Friday, October 7, 2011

MINGGU 40 *4 Oktober -7 Oktober tingkatan 1 cuti sebab kelas diguna untuk PMR

Tarikh : 

3 Oktober 2011

Hari : 

Isnin

Masa : 

2:10-3:10 ptg

Matapelajaran :

Pendidikan Moral

Tingkatan : 

1G/1H

Bidang : pembelajaran 

Bidang pembelajaran 6:Nilai berkaitan dengan demokrasi

Nilai : 

6.1 Mematuhi Peraturan dan Undang-undang

6.2 Kebebasan Bersuara

6.3 Kebebasan Beragama

6.4 Penglibatan Diri dalam Pembangunan Negara

6.5 Sikap Keterbukaan

Tajuk : 

Unit 29 Peraturan Asas disiplin.

Unit 30 Hak Bersuara Ada sempadan.

Unit 31 Amalan Keagamaan Dalam Masyarakat Malaysia.

Unit 32 Bekerjasama menjayakan aktiviti sekolah.

Unit 33 Sikap Terbuka Membina Keyakinan diri.

Objektif / :

Hasil pembelajaran

Pada akhir unit ini pelajar dapat:

1.Mematuhi peraturan dan undang-undang di sekolah dan di rumah.

2.Mengetahui keperluan kebebasan bersuara.

3.Mengetahui amalan beribadat pelbagai agama di Malaysia.

3.Menghormati pandangan dan keputusan orang lain.

Teknik :

Membuat latihan

Aktiviti : 

Membuat latihan

BBM :

Buku teks

Refleksi : 

Lebih daripada 80% pelajar membuat latihan.


 

Tarikh : 

3 Oktober 2011

Hari : 

Isnin

Waktu : 

3:25-4:35 ptg

Tingkatan : 

2A

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema : 

5.Malaysia Negara Berdaulat 

Tajuk : 

Unit 6.Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia 

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. 

Aktiviti : 

Membuat latihan 

ABM : 

Buku teks dan buku kerja

Refleksi : 

Lebih 80% pelajar membuat latihan dan dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. 


 

Date : 

3 Oktober 2011

Day : 

Monday

Time :

5:10-6:20 pm

Class : 

1I

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

Computer hardware

1.Introduction to Computers

1.1 Evolution of the Computer 

Learning Outcomes: 

  1. State the generations of computers together with the respective

    processors used.

  2. Explain the generations of computers together with the

    respective processors used. 

Activities : 

1.Giving exercise

Reflection : 

Approximately 60% of the students do the exercise.


 


 

Tarikh : 

4 Oktober 2011

Hari : 

Selasa

Waktu : 

2:00-3:10 ptg

Tingkatan : 

2H 

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema :

6.Cabaran Masa Depan 

Tajuk : 

Unit 9.Kestabilan Dan Keberkesanan Jentera Pentadbiran Negara

Unit 10 Bekerjasama dan Bersatu Padu dalam Menghadapi Pelbagai

Cabaran

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan peranan jentera pentadbiran kerajaan.

2.Bekerjasama menyokong jentera pentadbiran Negara.

3.Menghargai jentera pentadbiran Negara.

4.Menerangkan pentingnya kerjasama antara negara serantau dan

antarabangsa.

5.Mengumpulkan maklumat mengenai kerjasama serantau dan dunia.

6.Menghadapi dan menghormati kerjasama serantau dan dunia untuk

menghadapi cabaran.

Aktiviti : 

Membuat latihan.

ABM : 

Buku kerja

Refleksi : 

Lebih 60% pelajar membuat latihan dan dapat menerangkan peranan jentera pentadbiran kerajaan.


 

Tarikh : 

5 Oktober 2011

Hari : 

Rabu

Waktu : 

12:50-2:00 ptg

Tingkatan : 

2N

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema :

6.Cabaran Masa Depan 

Tajuk : 

Unit 9.Kestabilan Dan Keberkesanan Jentera Pentadbiran Negara

Unit 10 Bekerjasama dan Bersatu Padu dalam Menghadapi Pelbagai

Cabaran

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan peranan jentera pentadbiran kerajaan.

2.Bekerjasama menyokong jentera pentadbiran Negara.

3.Menghargai jentera pentadbiran Negara.

4.Menerangkan pentingnya kerjasama antara negara serantau dan

antarabangsa.

5.Mengumpulkan maklumat mengenai kerjasama serantau dan dunia.

6.Menghadapi dan menghormati kerjasama serantau dan dunia untuk

menghadapi cabaran.

Aktiviti : 

Membuat latihan.

ABM : 

Buku kerja

Refleksi : 

Lebih 60% pelajar membuat latihan dan dapat menerangkan peranan jentera pentadbiran kerajaan.


 


 


 


 


 


 


 


 

No comments:

Post a Comment

b