Monday, February 7, 2011

WEEK 1


 

Tarikh :

3 Januari 2011

Hari :

Isnin

Waktu :

3:25-4:00 ptg

Tingkatan :

1J

Matapelajaran:

Sejarah

Aktiviti :

Orientasi pelajar tingkatan 1di dewan Sri Sadong

Refleksi :

Tiada P&P berlaku dalam kelas


 

Tarikh :

3 Januari 2011

Hari :

Isnin

Waktu :

5:45-6:20 ptg

Tingkatan :

1C

Matapelajaran:

Sejarah

Aktiviti :

Orientasi pelajar tingkatan 1di dewan Sri Sadong

Refleksi :

Tiada P&P berlaku dalam kelas


 

Tarikh :

11 Januari 2011

Hari :

Selasa

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

2H

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

1.Pencapaian Kendiri

Tajuk :

Unit 1.Kecemerlangan Diri

Hasil Pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menghuraikan ciri-ciri kecemerlangan diri.

2.Mengamalkan budaya ilmu untuk kemajuan diri.

3.Membuat refleksi untuk kejayaan diri.

Aktiviti :

Penerangan, soal jawab, membuat latihan.

ABM :

Buku Teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menyatakan ciri-ciri kecemerlangan diri.

2.Membuat latihan yang diberikan.


 

Tarikh :

4 Januari 2011

Hari :

Selasa

Waktu :

3:25-4:35 ptg

Tingkatan :

1D

Matapelajaran:

Sejarah

Aktiviti :

Orientasi pelajar tingkatan 1di dewan Sri Sadong

Refleksi :

Tiada P&P berlaku dalam kelas


 

Tarikh :

4 Januari 2011

Hari :

Selasa

Waktu :

5:10-6:20 ptg

Tingkatan :

1L

Matapelajaran:

Sejarah

Aktiviti :

Orientasi pelajar tingkatan 1di dewan Sri Sadong

Refleksi :

Tiada P&P berlaku dalam kelas


 

Tarikh :

5 Januari 2011

Hari :

Rabu

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

2A

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

1.Pencapaian Kendiri

Tajuk :

Unit 1.Kecemerlangan Diri

Hasil Pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menghuraikan ciri-ciri kecemerlangan diri.

2.Mengamalkan budaya ilmu untuk kemajuan diri.

3.Membuat refleksi untuk kejayaan diri.

Aktiviti :

Penerangan, soal jawab, membuat latihan.

ABM :

Buku Teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menyatakan ciri-ciri kecemerlangan diri.

2.Membuat latihan yang diberikan.


 

Tarikh :

5 Januari 2011

Hari :

Rabu

Waktu :

3:25-5:45 ptg

Tingkatan :

1C

Aktiviti :

Pelajar meminjam buku teks

Refleksi :

P&P tidak berjalan


 

Tarikh :

5 Januari 2011

Hari :

Rabu

Waktu :

5:10-6:20 ptg

Tingkatan :

1B

Aktiviti :

Menguruskan peminjaman buku teks di kelas 1C

Refleksi :

P&P tidak berjalan


 

Date :

6 January 2011

Day :

Thursday

Class :

1I

Time :

3:25-4:00 pm

Subject :

ICTL

Activities :

Students do some reading and doing exercises

Reflection :

Students do some reading and doing exercises


 

Tarikh :

6 January 2011

Hari :

Khamis

Waktu :

4:35-5:45 ptg

Tingkatan :

1D

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 1 Sejarah Dan Kita

Objektif :

1.Memberi pengertian dan ciri-ciri sejarah.

2.Menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah.

3.Menerangkan pentafsiran sejarah.

4.Menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Merumus maksud sejarah.

2.Mengkelas dan mengkategorikan maklumat.

3.Mengenalpasti sumber sejarah.

Aktiviti :

1.Menjana idea.

2.Soal jawab.

3.Membuat latihan.

Nilai :

1.Berbangga dengan hasil peninggalan sejarah.

2.Cintakan negara.

ABM :

Buku Teks

Refleksi :

1.Pelajar memahami pengertian dan ciri-ciri sejarah.

2.Pelajar boleh menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian

sejarah.

3.Pelajar boleh menerangkan pentafsiran sejarah.

4.Pelajar boleh menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah.


 


 

Date :

7 January 2011

Day :

Friday

Class :

1H

Time :

4:00-5:10 pm

Subject :

ICTL

Activities :

Students do some reading and doing exercises

Reflection :

Students do some reading and doing exercises


 


 

Tarikh :

7 Januari 2011

Hari :

Jumaat

Waktu :

5:10-6:20 ptg

Tingkatan :

1J

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 1 Sejarah Dan Kita

Objektif :

1.Memberi pengertian dan ciri-ciri sejarah.

2.Menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah.

3.Menerangkan pentafsiran sejarah.

4.Menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Merumus maksud sejarah.

2.Mengkelas dan mengkategorikan maklumat.

3.Mengenalpasti sumber sejarah.

Aktiviti :

1.Menjana idea.

2.Soal jawab.

3.Membuat latihan.

Nilai :

1.Berbangga dengan hasil peninggalan sejarah.

2.Cintakan negara.

ABM :

Buku Teks

Refleksi :

1.Pelajar memahami pengertian dan ciri-ciri sejarah.

2.Pelajar boleh menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian

sejarah.

3.Pelajar boleh menerangkan pentafsiran sejarah.

4.Pelajar boleh menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah.


 

WEEK 2


 

Tarikh :

10 Januari 2011

Hari :

Isnin

Waktu :

3:25-4:00 ptg

Tingkatan :

1J

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 2 Zaman Prasejarah di Malaysia

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menyatakan perkembangan Zaman Prasejarah di Malaysia iaitu Zaman

Paleolitik, Zaman Neolitik dan Zaman Logam.

2.Membanding tahap perkembangan Zaman Prasejarah.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Mengecam pola perkembangan manusia.

2.Membanding dan membezakan alat-alat yang digunakan pada zaman



awal.

3.Merumuskan keadaan hidup masyarakat zaman awal.

Aktiviti :

1.Menjana idea.

2.Soal jawab.

3.Membuat latihan

Nilai :

Perubahan membawa kemajuan dalam hidup manusia.

ABM :

Buku Teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menyatakan perkembangan Zaman Prasejarah di Malaysia

iaitu zaman Paleolitik, Zaman Neolitik dan Zaman Logam.

2.Membanding tahap perkembangan Zaman Prasejarah di Malaysia.


 

Tarikh :

10 Januari 2011

Hari :

Isnin

Waktu :

5:45-6:20 ptg

Tingkatan :

1C

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 1 Sejarah Dan Kita

Objektif :

1.Memberi pengertian dan ciri-ciri sejarah.

2.Menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian sejarah.

3.Menerangkan pentafsiran sejarah.

4.Menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Merumus maksud sejarah.

2.Mengkelas dan mengkategorikan maklumat.

3.Mengenalpasti sumber sejarah.

Aktiviti :

1.Menjana idea.

2.Soal jawab.

3.Membuat latihan

Nilai :

1.Berbangga dengan hasil peninggalan sejarah.

2.Cintakan negara.

ABM :

Buku Teks

Refleksi :

1.Pelajar memahami pengertian dan ciri-ciri sejarah.

2.Pelajar boleh menyatakan sumber-sumber dan kaedah pengkajian

sejarah.

3.Pelajar boleh menerangkan pentafsiran sejarah.

4.Pelajar boleh menyenaraikan tujuan dan faedah mempelajari sejarah.


 

Tarikh :

11 Januari 2011

Hari :

Selasa

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

2H

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

2.Hubungan Kekeluargaan

Tajuk :

Unit 2.Perpaduan dalam keluarga

Hasil Pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga.

2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

3.Menghargai perpaduan dalam keluarga.

Aktiviti :

Penerangan, soal jawab, membuat latihan.

ABM :

Buku Teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga.

2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

3.Menghargai perpaduan dalam keluarga.


 

Tarikh :

11 Januari 2011

Hari :

Selasa

Waktu :

3:25-4:35 ptg

Tingkatan :

1D

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 2 Zaman Prasejarah di Malaysia

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menyatakan perkembangan Zaman Prasejarah di Malaysia iaitu Zaman

Paleolitik, Zaman Neolitik dan Zaman Logam.

2.Membanding tahap perkembangan Zaman Prasejarah.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Mengecam pola perkembangan manusia.

2.Membanding dan membezakan alat-alat yang digunakan pada zaman



awal.

3.Merumuskan keadaan hidup masyarakat zaman awal.

Aktiviti :

1.Menjana idea.

2.Soal jawab.

Nilai :

Perubahan membawa kemajuan dalam hidup manusia.

ABM :

Buku Teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menyatakan perkembangan Zaman Prasejarah di Malaysia

iaitu zaman Paleolitik, Zaman Neolitik dan Zaman Logam.

2.Membanding tahap perkembangan Zaman Prasejarah di Malaysia.


 

Date :

11 January 2011

Day :

Tuesday

Class :

1L

Time :

5.10-6:20 pm

Subject :

ICTL

Activities :

Students do some reading and doing exercises

Reflection :

Students do some reading and doing exercises


 

Tarikh :

12 Januari 2011

Hari :

Rabu

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

2A

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

2.Hubungan Kekeluargaan

Tajuk :

Unit 2.Perpaduan dalam keluarga

Hasil Pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga.

2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

3.Menghargai perpaduan dalam keluarga.

Aktiviti :

Penerangan, soal jawab, membuat latihan.

ABM :

Buku Teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga.

2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

3.Menghargai perpaduan dalam keluarga.


 


 

Tarikh :

12 Januari 2011

Hari :

Rabu

Waktu :

3:25-4:35 ptg

Tingkatan :

1C

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 2 Zaman Prasejarah di Malaysia

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menyatakan perkembangan Zaman Prasejarah di Malaysia iaitu Zaman

Paleolitik, Zaman Neolitik dan Zaman Logam.

2.Membanding tahap perkembangan Zaman Prasejarah.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Mengecam pola perkembangan manusia.

2.Membanding dan membezakan alat-alat yang digunakan pada zaman



awal.

3.Merumuskan keadaan hidup masyarakat zaman awal.

Aktiviti :

1.Menjana idea.

2.Soal jawab.

3.Membuat latihan

Nilai :

Perubahan membawa kemajuan dalam hidup manusia.

ABM :

Buku Teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menyatakan perkembangan Zaman Prasejarah di Malaysia

iaitu zaman Paleolitik, Zaman Neolitik dan Zaman Logam.

2.Membanding tahap perkembangan Zaman Prasejarah di Malaysia.


 

Date :

12 January 2011

Day :

Wednesday

Class :

1B

Time :

5:10-6:20 pm

Subject :

ICTL

Activities :

Students do some reading and doing exercises

Reflection :

Students do some reading and doing exercises


 

Date :

13 January 2011

Day :

Thursday

Class :

1I

Time :

3:25-4:35 pm

Subject :

ICTL

Activities :

Students do some reading and doing exercises

Reflection :

Students do some reading and doing exercises


 

Tarikh :

13 Januari 2011

Hari :

Khamis

Waktu :

4:35-5:45 ptg

Tingkatan :

1D

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 2 Zaman Prasejarah di Malaysia

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menyatakan perkembangan Zaman Prasejarah di Malaysia iaitu Zaman

Paleolitik, Zaman Neolitik dan Zaman Logam.

2.Membanding tahap perkembangan Zaman Prasejarah.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Mengecam pola perkembangan manusia.

2.Membanding dan membezakan alat-alat yang digunakan pada zaman



awal.

3.Merumuskan keadaan hidup masyarakat zaman awal.

Aktiviti :

1.Menjana idea.

2.Soal jawab.

3.Membuat latihan.

Nilai :

Perubahan membawa kemajuan dalam hidup manusia.

ABM :

Buku Teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menyatakan perkembangan Zaman Prasejarah di Malaysia

iaitu zaman Paleolitik, Zaman Neolitik dan Zaman Logam.

2.Membanding tahap perkembangan Zaman Prasejarah di Malaysia.


 

Date :

13 January 2011

Day :

Thursday

Class :

1I

Time :

3:25-4:35 pm

Subject :

ICTL

Activities :

Students do some reading and doing exercises

Reflection :

Students do some reading and doing exercises


 

Tarikh :

14 Januari 2011

Hari :

Jumaat

Waktu :

4:00-5:10 ptg

Tingkatan :

1J

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara

Objektif :

Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat:

1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut.

3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria

dan maritim.

Kemahiran belajar/:

KBKK

1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal

Aktiviti :

1.Penerangan

2.Soal jawab

Nilai :

Bersyukur

ABM :

Buku teks

Refleksi :

1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.


 

WEEK 3


 

Tarikh :

17 Januari 2011

Hari :

Isnin

Waktu :

3:25-4:00 ptg

Tingkatan :

1J

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara

Objektif :

Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat:

1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut.

3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria

dan maritim.

Kemahiran belajar/:

KBKK

1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal

Aktiviti :

1.Penerangan

2.Soal jawab

3.Membuat latihan

Nilai :

Bersyukur

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut.

3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria.


 


 

Tarikh :

17 Januari 2011

Hari :

Isnin

Waktu :

4:45-6:20 ptg

Tingkatan :

1C

Matapelajaran :

Sejarah

Aktiviti :

Agihkan baju T sekolah, buku nilam, buku rekod kokurikulum dan fail peka kepada pelajar.

Refleksi :

P&P tidak dapat dijalankan.


 

Tarikh :

18 Januari 2011

Hari :

Selasa

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

2H

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

3.Hidup bermasyarakat

Tajuk :

Unit 3.Menghormati hak orang lain

Hasil pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini pelajar dapat:

1.Menjelaskan kepentingan menghormati hak orang lain.

2.Menghormati hak orang lain.

3.Menghargai amalan menghormati hak orang lain.

Aktiviti :

1.Penerangan

2.Soal jawab

3.Membuat latihan.

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menjelaskan kepentingan menghormati hak orang lain.

2.Menghargai amalan menghormati hak orang lain.


 

Tarikh :

18 Januari 2011

Hari :

Selasa

Waktu :

3:25-4:35 ptg

Tingkatan :

1D

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara

Objektif :

Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat:

1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut.

3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria

dan maritim.

Kemahiran belajar/:

KBKK

1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal

Aktiviti :

1.Penerangan

2.Soal jawab

3.Membuat latihan

Nilai :

Bersyukur

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut.

3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria

dan maritim.


 

Date :

18 January 2011

Day :

Tuesday

Class :

1L

Time :

5:10-6:20 pm

Subject :

ICTL

Activities :

Students do some reading and doing exercises

Reflection :

Students do some reading and doing exercises


 

Date :

18 January 2011

Day :

Tuesday

Class :

1L

Time :

5:10-6:20 pm

Subject :

ICTL

Activities :

Students do some reading and doing exercises

Reflection :

Students do some reading and doing exercises


 

Tarikh :

19 Januari 2011

Hari :

Rabu

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

2A

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

3.Hidup bermasyarakat

Tajuk :

Unit 3.Menghormati hak orang lain

Hasil pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini pelajar dapat:

1.Menjelaskan kepentingan menghormati hak orang lain.

2.Menghormati hak orang lain.

3.Menghargai amalan menghormati hak orang lain.

Aktiviti :

1.Penerangan

2.Soal jawab

3.Membuat latihan.

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menjelaskan kepentingan menghormati hak orang lain.

2.Menghargai amalan menghormati hak orang lain.


 

Tarikh :

19 Januari 2011

Hari :

Rabu

Waktu :

3:25-4:35 ptg

Tingkatan :

1C

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 3 Kerajaan Awal di Asia Tenggara

Objektif :

Pada akhir bab ini, pelajar akan dapat:

1.Menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut.

3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria

dan maritim.

Kemahiran belajar/:

KBKK

1.Menerangkan sebab dan akibat kewujudan kerajaan-kerajaan awal

Aktiviti :

1.Penerangan

2.Soal jawab

Nilai :

Bersyukur

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Pelajar boleh menerangkan maksud kerajaan agraria dan maritim.

2.Memberikan ciri-ciri serta melabel lokasi kerajaan tersebut.

3.Memerihalkan sistem pemerintahan dan pentadbiran kerajaan agraria

dan maritim.


 

Date :

19 January 2011

Day :

Wednesday

Class :

1B

Time :

5:10-6:20 pm

Subject :

ICTL

Activities :

Students do some reading and doing exercises

Reflection :

Students do some reading and doing exercises


 

Date :

20 January 2011

Day :

Thursday

Class :

1I

Time :

3:25-4:35 pm

Subject :

ICTL

Activities :

Students do some reading and doing exercises

Reflection :

Students do some reading and doing exercises


 

Tarikh :

20 Januari 2011

Hari :

Khamis

Waktu :

4:35-5:45ptg

Tingkatan :

1D

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 4 Pengasasan Kesultanan Melayu Melaka

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menerangkan penguasaan Kesultanan Melayu Melaka oleh

Parameswara.

2.Menceritakan asal usul nama Melaka.

3.Menjelaskan kegigihan Parameswara membangunkan Kesultanan

Melayu Melaka.

Kemahiran belajar/:

KBKK

1.Menghubungkaitkan Palembang dengan Melaka.

2.Memberi sebab dan akibat daripada tindakan Paramewara memilih

Melaka sebagai sebuah kerajaan.

3.Membuat ramalan tentang apa akan berlaku jika Melaka tidak

menjalin hubungan dengan China.

4.Membanding sumbangan tokoh negara hari ini dengan melihat

sumbangan Parameswara.

Aktiviti :

1.Penerangan dan soal jawab

Nilai :

Bersyukur

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menerangkan penguasaan Kesultanan Melayu Melaka oleh

Parameswara.

2.Menceritakan asal usul nama Melaka.

3.Menjelaskan kegigihan Parameswara membangunkan Kesultanan

Melayu Melaka.


 

Date :

21 January 2011

Day :

Friday

Class :

1H

Time :

2:35-4:00 pm

Subject :

ICTL

Activities :

Students do some reading and doing exercises

Reflection :

Students do some reading and doing exercises


 

Tarikh :

21 Januari 2011

Hari :

Jumaat

Waktu :

4:00-5:10ptg

Tingkatan :

1J

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 4 Pengasasan Kesultanan Melayu Melaka

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menerangkan penguasaan Kesultanan Melayu Melaka oleh

Parameswara.

2.Menceritakan asal usul nama Melaka.

3.Menjelaskan kegigihan Parameswara membangunkan Kesultanan

Melayu Melaka.

Kemahiran belajar/:

KBKK

1.Menghubungkaitkan Palembang dengan Melaka.

2.Memberi sebab dan akibat daripada tindakan Paramewara memilih

Melaka sebagai sebuah kerajaan.

3.Membuat ramalan tentang apa akan berlaku jika Melaka tidak

menjalin hubungan dengan China.

4.Membanding sumbangan tokoh negara hari ini dengan melihat

sumbangan Parameswara.

Aktiviti :

1.Penerangan dan soal jawab

Nilai :

Bersyukur

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menerangkan penguasaan Kesultanan Melayu Melaka oleh

Parameswara.

2.Menceritakan asal usul nama Melaka.

3.Menjelaskan kegigihan Parameswara membangunkan Kesultanan

Melayu Melaka.


 

Tarikh :

22 Januari 2011

Hari :

Sabtu

Waktu :

3:25-4:00 ptg

Tingkatan :

1J

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 5 Kegemilangan Melaka

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan.

2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka

sebagai pusat perdagangan.

3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka.

4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama

Islamdan kegiatan ilmu.

5.Memahami perluasan kuasa kerajaan Melaka.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Menjelaskan kelebihan-kelebihan yang dimiliki oleh Melaka.

2.Menghubungkaitkan keadaan geografi dengan potensi perdagangan.

3.Membuat penilaian daripada wawasan Parameswara ke atas Melaka.

4.Memberi sebab dan akibat daripada pengenalan sistem cukai.

5.Membuat rumusan tentang kepentingan perdagangan ke atas Melaka

dan kawasan persekitaran.

Aktiviti :

Perbincangan, mengumpul fakta, menyusun fakta, soal jawab.

Nilai :

Tanggungjawab, kegigihan, bersyukur, ikhlas, bangga, berdisiplin.

ABM :

Buku teks, peta Tanah Melayu.

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan.

2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka

sebagai pusat perdagangan.

3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka.

4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama

Islam dan kegiatan ilmu.


 

Tarikh :

22 Januari 2011

Hari :

Sabtu

Waktu :

5:45-6:20 ptg

Tingkatan :

1C

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 4 Pengasasan Kesultanan Melayu Melaka

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menerangkan penguasaan Kesultanan Melayu Melaka oleh

Parameswara.

2.Menceritakan asal usul nama Melaka.

3.Menjelaskan kegigihan Parameswara membangunkan Kesultanan

Melayu Melaka.

Kemahiran belajar/:

KBKK

1.Menghubungkaitkan Palembang dengan Melaka.

2.Memberi sebab dan akibat daripada tindakan Paramewara memilih

Melaka sebagai sebuah kerajaan.

3.Membuat ramalan tentang apa akan berlaku jika Melaka tidak

menjalin hubungan dengan China.

4.Membanding sumbangan tokoh negara hari ini dengan melihat

sumbangan Parameswara.

Aktiviti :

1.Penerangan dan soal jawab

Nilai :

Bersyukur

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menerangkan penguasaan Kesultanan Melayu Melaka oleh

Parameswara.

2.Menceritakan asal usul nama Melaka.

3.Menjelaskan kegigihan Parameswara membangunkan Kesultanan

Melayu Melaka.


 


 

WEEK 4


 

Tarikh :

24 Januari 2011

Hari :

Isnin

Waktu :

3:25-4:00 ptg

Tingkatan :

1J

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 5 Kegemilangan Melaka

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan.

2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka

sebagai pusat perdagangan.

3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka.

4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama

Islamdan kegiatan ilmu.

5.Memahami perluasan kuasa kerajaan Melaka.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Menjelaskan kelebihan-kelebihan yang dimiliki oleh Melaka.

2.Menghubungkaitkan keadaan geografi dengan potensi perdagangan.

3.Membuat penilaian daripada wawasan Parameswara ke atas Melaka.

4.Memberi sebab dan akibat daripada pengenalan sistem cukai.

5.Membuat rumusan tentang kepentingan perdagangan ke atas Melaka

dan kawasan persekitaran.

Aktiviti :

Perbincangan, mengumpul fakta, menyusun fakta, soal jawab.

Nilai :

Tanggungjawab, kegigihan, bersyukur, ikhlas, bangga, berdisiplin.

ABM :

Buku teks, peta Tanah Melayu.

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan.

2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka

sebagai pusat perdagangan.

3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka.

4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama

Islam dan kegiatan ilmu.


 

Tarikh :

24 Januari 2011

Hari :

Isnin

Waktu :

5:45-6:20 ptg

Tingkatan :

1C

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 5 Kegemilangan Melaka

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan.

2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka

sebagai pusat perdagangan.

3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka.

4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama

Islam dan kegiatan ilmu.

5.Memahami perluasan kuasa kerajaan Melaka.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Menjelaskan kelebihan-kelebihan yang dimiliki oleh Melaka.

2.Menghubungkaitkan keadaan geografi dengan potensi perdagangan.

3.Membuat penilaian daripada wawasan Parameswara ke atas Melaka.

4.Memberi sebab dan akibat daripada pengenalan sistem cukai.

5.Membuat rumusan tentang kepentingan perdagangan ke atas Melaka

dan kawasan persekitaran.

Aktiviti :

Perbincangan, mengumpul fakta, menyusun fakta, soal jawab.

Nilai :

Tanggungjawab, kegigihan, bersyukur, ikhlas, bangga, berdisiplin.

ABM :

Buku teks, peta Tanah Melayu.

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan.

2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka

sebagai pusat perdagangan.

3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka.

4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama

Islam dan kegiatan ilmu.


 

Tarikh :

25 Januari 2011

Hari :

Selasa

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

2H

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

4.Hidup Bermasyarakat

Tajuk :

Unit 1.Pemupukan Semangat Kekitaan

Hasil pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan.

2.Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat.

3.Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan

dengan kesejahteraan masyarakat.

Aktiviti :

Penerangan, soal jawab, membuat latihan.

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan.

2.Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat.

3.Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan

dengan kesejahteraan masyarakat.


 

Tarikh :

25 Januari 2011

Hari :

Selasa

Waktu :

3:25-4:35 ptg

Tingkatan :

1D

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 5 Kegemilangan Melaka

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan.

2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka

sebagai pusat perdagangan.

3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka.

4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama

Islamdan kegiatan ilmu.

5.Memahami perluasan kuasa kerajaan Melaka.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Menjelaskan kelebihan-kelebihan yang dimiliki oleh Melaka.

2.Menghubungkaitkan keadaan geografi dengan potensi perdagangan.

3.Membuat penilaian daripada wawasan Parameswara ke atas Melaka.

4.Memberi sebab dan akibat daripada pengenalan sistem cukai.

5.Membuat rumusan tentang kepentingan perdagangan ke atas Melaka

dan kawasan persekitaran.

Aktiviti :

Perbincangan, mengumpul fakta, menyusun fakta, soal jawab.

Nilai :

Tanggungjawab, kegigihan, bersyukur, ikhlas, bangga, berdisiplin.

ABM :

Buku teks, peta Tanah Melayu.

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan.

2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka

sebagai pusat perdagangan.

3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka.

4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama

Islam dan kegiatan ilmu.


 

Date :

25 January 2011

Day :

Tuesday

Time :

5:10-6:20 ptg

Class :

1L

Subject :

ICTL

Learning Area :

/Learning objective

Computer Lab Management

1.Computer Lab Regulations

1.1 Computer Lab Rules

1.2 User

1.3 Equipment

1.4 Data and User Security

Learning Outcomes:

  1. List computer lab rules
  2. Practice computer lab rules
  3. Handle equipment responsibly
  4. State the importance of data and user security

Activities :

1.Explain computer lab rules.

2.Explain how to handle equipment responsibly.

3.Explain the importance of data and user security.

4.Explain how to make username and password.

Reflection :

1.Students understand the computer lab rules.

2.Students know how to handle equipment responsibly.

3.Students understand the importance of data and user security.

4.Students understand how to make user name and password.


 

Tarikh :

26 Januari 2011

Hari :

Rabu

Waktu :

2:00-3:10 ptg

Tingkatan :

2A

Matapelajaran :

Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan

Tema :

4.Hidup Bermasyarakat

Tajuk :

Unit 1.Pemupukan Semangat Kekitaan

Hasil pembelajaran :

/Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan.

2.Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat.

3.Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan

dengan kesejahteraan masyarakat.

Aktiviti :

Penerangan, soal jawab, membuat latihan.

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

1.Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan.

2.Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat.

3.Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan

dengan kesejahteraan masyarakat.


 

Tarikh :

26 Januari 2011

Hari :

Rabu

Waktu :

3:25-4:35 ptg

Tingkatan :

1C

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 5 Kegemilangan Melaka

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan.

2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka

sebagai pusat perdagangan.

3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka.

4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama

Islam dan kegiatan ilmu.

5.Memahami perluasan kuasa kerajaan Melaka.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Menjelaskan kelebihan-kelebihan yang dimiliki oleh Melaka.

2.Menghubungkaitkan keadaan geografi dengan potensi perdagangan.

3.Membuat penilaian daripada wawasan Parameswara ke atas Melaka.

4.Memberi sebab dan akibat daripada pengenalan sistem cukai.

5.Membuat rumusan tentang kepentingan perdagangan ke atas Melaka

dan kawasan persekitaran.

Aktiviti :

Perbincangan, mengumpul fakta, menyusun fakta, soal jawab.

Nilai :

Tanggungjawab, kegigihan, bersyukur, ikhlas, bangga, berdisiplin.

ABM :

Buku teks, peta Tanah Melayu.

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan.

2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka

sebagai pusat perdagangan.

3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka.

4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama

Islam dan kegiatan ilmu.


 


 

Date :

26 January 2011

Day :

Wednesday

Time :

5:10-6:20 pm

Class :

1L

Subject :

ICTL

Learning Area :

/Learning objective

Computer Lab Management

1.Computer Lab Regulations

1.1 Computer Lab Rules

1.2 User

1.3 Equipment

1.4 Data and User Security

Learning Outcomes:

  1. List computer lab rules
  2. Practice computer lab rules
  3. Handle equipment responsibly
  4. State the importance of data and user security

Activities :

1.Explain computer lab rules.

2.Explain how to handle equipment responsibly.

3.Explain the importance of data and user security.

4.Explain how to make username and password.

Reflection :

1.Students understand the computer lab rules.

2.Students know how to handle equipment responsibly.

3.Students understand the importance of data and user security.

4.Students understand how to make user name and password.


 

Date :

27 January 2011

Day :

Thursday

Time :

3:25-4:35 pm

Class :

1I

Subject :

ICTL

Learning Area :

/Learning objective

Computer Lab Management

1.Computer Lab Regulations

1.1 Computer Lab Rules

1.2 User

1.3 Equipment

1.4 Data and User Security

Learning Outcomes:

  1. List computer lab rules
  2. Practice computer lab rules
  3. Handle equipment responsibly
  4. State the importance of data and user security

Activities :

1.Explain computer lab rules.

2.Explain how to handle equipment responsibly.

3.Explain the importance of data and user security.

4.Explain how to make username and password.

Reflection :

1.Students understand the computer lab rules.

2.Students know how to handle equipment responsibly.

3.Students understand the importance of data and user security.

4.Students understand how to make user name and password.


 

Tarikh :

27 Januari 2011

Hari :

Khamis

Waktu :

4:35-5:45 ptg

Tingkatan :

1D

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 6 Kemerosotan Melaka

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka.

Kemahiran belajar:

/KBKK

1.Kemahiran dalam teknologi dan ilmu pelayaran

Aktiviti :

Penerangan dan soal jawab

Nilai :

Perpaduan, kesetiaan dan bekerjasama

ABM :

Buku teks

Refleksi :

Pelajar boleh menerangkan faktor kemerosotan dan kejatuhan Melaka.


 

Date :

28 January 2011

Day :

Friday

Time :

4:00-5:10 pm

Class :

1H

Subject :

ICTL

Learning Area :

/Learning objective

Computer Lab Management

1.Computer Lab Regulations

1.1 Computer Lab Rules

1.2 User

1.3 Equipment

1.4 Data and User Security

Learning Outcomes:

  1. List computer lab rules
  2. Practice computer lab rules
  3. Handle equipment responsibly
  4. State the importance of data and user security

Activities :

1.Explain computer lab rules.

2.Explain how to handle equipment responsibly.

3.Explain the importance of data and user security.

4.Explain how to make username and password.

Reflection :

1.Students understand the computer lab rules.

2.Students know how to handle equipment responsibly.

3.Students understand the importance of data and user security.

4.Students understand how to make user name and password.


 


 


 


 

Tarikh :

28 Januari 2011

Hari :

Jumaat

Waktu :

5:10-6:20 ptg

Tingkatan :

1C

Matapelajaran :

Sejarah

Tajuk :

Bab 5 Kegemilangan Melaka

Objektif :

Pada akhir bab ini pelajar akan dapat:

1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan.

2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka

sebagai pusat perdagangan.

3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka.

4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama

Islam dan kegiatan ilmu.

5.Memahami perluasan kuasa kerajaan Melaka.

Kemahiran belajar :

/KBKK

1.Menjelaskan kelebihan-kelebihan yang dimiliki oleh Melaka.

2.Menghubungkaitkan keadaan geografi dengan potensi perdagangan.

3.Membuat penilaian daripada wawasan Parameswara ke atas Melaka.

4.Memberi sebab dan akibat daripada pengenalan sistem cukai.

5.Membuat rumusan tentang kepentingan perdagangan ke atas Melaka

dan kawasan persekitaran.

Aktiviti :

Perbincangan, mengumpul fakta, menyusun fakta, soal jawab.

Nilai :

Tanggungjawab, kegigihan, bersyukur, ikhlas, bangga, berdisiplin.

ABM :

Buku teks, peta Tanah Melayu.

Refleksi :

Pelajar dapat:

1.Menghuraikan sistem pembesar Empat Lipatan.

2.Menyenaraikan faktor yang menyumbang kemunculan Melaka

sebagai pusat perdagangan.

3.Menjelaskan hubungan luar kerajaan Melaka.

4.Menerangkan peranan Melaka sebagai pusat pengembangan agama

Islam dan kegiatan ilmu.


 


 


 

No comments:

Post a Comment

b