Tarikh : | 28 Januari 2013 |
Hari : | Isnin |
Masa : | 12:50-1:25 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3D |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 1:Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
Nilai : | 1.3 Harga Diri Keupayaan dan keyakinan diri agar mampu memulia dan menjaga maruah diri dalam kehidupan. |
Tajuk : | Unit 3 Harga Diri |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenal pasti amalan menjaga maruah dan harga diri. 2.Menyedari kepentingan menjaga maruah dan harga diri. 3.Mempraktikkan cara hidup sihat demi maruah dan harga diri. |
Teknik : | Guru memberi penerangan dan memberi nota. |
Aktiviti : | Murid mendengar penerangan dari guru dan menyalin nota. |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenal pasti amalan menjaga maruah dan harga diri. 2.Menyedari kepentingan menjaga maruah dan harga diri. 3.Mempraktikkan cara hidup sihat demi maruah dan harga diri. |
Tarikh : | 28 Januari 2012 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 2A |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 2.Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk : | Unit 2.Perpaduan dalam keluarga |
Hasil Pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan memberi nota. |
ABM : | Buku Teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga. 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. |
Tarikh : | 28 Januari 2012 |
Hari : | Isnin |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 3F |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 1:Pencapaian Kendiri |
Tajuk : | Unit 1:Pilihan Kerjaya |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui peluang-peluang kerjaya yang ada di dalam dan di luar Negara. 2.Berupaya memilih kerjaya yang terbaik untuk diri. 3.Mempunyai keyakinan diri untuk meneroka kerjaya yang diminati. |
Aktiviti : | Murid menyalin nota dan membuat latihan. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui peluang-peluang kerjaya yang ada di dalam dan di luar Negara. 2.Berupaya memilih kerjaya yang terbaik untuk diri. 3.Mempunyai keyakinan diri untuk meneroka kerjaya yang diminati. |
Tarikh : | 29 Januari 2013 |
Hari : | Selasa |
Masa : | 2:00-3:10 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3A, 3B,3C |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 1:Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
Nilai : | 1.4 Bertanggungjawab Kesanggupan diri seseorang untuk memikul dan melaksanakan tugas serta kewajipan dengan sempurna. |
Tajuk : | Unit 4 Tugasku Tanggungjawabku |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenal pasti ciri seorang yang bertanggungjawab. 2.Menyedari kepentingan sikap bertanggungjawab. 3.Melaksanankan tanggungjawab dengan sempurna. |
Teknik : | Penerangan dan menyalin nota |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan memberi nota.Murid mendengar dan menyalin nota. |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenal pasti ciri seorang yang bertanggungjawab. 2.Menyedari kepentingan sikap bertanggungjawab. 3.Melaksanankan tanggungjawab dengan sempurna. |
Tarikh : | 29 Januari 2012 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 3:10 -4:35ptg |
Tingkatan : | 2G |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 2.Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk : | Unit 2.Perpaduan dalam keluarga |
Hasil Pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. |
Aktiviti : | Menyalin nota dan membuat latihan. |
ABM : | Buku Teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. |
Tarikh : | 29 Januari 2012 |
Hari : | Selasa |
Waktu : | 5:10-6:20ptg |
Tingkatan : | 2J |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 2.Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk : | Unit 2.Perpaduan dalam keluarga |
Hasil Pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. |
Aktiviti : | Penerangan dan menyalin nota. |
ABM : | Buku Teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. |
Tarikh : | 30 Januari 2012 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 3J |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 1:Pencapaian Kendiri |
Tajuk : | Unit 2:Keputusan Yang Bijak dan Adil |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri dan orang lain. 2.Membuat keputusan yang bijak dan adil serta bertanggungjawab dalam semua situasi. 3.Prihatin tentang kesan keputusan yang diambil terhadap orang lain. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan murid mendengar serta menyalin nota. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri dan orang lain. 2.Membuat keputusan yang bijak dan adil serta bertanggungjawab dalam semua situasi. 3.Prihatin tentang kesan keputusan yang diambil terhadap orang lain. |
Tarikh : | 30 Januari 2012 |
Hari : | Rabu |
Waktu : | 5:10-6:20 ptg |
Tingkatan : | 3I |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 1:Pencapaian Kendiri |
Tajuk : | Unit 2:Keputusan Yang Bijak dan Adil |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri dan orang lain. 2.Membuat keputusan yang bijak dan adil serta bertanggungjawab dalam semua situasi. 3.Prihatin tentang kesan keputusan yang diambil terhadap orang lain. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan murid mendengar serta menyalin nota. |
ABM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri dan orang lain. 2.Membuat keputusan yang bijak dan adil serta bertanggungjawab dalam semua situasi. 3.Prihatin tentang kesan keputusan yang diambil terhadap orang lain. |
Tarikh : | 31 Januari 2013 |
Hari : | Khamis |
Masa : | 2:00-2:35 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3A, 3B,3C |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 1:Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
Nilai : | 1.4 Bertanggungjawab Kesanggupan diri seseorang untuk memikul dan melaksanakan tugas serta kewajipan dengan sempurna. |
Tajuk : | Unit 4 Tugasku Tanggungjawabku |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenal pasti ciri seorang yang bertanggungjawab. 2.Menyedari kepentingan sikap bertanggungjawab. 3.Melaksanankan tanggungjawab dengan sempurna. |
Teknik : | Penerangan dan menyalin nota |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan memberi nota.Murid mendengar dan menyalin nota. |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenal pasti ciri seorang yang bertanggungjawab. 2.Menyedari kepentingan sikap bertanggungjawab. 3.Melaksanankan tanggungjawab dengan sempurna. |
Tarikh : | 31 Januari 2012 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2M |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 2.Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk : | Unit 2.Perpaduan dalam keluarga |
Hasil Pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan memberi nota. |
ABM : | Buku Teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga. 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. |
Tarikh : | 31 Januari 2013 |
Hari : | Khamis |
Masa : | 4:35-5:45 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3D |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 1:Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
Nilai : | 1.4 Bertanggungjawab Kesanggupan diri seseorang untuk memikul dan melaksanakan tugas serta kewajipan dengan sempurna. |
Tajuk : | Unit 4 Tugasku Tanggungjawabku |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenal pasti ciri seorang yang bertanggungjawab. 2.Menyedari kepentingan sikap bertanggungjawab. 3.Melaksanakan tanggungjawab dengan sempurna. |
Teknik : | Menyalin nota dan membuat latihan |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan memberi nota.Murid mendengar dan menyalin nota. |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenal pasti ciri seorang yang bertanggungjawab. 2.Menyedari kepentingan sikap bertanggungjawab. 3.Melaksanakan tanggungjawab dengan sempurna. |
Tarikh : | 1 Februari 2012 |
Hari : | Jumaat |
Waktu : | 2:00-3:10 ptg |
Tingkatan : | 3N |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Tema : | Tema 1:Pencapaian Kendiri |
Tajuk : | Unit 1:Pilihan Kerjaya |
Hasil pembelajaran : /Objektif
| Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengetahui peluang-peluang kerjaya yang ada di dalam dan di luar Negara. 2.Berupaya memilih kerjaya yang terbaik untuk diri. 3.Mempunyai keyakinan diri untuk meneroka kerjaya yang diminati. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan, murid mendengar dan menyalin nota. |
ABM : | Buku teks |
Refleksi : | Lebih 80% murid: 1.Mengetahui peluang-peluang kerjaya yang ada di dalam dan di luar Negara. 2.Berupaya memilih kerjaya yang terbaik untuk diri. 3.Mempunyai keyakinan diri untuk meneroka kerjaya yang diminati. |
Tarikh : | 1 Februari 2012 |
Hari : | Khamis |
Waktu : | 3:25-4:35 ptg |
Tingkatan : | 2M |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 2.Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk : | Unit 2.Perpaduan dalam keluarga |
Hasil Pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. |
Aktiviti : | Guru memberi penerangan dan memberi nota. |
ABM : | Buku Teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga. 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. |
Tarikh : | 2 Februari 2013 |
Hari : | Sabtu |
Masa : | 12:40-1:40 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3A, 3B,3C |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 1:Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
Nilai : | 1.4 Bertanggungjawab Kesanggupan diri seseorang untuk memikul dan melaksanakan tugas serta kewajipan dengan sempurna. |
Tajuk : | Unit 4 Tugasku Tanggungjawabku |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenal pasti ciri seorang yang bertanggungjawab. 2.Menyedari kepentingan sikap bertanggungjawab. 3.Melaksanankan tanggungjawab dengan sempurna. |
Teknik : | Membuat latihan |
Aktiviti : | Murid membuat latihan. |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenal pasti ciri seorang yang bertanggungjawab. 2.Menyedari kepentingan sikap bertanggungjawab. 3.Melaksanankan tanggungjawab dengan sempurna. |
Tarikh : | 2 Februari 2012 |
Hari : | Sabtu |
Waktu : | 1:55-2:45 ptg |
Tingkatan : | 2M |
Matapelajaran : | Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan |
Tema : | 2.Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk : | Unit 2.Perpaduan dalam keluarga |
Hasil Pembelajaran : /Objektif | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. |
Aktiviti : | Guru memberi nota. |
ABM : | Buku Teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga. 2.Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga. 3.Menghargai perpaduan dalam keluarga. |
Tarikh : | 2 Februari 2013 |
Hari : | Khamis |
Masa : | 2:45-3:35 ptg |
Matapelajaran : | Pendidikan Moral |
Tingkatan : | 3D |
Bidang : pembelajaran | Bidang pembelajaran 1:Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
Nilai : | 1.4 Bertanggungjawab Kesanggupan diri seseorang untuk memikul dan melaksanakan tugas serta kewajipan dengan sempurna. |
Tajuk : | Unit 4 Tugasku Tanggungjawabku |
Objektif / : Hasil pembelajaran | Pada akhir unit ini, murid dapat: 1.Mengenal pasti ciri seorang yang bertanggungjawab. 2.Menyedari kepentingan sikap bertanggungjawab. 3.Melaksanakan tanggungjawab dengan sempurna. |
Teknik : | Membuat latihan |
Aktiviti : | Murid membuat latihan |
BBM : | Buku teks dan buku kerja |
Refleksi : | Lebih 80% murid dapat: 1.Mengenal pasti ciri seorang yang bertanggungjawab. 2.Menyedari kepentingan sikap bertanggungjawab. 3.Melaksanakan tanggungjawab dengan sempurna. |
No comments:
Post a Comment
b