Tarikh : | 28 Februari 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 2H |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 5.Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 8.Peranan dan Tanggungjawab Warganegara Dalam Kerajaan Demokrasi |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Mengenal pasti peranan dan tanggungjawab warganegara dalam Kerajaan demokrasi. 2.Melaksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai warganegara. 3.Menghargai peranan dan tangungjawab dalam kerajaan demokrasi. |
Aktiviti : | Penerangan, soal jawab, membuat latihan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Mengenal pasti peranan dan tanggungjawab warganegara dalam Kerajaan demokrasi. 2.Melaksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai warganegara. 3.Menghargai peranan dan tangungjawab dalam kerajaan demokrasi. |
Tarikh : | 28 Februari 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:25-4:00 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 5 Kegemilangan Melaka |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan. 2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka sebagai pusat perdagangan. 3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka. 4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama Islam dan kegiatan ilmu. 5.Memahami perluasan kuasa kerajaan Melaka. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Menjelaskan kelebihan-kelebihan yang dimiliki oleh Melaka. 2.Menghubungkaitkan keadaan geografi dengan potensi perdagangan. 3.Membuat penilaian daripada wawasan Parameswara ke atas Melaka. 4.Memberi sebab dan akibat daripada pengenalan sistem cukai. 5.Membuat rumusan tentang kepentingan perdagangan ke atas Melaka dan kawasan persekitaran. |
Aktiviti : | Perbincangan, mengumpul fakta, menyusun fakta, soal jawab. |
Nilai : | Tanggungjawab, kegigihan, bersyukur, ikhlas, bangga, berdisiplin. |
ABM : | Buku teks, peta Tanah Melayu. |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan. 2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka sebagai pusat perdagangan. 3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka. 4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama Islam dan kegiatan ilmu. 5.Memahami perluasan kuasa kerajaan Melaka. |
Tarikh : | 1 Mac 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Aktiviti : | Membersih dan menjalankan aktiviti keceriaan kelas |
Refleksi : | Tiada P&P berlaku |
Tarikh : | 1 Mac 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 5.Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | Unit 8.Peranan dan tanggungjawab warganegara dalam kerajaan Demokrasi |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Mengenalpasti peranan dan tanggungjawab warganegara dalam kerajaan demokrasi. 2.Melaksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai warganegara. 3.Menghargai peranan dan tanggungjawab dalam kerajaan demokrasi. |
Aktiviti : | Penerangan, soal jawab, membuat latihan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Mengenalpasti peranan dan tanggungjawab warganegara dalam kerajaan demokrasi. 2.Melaksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai warganegara. 3.Menghargai peranan dan tanggungjawab dalam kerajaan demokrasi. |
Tarikh : | 2 Mac 2011 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1D |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 8 Kerajaan Negeri-negeri Melayu |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Mengumpul maklumat tentang asal usul nama, pembentukan kerajaan, keistimewaan serta keunikan kerajaan Melayu yang tua dan kerajaan Melayu yang baru. |
Kemahiran belajar /KBKK : | Perbincangan |
Aktiviti : | Penerangan,soal jawab |
Nilai : | 1.Bersyukur dengan bumi kita yang bertuah. 2.Berbangga dengan hasil bumi Negara. 3.Bersifat kreatif dan sentiasa ingin mencuba tanpa berputus asa. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Mengumpul maklumat tentang asal usul nama, pembentukan kerajaan, keistimewaan serta keunikan kerajaan Melayu yang tua dan kerajaan Melayu yang baru. |
Date : | 2 March 2011 |
Day : | Wednesday |
Time : | 3:25-4:00 pm |
Class : | 1I |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.2 Types of Computers |
Learning Outcomes: | 1.2.1 Identify the types of computers: -Supercomputers -Mainframe -Mini Computers -Work Station 1.2.2 Define different types of computers |
Activities : | 1.Explain the different types of computers |
Reflection : | Students know the different types of computers. |
Date : | 2 March 2011 |
Day : | Wednesday |
Time : | 3:25-4:00 pm |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.2 Types of Computers |
Learning Outcomes: | 1.2.1 Identify the types of computers: -Supercomputers -Mainframe -Mini Computers -Work Station 1.2.2 Define different types of computers |
Activities : | 1.Explain the different types of computers |
Reflection : | Students know the different types of computers. |
Tarikh : | 3 March 2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 6 Kemerosotan Melaka |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. |
Kemahiran belajar: /KBKK | 1.Kemahiran dalam teknologi dan ilmu pelayaran |
Aktiviti : | Penerangan dan soal jawab |
Nilai : | Perpaduan, kesetiaan dan bekerjasama |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar boleh menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. |
Tarikh : | 3 March 2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 3:25-4:00 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 6 Kemerosotan Melaka |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. |
Kemahiran belajar: /KBKK | 1.Kemahiran dalam teknologi dan ilmu pelayaran |
Aktiviti : | Penerangan dan soal jawab |
Nilai : | Perpaduan, kesetiaan dan bekerjasama |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar boleh menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. |
Tarikh : | 4 Mac 2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 3:25-4:00 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Aktiviti : | Pelajar membuat pendaftaran kokurikulum |
Refleksi : | Tiada P&P berlaku |
Date : | 2 March 2011 |
Day : | Wednesday |
Time : | 3:25-4:00 pm |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.2 Types of Computers |
Learning Outcomes: | 1.2.1 Identify the types of computers: -Supercomputers -Mainframe -Mini Computers -Work Station 1.2.2 Define different types of computers |
Activities : | 1.Explain the different types of computers |
Reflection : | Students know the different types of computers. |
Tarikh : | 3 March 2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 3:25-4:00 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 6 Kemerosotan Melaka |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. |
Kemahiran belajar: /KBKK | 1.Kemahiran dalam teknologi dan ilmu pelayaran |
Aktiviti : | Penerangan dan soal jawab |
Nilai : | Perpaduan, kesetiaan dan bekerjasama |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar boleh menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. |
Tarikh : | 3 March 2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 3:25-4:00 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Aktiviti : | Para pelajar membuat pendaftaran kokurikulum |
Refleksi : | Tiada P&P berlaku |
Date : | 3 March 2011 |
Day : | Thursday |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.2 Types of Computers |
Learning Outcomes: | 1.2.1 Identify the types of computers: -Supercomputers -Mainframe -Mini Computers -Work Station 1.2.2 Define different types of computers |
Activities : | 1.Explain the different types of computers |
Reflection : | Students know the different types of computers. |
Tarikh : | 4 March 2011 |
Hari : | Jumaat |
Waktu : | 4:00-5:10 ptg |
Tingkatan : | 1D |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 9 Warisan Kesultanan Melayu |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Memahami sistem pemerintahan dan pentadbiran negeri-negeri Melayu. 2.Menghuraikan Undang-undang Adat dan Undang-undang Bertulis d dalam sistem perundangan negeri-negeri Melayu. 3.Menerangkan kegiatan ekonomi di negeri-negeri Melayu. 4.Memerihalkan kegiatan sosiobudaya masyarakat Melayu tradisional. |
Kemahiran belajar: /KBKK | 1.Berbangga dengan kewujudan dan kemakmuran negeri-negeri Melayu. 2.Bergangga dengan lambang dan warisan sejarah negeri-negeri Melayu. 3.Kepelbagian warisan menjadi kebanggaan. 4.Tertib dan berperaturan. 5.Pencirian kajian gambar:Pelabuhan Riau |
Aktiviti : | 1.Mengumpul fakta. 2.Menyusun dan mengumpul maklumat. 3.Perbincangan. 4.Sembangsaran. 5.Main peranan 6.Soal jawab. 7.Menyusun dan mengumpul maklumat |
Nilai : | 1.Berbangga dengan warisan Negara. 2.Menghargai sistem perundangan tradisi. 3.Kegigihan 4.Usaha 5.Menghargai dan mengamalkan dan tradisi budaya bangsa. 6.Sentiasa bersatu padu dalam sesebuah masyarakat. 7.Semangat memajukan ekonomi Negara |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pada akhir bab ini pelajar dapat: 1.Memahami sistem pemerintahan dan pentadbiran negeri-negeri Melayu. 2.Menghuraikan Undang-undang Adat dan Undang-undang Bertulis Dalam sistem perundangan negeri-negeri Melayu. 3.Menerangkan kegiatan ekonomi di negeri-negeri Melayu. 4.Memerihalkan kegiatan sosiobudaya masyarakat Melayu tradisional. |
Date : | 3 March 2011 |
Day : | Thursday |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.2 Types of Computers |
Learning Outcomes: | 1.2.1 Identify the types of computers: -Supercomputers -Mainframe -Mini Computers -Work Station 1.2.2 Define different types of computers |
Activities : | 1.Explain the different types of computers |
Reflection : | Students know the different types of computers. |
No comments:
Post a Comment
b