Tarikh : | 21 Mac 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 2H |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 6.Cabaran Masa Depan |
Tajuk : | Unit 10.Bekerjasama Dan Bersatu padu Dalam Menghadapi Pelbagai Cabaran |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan pentingnya kerjasama antara negara serantau dan antarabangsa. 2.Mengumpulkan maklumat mengenai kerjasama serantau dan dunia. 3.Menghadapi dan menghormati kerjasama serantau dan dunia untuk menghadapi cabaran. |
Aktiviti : | Penerangan, soal jawab, membuat latihan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan pentingnya kerjasama antara negara serantau dan antarabangsa. 2.Mengumpulkan maklumat mengenai kerjasama serantau dan dunia. 3.Menghadapi dan menghormati kerjasama serantau dan dunia untuk menghadapi cabaran. |
Tarikh : | 21 Mac 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 1D |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 1 Sejarah Dan Kita |
Objektif : | 1.Memberi pengertian dan ciri-ciri sejarah. 2.Menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah. 3.Menerangkan pentafsiran sejarah. 4.Menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah. 5.Pelajar membuat latihan. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Merumus maksud sejarah. 2.Mengkelas dan mengkategorikan maklumat. 3.Mengenalpasti sumber sejarah. |
Aktiviti : | 1.Membuat latihan. |
Nilai : | 1.Berbangga dengan hasil peninggalan sejarah. 2.Cintakan negara. |
ABM : | Buku Teks |
Refleksi : | 1.Pelajar membuat latihan |
Tarikh : | 21 March 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 5:45-6:20 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 6 Kemerosotan Melaka |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. |
Kemahiran belajar: /KBKK | 1.Kemahiran dalam teknologi dan ilmu pelayaran |
Aktiviti : | Penerangan dan soal jawab |
Nilai : | Perpaduan, kesetiaan dan bekerjasama |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar boleh menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. |
Tarikh : | 22 March 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 6 Kemerosotan Melaka |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. |
Kemahiran belajar: /KBKK | 1.Kemahiran dalam teknologi dan ilmu pelayaran |
Aktiviti : | Penerangan dan soal jawab |
Nilai : | Perpaduan, kesetiaan dan bekerjasama |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar boleh menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. |
Tarikh : | 22 Mac 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 3:25-4:00 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 6.Cabaran Masa Depan |
Tajuk : | Unit 10.Bekerjasama Dan Bersatu padu Dalam Menghadapi Pelbagai Cabaran |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan pentingnya kerjasama antara negara serantau dan antarabangsa. 2.Mengumpulkan maklumat mengenai kerjasama serantau dan dunia. 3.Menghadapi dan menghormati kerjasama serantau dan dunia untuk menghadapi cabaran. |
Aktiviti : | Penerangan, soal jawab, membuat latihan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan pentingnya kerjasama antara negara serantau dan antarabangsa. 2.Mengumpulkan maklumat mengenai kerjasama serantau dan dunia. 3.Menghadapi dan menghormati kerjasama serantau dan dunia untuk menghadapi cabaran. |
Tarikh : | 22 Mac 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 1D |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 1 Sejarah Dan Kita |
Objektif : | 1.Memberi pengertian dan ciri-ciri sejarah. 2.Menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah. 3.Menerangkan pentafsiran sejarah. 4.Menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah. 5.Pelajar membuat latihan. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Merumus maksud sejarah. 2.Mengkelas dan mengkategorikan maklumat. 3.Mengenalpasti sumber sejarah. |
Aktiviti : | 1.Membuat latihan. |
Nilai : | 1.Berbangga dengan hasil peninggalan sejarah. 2.Cintakan negara. |
ABM : | Buku Teks |
Refleksi : | 1.Pelajar membuat latihan |
Tarikh : | 23 Mac 2011 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 12:50-2:00 ptg |
Tingkatan : | 2N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 3.Hidup bermasyarakat |
Tajuk : | Unit 3.Menghormati hak orang lain |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini pelajar dapat: 1.Menjelaskan kepentingan menghormati hak orang lain. 2.Menghormati hak orang lain. 3.Menghargai amalan menghormati hak orang lain. |
Aktiviti : | 1.Penerangan 2.Soal jawab 3.Membuat latihan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menjelaskan kepentingan menghormati hak orang lain. 2.Menghargai amalan menghormati hak orang lain. |
Date : | 23 Mac 2011 |
Time : | 3:25-4:35 am |
Day : | Wednesday |
Class : | 1I |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.2 Types of Computers |
Learning Outcomes: | 1.2.1 Identify the types of computers: -Supercomputers -Mainframe -Mini Computers -Work Station 1.2.2 Define different types of computers |
Activities : | 1.Explain the different types of computers |
Reflection : | Students know the different types of computers. |
Date : | 23 Mac 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Wednesday |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.2 Types of Computers |
Learning Outcomes: | 1.2.1 Identify the types of computers: -Supercomputers -Mainframe -Mini Computers -Work Station 1.2.2 Define different types of computers |
Activities : | 1.Explain the different types of computers |
Reflection : | Students know the different types of computers. |
Tarikh : | 24 Mac 2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 8:15-9:25 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 7 Johor Menegakkan Semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka. |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menceritakan usaha-usaha Sultan Mahmud Shah menegakkan semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka. 2.Menjelaskan pengasasan kerajaan Johor. 3.Memahami kegemilangan kerajaan Johor sebagai pusat perdagangan dan persuratan Melayu. 4.Menerangkan faktor kemerosotan kerajaan Johor. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Berbangga dengan kemampuan Johor mewarisi kegemilangan Melaka. 2.Berbangga dengan warisan seni. 3.Kekayaan dan kemakmuran Negara menjadi kebanggaan bersama. 4.Menghargai warisan karya agung bangsa kita. 5.Perbincangan:Faktor yang membawa kemerosotan Johor. 6.Kepentingan perpaduan untuk kestabilan negara |
Aktiviti : | Perbincangan, mengumpul fakta, menyusun fakta, soal jawab. |
Nilai : | Tanggungjawab, kegigihan, bersyukur, ikhlas, bangga, berdisiplin. |
ABM : | Buku teks, peta Tanah Melayu. |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menceritakan usaha-usaha Sultan Mahmud Shah menegakkan semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka. 2.Menjelaskan pengasasan kerajaan Johor. 3.Memahami kegemilangan kerajaan johor sebagai pusat perdagangan dan persuratan Melayu. 4.Menerangkan faktor kemerosotan kerajaan Johor. |
Date : | 24 Mac 2011 |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Day : | Thursday |
Class : | 1B |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.2 Types of Computers |
Learning Outcomes: | 1.2.1 Identify the types of computers: -Supercomputers -Mainframe -Mini Computers -Work Station 1.2.2 Define different types of computers |
Activities : | 1.Explain the different types of computers |
Reflection : | Students know the different types of computers. |
Tarikh : | 25 Mac 2011 |
Hari : | Jumaat |
Waktu : | 3:10-3:45 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Tajuk : | Bab 7 Johor Menegakkan Semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka. |
Objektif : | Pada akhir bab ini pelajar akan dapat: 1.Menceritakan usaha-usaha Sultan Mahmud Shah menegakkan semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka. 2.Menjelaskan pengasasan kerajaan Johor. 3.Memahami kegemilangan kerajaan Johor sebagai pusat perdagangan dan persuratan Melayu. 4.Menerangkan faktor kemerosotan kerajaan Johor. |
Kemahiran belajar : /KBKK | 1.Berbangga dengan kemampuan Johor mewarisi kegemilangan Melaka. 2.Berbangga dengan warisan seni. 3.Kekayaan dan kemakmuran Negara menjadi kebanggaan bersama. 4.Menghargai warisan karya agung bangsa kita. 5.Perbincangan:Faktor yang membawa kemerosotan Johor. 6.Kepentingan perpaduan untuk kestabilan negara |
Aktiviti : | Perbincangan, mengumpul fakta, menyusun fakta, soal jawab. |
Nilai : | Tanggungjawab, kegigihan, bersyukur, ikhlas, bangga, berdisiplin. |
ABM : | Buku teks, peta Tanah Melayu. |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menceritakan usaha-usaha Sultan Mahmud Shah menegakkan semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka. 2.Menjelaskan pengasasan kerajaan Johor. 3.Memahami kegemilangan kerajaan johor sebagai pusat perdagangan dan persuratan Melayu. 4.Menerangkan faktor kemerosotan kerajaan Johor. |
Date : | 25 Mac 2011 |
Time : | 4:00-5:10 pm |
Day : | Friday |
Class : | 1L |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.2 Types of Computers |
Learning Outcomes: | 1.2.1 Identify the types of computers: -Supercomputers -Mainframe -Mini Computers -Work Station 1.2.2 Define different types of computers |
Activities : | 1.Explain the different types of computers |
Reflection : | Students know the different types of computers. |
No comments:
Post a Comment
b