Friday, March 25, 2011

WEEK 10

Tarikh : 

21 Mac 2011

Hari : 

Isnin

Waktu : 

2:00-3:10 ptg

Tingkatan : 

2H

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema : 

6.Cabaran Masa Depan 

Tajuk : 

Unit 10.Bekerjasama Dan Bersatu padu Dalam Menghadapi Pelbagai

Cabaran

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan pentingnya kerjasama antara negara serantau dan

antarabangsa.

2.Mengumpulkan maklumat mengenai kerjasama serantau dan dunia.

3.Menghadapi dan menghormati kerjasama serantau dan dunia untuk

menghadapi cabaran. 

Aktiviti : 

Penerangan, soal jawab, membuat latihan. 

ABM : 

Buku teks 

Refleksi : 

Pelajar dapat:

1.Menerangkan pentingnya kerjasama antara negara serantau dan

antarabangsa.

2.Mengumpulkan maklumat mengenai kerjasama serantau dan dunia.

3.Menghadapi dan menghormati kerjasama serantau dan dunia untuk

menghadapi cabaran.


 

Tarikh : 

21 Mac 2011

Hari : 

Isnin 

Waktu : 

3:25-4:35 ptg 

Tingkatan : 

1D 

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk :

Bab 1 Sejarah Dan Kita

Objektif :

1.Memberi pengertian dan ciri-ciri sejarah.

2.Menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah.

3.Menerangkan pentafsiran sejarah.

4.Menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah.

5.Pelajar membuat latihan.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Merumus maksud sejarah.

2.Mengkelas dan mengkategorikan maklumat.

3.Mengenalpasti sumber sejarah.

Aktiviti :

1.Membuat latihan.

Nilai :

1.Berbangga dengan hasil peninggalan sejarah.

2.Cintakan negara.

ABM :

Buku Teks

Refleksi :

1.Pelajar membuat latihan


 

Tarikh : 

21 March 2011 

Hari : 

Isnin 

Waktu : 

5:45-6:20 ptg 

Tingkatan : 

1C 

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk : 

Bab 6 Kemerosotan Melaka 

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. 

Kemahiran belajar:

/KBKK 

1.Kemahiran dalam teknologi dan ilmu pelayaran 

Aktiviti : 

Penerangan dan soal jawab 

Nilai :

Perpaduan, kesetiaan dan bekerjasama 

ABM : 

Buku teks 

Refleksi : 

Pelajar boleh menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. 


 

Tarikh : 

22 March 2011 

Hari :

Selasa 

Waktu : 

2:00-3:10 ptg 

Tingkatan : 

1C 

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk : 

Bab 6 Kemerosotan Melaka 

Objektif : 

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka.

Kemahiran belajar:

/KBKK 

1.Kemahiran dalam teknologi dan ilmu pelayaran 

Aktiviti : 

Penerangan dan soal jawab 

Nilai : 

Perpaduan, kesetiaan dan bekerjasama 

ABM : 

Buku teks

Refleksi : 

Pelajar boleh menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka. 


 

Tarikh : 

22 Mac 2011 

Hari : 

Selasa 

Waktu : 

3:25-4:00 ptg 

Tingkatan :

2A

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema : 

6.Cabaran Masa Depan 

Tajuk : 

Unit 10.Bekerjasama Dan Bersatu padu Dalam Menghadapi Pelbagai

Cabaran 

Hasil pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan pentingnya kerjasama antara negara serantau dan

antarabangsa.

2.Mengumpulkan maklumat mengenai kerjasama serantau dan dunia.

3.Menghadapi dan menghormati kerjasama serantau dan dunia untuk

menghadapi cabaran. 

Aktiviti : 

Penerangan, soal jawab, membuat latihan. 

ABM : 

Buku teks 

Refleksi : 

Pelajar dapat:

1.Menerangkan pentingnya kerjasama antara negara serantau dan

antarabangsa.

2.Mengumpulkan maklumat mengenai kerjasama serantau dan dunia.

3.Menghadapi dan menghormati kerjasama serantau dan dunia untuk

menghadapi cabaran. 


 

Tarikh : 

22 Mac 2011 

Hari : 

Selasa 

Waktu :

5:10-6:20 ptg 

Tingkatan : 

1D 

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk :

Bab 1 Sejarah Dan Kita

Objektif :

1.Memberi pengertian dan ciri-ciri sejarah.

2.Menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah.

3.Menerangkan pentafsiran sejarah.

4.Menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah.

5.Pelajar membuat latihan.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Merumus maksud sejarah.

2.Mengkelas dan mengkategorikan maklumat.

3.Mengenalpasti sumber sejarah.

Aktiviti :

1.Membuat latihan.

Nilai :

1.Berbangga dengan hasil peninggalan sejarah.

2.Cintakan negara.

ABM :

Buku Teks

Refleksi :

1.Pelajar membuat latihan


 

Tarikh : 

23 Mac 2011 

Hari : 

Rabu 

Waktu : 

12:50-2:00 ptg 

Tingkatan : 

2N 

Matapelajaran : 

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan 

Tema : 

3.Hidup bermasyarakat

Tajuk : 

Unit 3.Menghormati hak orang lain 

Hasil pembelajaran :

/Objektif 

Pada akhir unit ini pelajar dapat:

1.Menjelaskan kepentingan menghormati hak orang lain.

2.Menghormati hak orang lain.

3.Menghargai amalan menghormati hak orang lain.

Aktiviti : 

1.Penerangan

2.Soal jawab

3.Membuat latihan. 

ABM : 

Buku teks 

Refleksi : 

Pelajar dapat:

1.Menjelaskan kepentingan menghormati hak orang lain.

2.Menghargai amalan menghormati hak orang lain.


 

Date : 

23 Mac 2011 

Time : 

3:25-4:35 am 

Day :

Wednesday

Class : 

1I 

Subject : 

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

Computer hardware

1.Introduction to Computers

1.2 Types of Computers 

Learning Outcomes: 

1.2.1 Identify the types of computers:

-Supercomputers

-Mainframe

-Mini Computers

-Work Station

1.2.2 Define different types of computers

Activities : 

1.Explain the different types of computers

Reflection : 

Students know the different types of computers. 


 

Date : 

23 Mac 2011 

Time : 

5:10-6:20 pm

Day :

Wednesday

Class : 

1H 

Subject :

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

Computer hardware

1.Introduction to Computers

1.2 Types of Computers 

Learning Outcomes: 

1.2.1 Identify the types of computers:

-Supercomputers

-Mainframe

-Mini Computers

-Work Station

1.2.2 Define different types of computers

Activities : 

1.Explain the different types of computers 

Reflection : 

Students know the different types of computers. 


 

Tarikh : 

24 Mac 2011

Hari : 

Khamis 

Waktu : 

8:15-9:25 ptg

Tingkatan :

1J 

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk : 

Bab 7 Johor Menegakkan Semula Kewibawaan Kesultanan Melayu

Melaka. 

Objektif : 

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menceritakan usaha-usaha Sultan Mahmud Shah menegakkan semula

Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka.

2.Menjelaskan pengasasan kerajaan Johor.

3.Memahami kegemilangan kerajaan Johor sebagai pusat perdagangan

dan persuratan Melayu.

4.Menerangkan faktor kemerosotan kerajaan Johor.

Kemahiran belajar :

/KBKK 

1.Berbangga dengan kemampuan Johor mewarisi kegemilangan Melaka.

2.Berbangga dengan warisan seni.

3.Kekayaan dan kemakmuran Negara menjadi kebanggaan bersama.

4.Menghargai warisan karya agung bangsa kita.

5.Perbincangan:Faktor yang membawa kemerosotan Johor.

6.Kepentingan perpaduan untuk kestabilan negara 

Aktiviti : 

Perbincangan, mengumpul fakta, menyusun fakta, soal jawab. 

Nilai : 

Tanggungjawab, kegigihan, bersyukur, ikhlas, bangga, berdisiplin.

ABM : 

Buku teks, peta Tanah Melayu. 

Refleksi : 

Pelajar dapat:

1.Menceritakan usaha-usaha Sultan Mahmud Shah menegakkan semula

Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka.

2.Menjelaskan pengasasan kerajaan Johor.

3.Memahami kegemilangan kerajaan johor sebagai pusat perdagangan

dan persuratan Melayu.

4.Menerangkan faktor kemerosotan kerajaan Johor. 


 

Date : 

24 Mac 2011

Time : 

5:10-6:20 pm

Day :

Thursday

Class : 

1B

Subject :

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

Computer hardware

1.Introduction to Computers

1.2 Types of Computers 

Learning Outcomes: 

1.2.1 Identify the types of computers:

-Supercomputers

-Mainframe

-Mini Computers

-Work Station

1.2.2 Define different types of computers

Activities : 

1.Explain the different types of computers 

Reflection : 

Students know the different types of computers. 


 

Tarikh : 

25 Mac 2011

Hari : 

Jumaat

Waktu : 

3:10-3:45 ptg

Tingkatan :

1J 

Matapelajaran : 

Sejarah 

Tajuk : 

Bab 7 Johor Menegakkan Semula Kewibawaan Kesultanan Melayu

Melaka. 

Objektif : 

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menceritakan usaha-usaha Sultan Mahmud Shah menegakkan semula

Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka.

2.Menjelaskan pengasasan kerajaan Johor.

3.Memahami kegemilangan kerajaan Johor sebagai pusat perdagangan

dan persuratan Melayu.

4.Menerangkan faktor kemerosotan kerajaan Johor.

Kemahiran belajar :

/KBKK 

1.Berbangga dengan kemampuan Johor mewarisi kegemilangan

Melaka.

2.Berbangga dengan warisan seni.

3.Kekayaan dan kemakmuran Negara menjadi kebanggaan bersama.

4.Menghargai warisan karya agung bangsa kita.

5.Perbincangan:Faktor yang membawa kemerosotan Johor.

6.Kepentingan perpaduan untuk kestabilan negara 

Aktiviti : 

Perbincangan, mengumpul fakta, menyusun fakta, soal jawab. 

Nilai : 

Tanggungjawab, kegigihan, bersyukur, ikhlas, bangga, berdisiplin.

ABM : 

Buku teks, peta Tanah Melayu. 

Refleksi : 

Pelajar dapat:

1.Menceritakan usaha-usaha Sultan Mahmud Shah menegakkan semula

Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka.

2.Menjelaskan pengasasan kerajaan Johor.

3.Memahami kegemilangan kerajaan johor sebagai pusat perdagangan

dan persuratan Melayu.

4.Menerangkan faktor kemerosotan kerajaan Johor. 


 

Date : 

25 Mac 2011

Time : 

4:00-5:10 pm

Day :

Friday

Class : 

1L

Subject :

ICTL 

Learning Area :

/Learning objective 

Computer hardware

1.Introduction to Computers

1.2 Types of Computers 

Learning Outcomes: 

1.2.1 Identify the types of computers:

-Supercomputers

-Mainframe

-Mini Computers

-Work Station

1.2.2 Define different types of computers

Activities : 

1.Explain the different types of computers 

Reflection : 

Students know the different types of computers. 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

No comments:

Post a Comment

b