Saturday, March 5, 2011

WEEK 8

Tarikh :

28 Februari 2011 

Hari :

Isnin 

Waktu :

2:00-3:10 ptg 

Tingkatan :

2H 

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema :

5.Malaysia Negara Berdaulat 

Tajuk :

Unit 8.Peranan dan Tanggungjawab Warganegara Dalam Kerajaan

Demokrasi

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Mengenal pasti peranan dan tanggungjawab warganegara dalam

Kerajaan demokrasi.

2.Melaksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai warganegara.

3.Menghargai peranan dan tangungjawab dalam kerajaan demokrasi. 

Aktiviti :

Penerangan, soal jawab, membuat latihan. 

ABM :

Buku teks 

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Mengenal pasti peranan dan tanggungjawab warganegara dalam

Kerajaan demokrasi.

2.Melaksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai warganegara.

3.Menghargai peranan dan tangungjawab dalam kerajaan demokrasi.


 

Tarikh : 

28 Februari 2011 

Hari :

Isnin 

Waktu : 

3:25-4:00 ptg 

Tingkatan : 

1J 

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk :

Bab 5 Kegemilangan Melaka 

Objektif : 

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan.

2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka

sebagai pusat perdagangan.

3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka.

4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama

Islam dan kegiatan ilmu.

5.Memahami perluasan kuasa kerajaan Melaka. 

Kemahiran belajar :

/KBKK 

1.Menjelaskan kelebihan-kelebihan yang dimiliki oleh Melaka.

2.Menghubungkaitkan keadaan geografi dengan potensi perdagangan.

3.Membuat penilaian daripada wawasan Parameswara ke atas Melaka.

4.Memberi sebab dan akibat daripada pengenalan sistem cukai.

5.Membuat rumusan tentang kepentingan perdagangan ke atas Melaka

dan kawasan persekitaran. 

Aktiviti : 

Perbincangan, mengumpul fakta, menyusun fakta, soal jawab.

Nilai : 

Tanggungjawab, kegigihan, bersyukur, ikhlas, bangga, berdisiplin. 

ABM : 

Buku teks, peta Tanah Melayu. 

Refleksi : 

Pelajar dapat:

1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan.

2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka

sebagai pusat perdagangan.

3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka.

4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama

Islam dan kegiatan ilmu.

5.Memahami perluasan kuasa kerajaan Melaka.


 

Tarikh : 

1 Mac 2011

Hari : 

Selasa 

Waktu : 

2:00-3:10 ptg

Tingkatan : 

1C

Aktiviti :

Membersih dan menjalankan aktiviti keceriaan kelas

Refleksi :

Tiada P&P berlaku


 

Tarikh :

1 Mac 2011 

Hari :

Selasa 

Waktu :

3:25-4:35 ptg 

Tingkatan :

2A 

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

5.Malaysia Negara Berdaulat 

Tajuk :

Unit 8.Peranan dan tanggungjawab warganegara dalam kerajaan

Demokrasi

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Mengenalpasti peranan dan tanggungjawab warganegara dalam

kerajaan demokrasi.

2.Melaksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai warganegara.

3.Menghargai peranan dan tanggungjawab dalam kerajaan demokrasi. 

Aktiviti :

Penerangan, soal jawab, membuat latihan.

ABM :

Buku teks 

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Mengenalpasti peranan dan tanggungjawab warganegara dalam

kerajaan demokrasi.

2.Melaksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai warganegara.

3.Menghargai peranan dan tanggungjawab dalam kerajaan demokrasi.


 

Tarikh :

2 Mac 2011

Hari :

Rabu

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

1D

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 8 Kerajaan Negeri-negeri Melayu

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Mengumpul maklumat tentang asal usul nama, pembentukan

kerajaan, keistimewaan serta keunikan kerajaan Melayu yang tua dan

kerajaan Melayu yang baru. 

Kemahiran belajar /KBKK :

Perbincangan

Aktiviti :

Penerangan,soal jawab

Nilai :

1.Bersyukur dengan bumi kita yang bertuah.

2.Berbangga dengan hasil bumi Negara.

3.Bersifat kreatif dan sentiasa ingin mencuba tanpa berputus asa.

ABM :

Buku teks 

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Mengumpul maklumat tentang asal usul nama, pembentukan

kerajaan, keistimewaan serta keunikan kerajaan Melayu yang tua dan

kerajaan Melayu yang baru. 


 

Date : 

2 March 2011

Day :

Wednesday

Time : 

3:25-4:00 pm

Class : 

1I

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

Computer hardware

1.Introduction to Computers

1.2 Types of Computers 

Learning Outcomes: 

1.2.1 Identify the types of computers:

-Supercomputers

-Mainframe

-Mini Computers

-Work Station

1.2.2 Define different types of computers

Activities : 

1.Explain the different types of computers

Reflection : 

Students know the different types of computers.


 

Date : 

2 March 2011 

Day : 

Wednesday 

Time :

3:25-4:00 pm 

Class : 

1H

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

Computer hardware

1.Introduction to Computers

1.2 Types of Computers 

Learning Outcomes: 

1.2.1 Identify the types of computers:

-Supercomputers

-Mainframe

-Mini Computers

-Work Station

1.2.2 Define different types of computers

Activities : 

1.Explain the different types of computers

Reflection : 

Students know the different types of computers.


 

Tarikh : 

3 March 2011 

Hari : 

Khamis

Waktu : 

2:00-3:10 ptg

Tingkatan : 

1J

Matapelajaran :

Sejarah 

Tajuk : 

Bab 6 Kemerosotan Melaka 

Objektif : 

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. 

Kemahiran belajar:

/KBKK 

1.Kemahiran dalam teknologi dan ilmu pelayaran 

Aktiviti : 

Penerangan dan soal jawab 

Nilai :

Perpaduan, kesetiaan dan bekerjasama 

ABM : 

Buku teks 

Refleksi : 

Pelajar boleh menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka.


 

Tarikh : 

3 March 2011 

Hari : 

Khamis 

Waktu : 

3:25-4:00 ptg 

Tingkatan : 

1J 

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk :

Bab 6 Kemerosotan Melaka 

Objektif : 

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. 

Kemahiran belajar:

/KBKK 

1.Kemahiran dalam teknologi dan ilmu pelayaran 

Aktiviti : 

Penerangan dan soal jawab

Nilai : 

Perpaduan, kesetiaan dan bekerjasama 

ABM : 

Buku teks 

Refleksi : 

Pelajar boleh menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. 


 

Tarikh : 

4 Mac 2011

Hari : 

Khamis 

Waktu : 

3:25-4:00 ptg 

Tingkatan : 

1C

Matapelajaran : 

Sejarah 

Aktiviti :

Pelajar membuat pendaftaran kokurikulum

Refleksi :

Tiada P&P berlaku


 

Date :

2 March 2011 

Day : 

Wednesday 

Time : 

3:25-4:00 pm 

Class : 

1H 

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

Computer hardware

1.Introduction to Computers

1.2 Types of Computers 

Learning Outcomes: 

1.2.1 Identify the types of computers:

-Supercomputers

-Mainframe

-Mini Computers

-Work Station

1.2.2 Define different types of computers

Activities :

1.Explain the different types of computers

Reflection : 

Students know the different types of computers.


 

Tarikh :

3 March 2011 

Hari : 

Khamis 

Waktu : 

3:25-4:00 ptg 

Tingkatan : 

1J 

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk : 

Bab 6 Kemerosotan Melaka 

Objektif : 

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. 

Kemahiran belajar:

/KBKK 

1.Kemahiran dalam teknologi dan ilmu pelayaran 

Aktiviti : 

Penerangan dan soal jawab 

Nilai : 

Perpaduan, kesetiaan dan bekerjasama

ABM : 

Buku teks 

Refleksi : 

Pelajar boleh menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. 


 

Tarikh : 

3 March 2011 

Hari : 

Khamis 

Waktu : 

3:25-4:00 ptg

Tingkatan : 

1C 

Matapelajaran : 

Sejarah 

Aktiviti : 

Para pelajar membuat pendaftaran kokurikulum 

Refleksi :

Tiada P&P berlaku


 

Date :

3 March 2011

Day : 

Thursday

Time : 

5:10-6:20 pm

Class : 

1H 

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

Computer hardware

1.Introduction to Computers

1.2 Types of Computers 

Learning Outcomes: 

1.2.1 Identify the types of computers:

-Supercomputers

-Mainframe

-Mini Computers

-Work Station

1.2.2 Define different types of computers

Activities :

1.Explain the different types of computers

Reflection : 

Students know the different types of computers.


 

Tarikh :

4 March 2011

Hari : 

Jumaat

Waktu : 

4:00-5:10 ptg

Tingkatan : 

1D

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk : 

Bab 9 Warisan Kesultanan Melayu

Objektif : 

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Memahami sistem pemerintahan dan pentadbiran negeri-negeri

Melayu.

2.Menghuraikan Undang-undang Adat dan Undang-undang Bertulis d

dalam sistem perundangan negeri-negeri Melayu.

3.Menerangkan kegiatan ekonomi di negeri-negeri Melayu.

4.Memerihalkan kegiatan sosiobudaya masyarakat Melayu

tradisional.

Kemahiran belajar:

/KBKK 

1.Berbangga dengan kewujudan dan kemakmuran negeri-negeri

Melayu.

2.Bergangga dengan lambang dan warisan sejarah negeri-negeri

Melayu.

3.Kepelbagian warisan menjadi kebanggaan.

4.Tertib dan berperaturan.

5.Pencirian kajian gambar:Pelabuhan Riau

Aktiviti : 

1.Mengumpul fakta.

2.Menyusun dan mengumpul maklumat.

3.Perbincangan.

4.Sembangsaran.

5.Main peranan

6.Soal jawab.

7.Menyusun dan mengumpul maklumat

Nilai : 

1.Berbangga dengan warisan Negara.

2.Menghargai sistem perundangan tradisi.

3.Kegigihan

4.Usaha

5.Menghargai dan mengamalkan dan tradisi budaya bangsa.

6.Sentiasa bersatu padu dalam sesebuah masyarakat.

7.Semangat memajukan ekonomi Negara

ABM : 

Buku teks 

Refleksi : 

Pada akhir bab ini pelajar dapat:

1.Memahami sistem pemerintahan dan pentadbiran negeri-negeri

Melayu.

2.Menghuraikan Undang-undang Adat dan Undang-undang Bertulis

Dalam sistem perundangan negeri-negeri Melayu.

3.Menerangkan kegiatan ekonomi di negeri-negeri Melayu.

4.Memerihalkan kegiatan sosiobudaya masyarakat Melayu

tradisional.


 

Date :

3 March 2011

Day : 

Thursday

Time : 

5:10-6:20 pm

Class : 

1H 

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

Computer hardware

1.Introduction to Computers

1.2 Types of Computers 

Learning Outcomes: 

1.2.1 Identify the types of computers:

-Supercomputers

-Mainframe

-Mini Computers

-Work Station

1.2.2 Define different types of computers

Activities :

1.Explain the different types of computers

Reflection : 

Students know the different types of computers.


 


 


 


 


 

No comments:

Post a Comment

b