Friday, February 11, 2011

Week 5

Tarikh :

7 Februari 2011

Hari :

Isnin

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

2H

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

4.Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia

Tajuk :

5.Warisan Kesenian Pelbagai Kaum

Hasil pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum.

2.Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan kesenian pelbagai kaum.

3.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia.

4.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum.

5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan

budaya Malaysia.

Aktiviti :

Penerangan, soal jawab, membuat latihan.

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum.

2.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia.

3.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum.

5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan

Budaya Malaysia.


 

Tarikh :

7 Februari 2011

Hari :

Isnin

Waktu :

3:25-4:00 ptg

Tingkatan :

1J

Matapelajaran :

Sejarah

Objektif :

Pelajar boleh:

1.Memahami cara membuat kerja kursus.

Kemahiran belajar:

/KBKK

1.Mengenalpasti sumber sejarah.

Aktiviti :

1.Mempelajari cara membuat kerja kursus.

Nilai :

1.Berbangga dengan asal-usul sendiri.

ABM :

Contoh kerja kursus

Refleksi :

Pelajar memahami cara membuat kerja kursus.


 

Tarikh :

8 Februari 2011

Hari :

Selasa

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

1C

Matapelajaran :

Sejarah

Objektif :

Pelajar boleh:

1.Memahami cara membuat kerja kursus.

Kemahiran belajar:

/KBKK

1.Mengenalpasti sumber sejarah.

Aktiviti :

1.Mempelajari cara membuat kerja kursus.

Nilai :

1.Berbangga dengan asal-usul sendiri.

ABM :

Contoh kerja kursus

Refleksi :

Pelajar memahami cara membuat kerja kursus.


 

Tarikh :

8 Februari 2011

Hari :

Selasa

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

2A

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

4.Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia

Tajuk :

5.Warisan Kesenian Pelbagai Kaum

Hasil pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum.

2.Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan kesenian pelbagai kaum.

3.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia.

4.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum.

5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan

budaya Malaysia.

Aktiviti :

Penerangan, soal jawab, membuat latihan.

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menerangkan jenis-jenis warisan kesenian pelbagai kaum.

2.Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia.

3.Menerima dan menghormati warisan kesenian pelbagai kaum.

5.Mengapresiasi sumbangan pelbagai kesenian dalam pembentukan

Budaya Malaysia.


 

Tarikh :

9 Februari 2011

Hari :

Rabu

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

1D

Matapelajaran :

Sejarah

Objektif :

Pelajar boleh:

1.Memahami cara membuat kerja kursus.

Kemahiran belajar:

/KBKK

1.Mengenalpasti sumber sejarah.

Aktiviti :

1.Mempelajari cara membuat kerja kursus.

Nilai :

1.Berbangga dengan asal-usul sendiri.

ABM :

Contoh kerja kursus

Refleksi :

Pelajar memahami cara membuat kerja kursus.


 

Date :

9 February 2011

Day :

Wednesday

Time :

3:25-4:35 pm

Class :

1I

Subject :

ICTL

Learning Area :

/Learning objective

Computer hardware

1.Introduction to Computers

1.1 Evolution of the Computer

Learning Outcomes:

  1. State the generations of computers together with the respective

    processors used.

  2. Explain the generations of computers together with the

    respective processors used.

Activities :

1.Explaining the evolution of the computer from the vacuum tube to the

fifth generation and showing the respective processors used.

Reflection :

Students know the different generations of computers.


 

Date :

9 February 2011

Day :

Wednesday

Time :

2:00-3:10 pm

Class :

1H

Subject :

ICTL

Learning Area :

/Learning objective

Computer hardware

1.Introduction to Computers

1.1 Evolution of the Computer

Learning Outcomes:

  1. State the generations of computers together with the respective

    processors used.

  2. Explain the generations of computers together with the

    respective processors used.

Activities :

1.Explaining the evolution of the computer from the vacuum tube to the

fifth generation and showing the respective processors used.

Reflection :

Students know the different generations of computers.


 

Tarikh :

10 Februari 2011

Hari :

Khamis

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

1D

Matapelajaran :

Sejarah

Objektif :

Pelajar boleh:

1.Memahami cara membuat kerja kursus.

Kemahiran belajar:

/KBKK

1.Mengenalpasti sumber sejarah.

Aktiviti :

1.Mempelajari cara membuat kerja kursus.

Nilai :

1.Berbangga dengan asal-usul sendiri.

ABM :

Contoh kerja kursus

Refleksi :

Pelajar memahami cara membuat kerja kursus.


 

Tarikh :

10 Februari 2011

Hari :

Khamis

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

1D

Matapelajaran :

Sejarah

Objektif :

Pelajar boleh:

1.Memahami cara membuat kerja kursus.

Kemahiran belajar:

/KBKK

1.Mengenalpasti sumber sejarah.

Aktiviti :

1.Mempelajari cara membuat kerja kursus.

Nilai :

1.Berbangga dengan asal-usul sendiri.

ABM :

Contoh kerja kursus

Refleksi :

Pelajar memahami cara membuat kerja kursus.


 

Tarikh :

10 Februari 2011

Hari :

Khamis

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

1C

Matapelajaran :

Sejarah

Objektif :

Pelajar boleh:

1.Memahami cara membuat kerja kursus.

Kemahiran belajar:

/KBKK

1.Mengenalpasti sumber sejarah.

Aktiviti :

1.Mempelajari cara membuat kerja kursus.

Nilai :

1.Berbangga dengan asal-usul sendiri.

ABM :

Contoh kerja kursus

Refleksi :

Pelajar memahami cara membuat kerja kursus.


 

Date :

10 February 2011

Day :

Thursday

Class :

1B

Time :

5.10-6:20 pm

Subject :

ICTL

Activities :

Students do some reading and doing exercises

Reflection :

Students do some reading and doing exercises


 

Tarikh :

11 Februari 2011

Hari :

Jumaat

Waktu :

4:00-5:10 ptg

Tingkatan :

1C

Matapelajaran :

Sejarah

Objektif :

Pelajar boleh:

1.Memahami cara membuat kerja kursus.

Kemahiran belajar:

/KBKK

1.Mengenalpasti sumber sejarah.

Aktiviti :

1.Mempelajari cara membuat kerja kursus.

Nilai :

1.Berbangga dengan asal-usul sendiri.

ABM :

Contoh kerja kursus

Refleksi :

Pelajar memahami cara membuat kerja kursus.


 

Date :

11 February 2011

Day :

Friday

Time :

5:10-6:20 pm

Class :

1H

Subject :

ICTL

Learning Area :

/Learning objective

Computer hardware

1.Introduction to Computers

1.1 Evolution of the Computer

Learning Outcomes:

  1. State the generations of computers together with the respective

    processors used.

  2. Explain the generations of computers together with the

    respective processors used.

Activities :

1.Explaining the evolution of the computer from the vacuum tube to the

fifth generation and showing the respective processors used.

Reflection :

Students know the different generations of computers.


 

Tarikh :

12 Februari 2011

Hari :

Sabtu

Waktu :

1:15-2:15 ptg

Tingkatan :

1C

Matapelajaran :

Sejarah

Objektif :

Pelajar boleh:

1.Memahami cara membuat kerja kursus.

Kemahiran belajar:

/KBKK

1.Mengenalpasti sumber sejarah.

Aktiviti :

1.Mempelajari cara membuat kerja kursus.

Nilai :

1.Berbangga dengan asal-usul sendiri.

ABM :

Contoh kerja kursus

Refleksi :

Pelajar memahami cara membuat kerja kursus.


 

Tarikh :

12 Februari 2011

Hari :

Sabtu

Waktu :

2:30-3:30 ptg

Tingkatan :

2A

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

5.Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk :

6.Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia

Hasil pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia.

Aktiviti :

Penerangan, soal jawab, membuat latihan.

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menerangkan sistem demokrasi di Malaysia.

2. Menghayati pentingnya amalan demokrasi dikekalkan.

3.Menghargai dan menghormati amalan demokrasi di Malaysia.


 


 


 


 


 

No comments:

Post a Comment

b