Tarikh : | 3 Oktober 2011 |
Hari : | Isnin |
Masa : | 2:10-3:10 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 1G/1H |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 6:Nilai berkaitan dengan demokrasi |
Nilai : | 6.1 Mematuhi Peraturan dan Undang-undang 6.2 Kebebasan Bersuara 6.3 Kebebasan Beragama 6.4 Penglibatan Diri dalam Pembangunan Negara 6.5 Sikap Keterbukaan |
Tajuk : | Unit 29 Peraturan Asas disiplin. Unit 30 Hak Bersuara Ada sempadan. Unit 31 Amalan Keagamaan Dalam Masyarakat Malaysia. Unit 32 Bekerjasama menjayakan aktiviti sekolah. Unit 33 Sikap Terbuka Membina Keyakinan diri. |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini pelajar dapat: 1.Mematuhi peraturan dan undang-undang di sekolah dan di rumah. 2.Mengetahui keperluan kebebasan bersuara. 3.Mengetahui amalan beribadat pelbagai agama di Malaysia. 3.Menghormati pandangan dan keputusan orang lain. |
Teknik : | Membuat latihan |
Aktiviti : | Membuat latihan |
BBM : | Buku teks |
Refleksi : | Lebih daripada 80% pelajar membuat latihan. |
Tarikh : | 3 Oktober 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 5.Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 6.Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Aktiviti : | Membuat latihan |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% pelajar membuat latihan dan dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Date : | 3 Oktober 2011 |
Day : | Monday |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Class : | 1I |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.1 Evolution of the Computer |
Learning Outcomes: |
|
Activities : | 1.Giving exercise |
Reflection : | Approximately 60% of the students do the exercise. |
Tarikh : | 4 Oktober 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 2H |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 6.Cabaran Masa Depan |
Tajuk : | Unit 9.Kestabilan Dan Keberkesanan Jentera Pentadbiran Negara Unit 10 Bekerjasama dan Bersatu Padu dalam Menghadapi Pelbagai Cabaran |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan peranan jentera pentadbiran kerajaan. 2.Bekerjasama menyokong jentera pentadbiran Negara. 3.Menghargai jentera pentadbiran Negara. 4.Menerangkan pentingnya kerjasama antara negara serantau dan antarabangsa. 5.Mengumpulkan maklumat mengenai kerjasama serantau dan dunia. 6.Menghadapi dan menghormati kerjasama serantau dan dunia untuk menghadapi cabaran. |
Aktiviti : | Membuat latihan. |
ABM : | Buku kerja |
Refleksi : | Lebih 60% pelajar membuat latihan dan dapat menerangkan peranan jentera pentadbiran kerajaan. |
Tarikh : | 5 Oktober 2011 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 12:50-2:00 ptg |
Tingkatan : | 2N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 6.Cabaran Masa Depan |
Tajuk : | Unit 9.Kestabilan Dan Keberkesanan Jentera Pentadbiran Negara Unit 10 Bekerjasama dan Bersatu Padu dalam Menghadapi Pelbagai Cabaran |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan peranan jentera pentadbiran kerajaan. 2.Bekerjasama menyokong jentera pentadbiran Negara. 3.Menghargai jentera pentadbiran Negara. 4.Menerangkan pentingnya kerjasama antara negara serantau dan antarabangsa. 5.Mengumpulkan maklumat mengenai kerjasama serantau dan dunia. 6.Menghadapi dan menghormati kerjasama serantau dan dunia untuk menghadapi cabaran. |
Aktiviti : | Membuat latihan. |
ABM : | Buku kerja |
Refleksi : | Lebih 60% pelajar membuat latihan dan dapat menerangkan peranan jentera pentadbiran kerajaan. |
No comments:
Post a Comment
b