuat latihan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenalpasti peranan ibu bapa dalam mengasuh dan memberikan pendidikan kepada anak-anak. 2.Menyedari kepentingan asuhan dan didikan ibu bapa. 3.Mengamalkan sikap mentaati ibu bapa. |
Tarikh : | 23 April 2013 |
Hari : | Selasa |
Masa : | 2:00-3:10 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3A, 3B, 3C |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 2:Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan |
Nilai : | 2.2 Hormat dan Taat kepada Anggota Keluarga Memuliakan setiap anggota keluarga dengan berinteraksi dan memberi layanan secara bersopan untuk mewujudkan keluarga yang harmoni. |
Tajuk : | Unit 14 Prinsip Kekeluargaan Asas Keharmonian |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenal pasti prinsip dalam keluarga. 2.Memahami kepentingan diwujudkan prinsip kekeluargaan. 3.Menerima dan mematuhi prinsip dalam keluarga. |
Teknik : | Guru memberi nota dan latihan |
Aktiviti : | Murid menyalin nota dan membuat latihan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenal pasti prinsip dalam keluarga. 2.Memahami kepentingan diwujudkan prinsip kekeluargaan. 3.Menerima dan mematuhi prinsip dalam keluarga. |
Tarikh : | 23 April 2013 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 2J |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 5:Warisan Kesenian Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum; 2.melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum; 3.berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia; 4.menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum; 5.mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan budaya Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum; 2.melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum; 3.berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia; 4.menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum; 5.mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan Budaya Malaysia. |
Tarikh : | 24 April 2013 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 3N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 3:Hidup Bermasyarakat |
Tajuk : | Unit 5:Kepekaan Dan Tindakan Terhadap Isu Dan Masalah Alam Sekitar |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Peka terhadap isu-isu yang menjejaskan alam sekitar. 2.Mengambill tindakan yang sesuai untuk mengatasi isu dan masalah alam sekitar. 3.Menghargai alam sekitar. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Peka terhadap isu-isu yang menjejaskan alam sekitar. 2.Mengambill tindakan yang sesuai untuk mengatasi isu dan masalah alam sekitar. 3.Menghargai alam sekitar. |
Tarikh : | 24 April 2013 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 3I |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 3:Hidup Bermasyarakat |
Tajuk : | Unit 5:Kepekaan Dan Tindakan Terhadap Isu Dan Masalah Alam Sekitar |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Peka terhadap isu-isu yang menjejaskan alam sekitar. 2.Mengambill tindakan yang sesuai untuk mengatasi isu dan masalah alam sekitar. 3.Menghargai alam sekitar. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Peka terhadap isu-isu yang menjejaskan alam sekitar. 2.Mengambill tindakan yang sesuai untuk mengatasi isu dan masalah alam sekitar. 3.Menghargai alam sekitar. |
Tarikh : | 25 April 2013 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 12:50-2:00 ptg |
Tingkatan : | 3J |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 3:Hidup Bermasyarakat |
Tajuk : | Unit 5:Kepekaan Dan Tindakan Terhadap Isu Dan Masalah Alam Sekitar |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Peka terhadap isu-isu yang menjejaskan alam sekitar. 2.Mengambill tindakan yang sesuai untuk mengatasi isu dan masalah alam sekitar. 3.Menghargai alam sekitar. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Peka terhadap isu-isu yang menjejaskan alam sekitar. 2.Mengambill tindakan yang sesuai untuk mengatasi isu dan masalah alam sekitar. 3.Menghargai alam sekitar. |
Tarikh : | 25 April 2013 |
Hari : | Khamis |
Masa : | 2:00-2:35 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3A, 3B, 3C |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 2:Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan |
Nilai : | 2.2 Hormat dan Taat kepada Anggota Keluarga Memuliakan setiap anggota keluarga dengan berinteraksi dan memberi layanan secara bersopan untuk mewujudkan keluarga yang harmoni. |
Tajuk : | Unit 14 Prinsip Kekeluargaan Asas Keharmonian |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenal pasti prinsip dalam keluarga. 2.Memahami kepentingan diwujudkan prinsip kekeluargaan. 3.Menerima dan mematuhi prinsip dalam keluarga. |
Teknik : | Guru memberi latihan |
Aktiviti : | Murid membuat latihan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenal pasti prinsip dalam keluarga. 2.Memahami kepentingan diwujudkan prinsip kekeluargaan. 3.Menerima dan mematuhi prinsip dalam keluarga. |
Tarikh : | 25 April 2013 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 4:35-5:45 ptg |
Tingkatan : | 2J |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 4:Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | Unit 5:Warisan Kesenian Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum; 2.melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum; 3.berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia; 4.menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum; 5.mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan budaya Malaysia. |
Aktiviti : | Guru memberi nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum; 2.melibatkan diri dalam usaha mengekalkan warisan kesenian pelbagai kaum; 3.berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia; 4.menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum; 5.mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan Budaya Malaysia. |
Tarikh : | 25 April 2013 |
Hari : | Khamis |
Masa : | 5:45-6:20 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3D |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 2:Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan |
Nilai : | 2.1 Kasih Sayang terhadap Keluarga Perasaan cinta, kasih dan sayang yang mendalam dan berkekalan terhadap keluarga. |
Tajuk : | Unit 13 Kasih dicurah asuhan ditaati |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenalpasti peranan ibu bapa dalam mengasuh dan memberikan pendidikan kepada anak-anak. 2.Menyedari kepentingan asuhan dan didikan ibu bapa. 3.Mengamalkan sikap mentaati ibu bapa. |
Teknik : | Guru memberi nota dan latihan |
Aktiviti : | Murid menyalin nota dan membuat latihan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenalpasti peranan ibu bapa dalam mengasuh dan memberikan pendidikan kepada anak-anak. 2.Menyedari kepentingan asuhan dan didikan ibu bapa. 3.Mengamalkan sikap mentaati ibu bapa. |
Tarikh : | 26 April 2013 |
Hari : | Jumaat |
Waktu : | 4:00-5:10 ptg |
Tingkatan : | 2G |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | 3.Hidup Bermasyarakat |
Tajuk : | Unit 4.Pemupukan Semangat Kekitaan |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan. 2.Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat. 3.Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan dengan kesejahteraan masyarakat. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan nota |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% pelajar dapat: 1.Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan. 2.Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan dengan kesejahteraan masyarakat. |
No comments:
Post a Comment
b