Tarikh : | 7 Februari 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 2H |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 4.Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | 5.Warisan Kesenian Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum. 2.Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan kesenian pelbagai kaum. 3.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia. 4.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum. 5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan budaya Malaysia. |
Aktiviti : | Penerangan, soal jawab, membuat latihan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum. 2.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia. 3.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum. 5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan Budaya Malaysia. |
Tarikh : | 7 Februari 2011 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:25-4:00 ptg |
Tingkatan : | 1J |
Matapelajaran : | Sejarah |
Objektif : | Pelajar boleh: 1.Memahami cara membuat kerja kursus. |
Kemahiran belajar: /KBKK | 1.Mengenalpasti sumber sejarah. |
Aktiviti : | 1.Mempelajari cara membuat kerja kursus. |
Nilai : | 1.Berbangga dengan asal-usul sendiri. |
ABM : | Contoh kerja kursus |
Refleksi : | Pelajar memahami cara membuat kerja kursus. |
Tarikh : | 8 Februari 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Objektif : | Pelajar boleh: 1.Memahami cara membuat kerja kursus. |
Kemahiran belajar: /KBKK | 1.Mengenalpasti sumber sejarah. |
Aktiviti : | 1.Mempelajari cara membuat kerja kursus. |
Nilai : | 1.Berbangga dengan asal-usul sendiri. |
ABM : | Contoh kerja kursus |
Refleksi : | Pelajar memahami cara membuat kerja kursus. |
Tarikh : | 8 Februari 2011 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 4.Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk : | 5.Warisan Kesenian Pelbagai Kaum |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum. 2.Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan kesenian pelbagai kaum. 3.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia. 4.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum. 5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan budaya Malaysia. |
Aktiviti : | Penerangan, soal jawab, membuat latihan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum. 2.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia. 3.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum. 5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan Budaya Malaysia. |
Tarikh : | 9 Februari 2011 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1D |
Matapelajaran : | Sejarah |
Objektif : | Pelajar boleh: 1.Memahami cara membuat kerja kursus. |
Kemahiran belajar: /KBKK | 1.Mengenalpasti sumber sejarah. |
Aktiviti : | 1.Mempelajari cara membuat kerja kursus. |
Nilai : | 1.Berbangga dengan asal-usul sendiri. |
ABM : | Contoh kerja kursus |
Refleksi : | Pelajar memahami cara membuat kerja kursus. |
Date : | 9 February 2011 |
Day : | Wednesday |
Time : | 3:25-4:35 pm |
Class : | 1I |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.1 Evolution of the Computer |
Learning Outcomes: |
|
Activities : | 1.Explaining the evolution of the computer from the vacuum tube to the fifth generation and showing the respective processors used. |
Reflection : | Students know the different generations of computers. |
Date : | 9 February 2011 |
Day : | Wednesday |
Time : | 2:00-3:10 pm |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.1 Evolution of the Computer |
Learning Outcomes: |
|
Activities : | 1.Explaining the evolution of the computer from the vacuum tube to the fifth generation and showing the respective processors used. |
Reflection : | Students know the different generations of computers. |
Tarikh : | 10 Februari 2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1D |
Matapelajaran : | Sejarah |
Objektif : | Pelajar boleh: 1.Memahami cara membuat kerja kursus. |
Kemahiran belajar: /KBKK | 1.Mengenalpasti sumber sejarah. |
Aktiviti : | 1.Mempelajari cara membuat kerja kursus. |
Nilai : | 1.Berbangga dengan asal-usul sendiri. |
ABM : | Contoh kerja kursus |
Refleksi : | Pelajar memahami cara membuat kerja kursus. |
Tarikh : | 10 Februari 2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1D |
Matapelajaran : | Sejarah |
Objektif : | Pelajar boleh: 1.Memahami cara membuat kerja kursus. |
Kemahiran belajar: /KBKK | 1.Mengenalpasti sumber sejarah. |
Aktiviti : | 1.Mempelajari cara membuat kerja kursus. |
Nilai : | 1.Berbangga dengan asal-usul sendiri. |
ABM : | Contoh kerja kursus |
Refleksi : | Pelajar memahami cara membuat kerja kursus. |
Tarikh : | 10 Februari 2011 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Objektif : | Pelajar boleh: 1.Memahami cara membuat kerja kursus. |
Kemahiran belajar: /KBKK | 1.Mengenalpasti sumber sejarah. |
Aktiviti : | 1.Mempelajari cara membuat kerja kursus. |
Nilai : | 1.Berbangga dengan asal-usul sendiri. |
ABM : | Contoh kerja kursus |
Refleksi : | Pelajar memahami cara membuat kerja kursus. |
Date : | 10 February 2011 |
Day : | Thursday |
Class : | 1B |
Time : | 5.10-6:20 pm |
Subject : | ICTL |
Activities : | Students do some reading and doing exercises |
Reflection : | Students do some reading and doing exercises |
Tarikh : | 11 Februari 2011 |
Hari : | Jumaat |
Waktu : | 4:00-5:10 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Objektif : | Pelajar boleh: 1.Memahami cara membuat kerja kursus. |
Kemahiran belajar: /KBKK | 1.Mengenalpasti sumber sejarah. |
Aktiviti : | 1.Mempelajari cara membuat kerja kursus. |
Nilai : | 1.Berbangga dengan asal-usul sendiri. |
ABM : | Contoh kerja kursus |
Refleksi : | Pelajar memahami cara membuat kerja kursus. |
Date : | 11 February 2011 |
Day : | Friday |
Time : | 5:10-6:20 pm |
Class : | 1H |
Subject : | ICTL |
Learning Area : /Learning objective | Computer hardware 1.Introduction to Computers 1.1 Evolution of the Computer |
Learning Outcomes: |
|
Activities : | 1.Explaining the evolution of the computer from the vacuum tube to the fifth generation and showing the respective processors used. |
Reflection : | Students know the different generations of computers. |
Tarikh : | 12 Februari 2011 |
Hari : | Sabtu |
Waktu : | 1:15-2:15 ptg |
Tingkatan : | 1C |
Matapelajaran : | Sejarah |
Objektif : | Pelajar boleh: 1.Memahami cara membuat kerja kursus. |
Kemahiran belajar: /KBKK | 1.Mengenalpasti sumber sejarah. |
Aktiviti : | 1.Mempelajari cara membuat kerja kursus. |
Nilai : | 1.Berbangga dengan asal-usul sendiri. |
ABM : | Contoh kerja kursus |
Refleksi : | Pelajar memahami cara membuat kerja kursus. |
Tarikh : | 12 Februari 2011 |
Hari : | Sabtu |
Waktu : | 2:30-3:30 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 5.Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk : | 6.Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia |
Hasil pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, pelajar dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
Aktiviti : | Penerangan, soal jawab, membuat latihan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Pelajar dapat: 1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia. 2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan. 3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia. |
No comments:
Post a Comment
b